Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Dette så jo faktisk veldig bra ut. Dagens generasjon er pen i riktige farger, men denne var faktisk vel så pen. De kan hvis de vil. Nå ser det ut til at den blir enda mer SUV enn Crossover. 

BMW-X1-vs-BMW-X1-3-of-4.jpg

Hekken var veldig bra. 

BMW-X1-vs-BMW-X1-1-of-4.jpg

 

Og endelig ser det ut til at de klarer å lage planken litt mer integrert enn i de andre som har fått dette panelet. 

Det hjalp veldig med å skrå avslutningen på høyre siden. 

BMW-X1-vs-BMW-X1-4-of-4.jpg 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bedre ut enn fryktet. Her er det jo faktisk BMW-elementer i designet, selv om det var litt merkelige linjer og vinkler her og der. Ingen info om hengervekt på IX1 ennå. Den bør kunne trekke minst 1500kg.

Kanskje jeg bare skal bestille en med en gang? Får den vel rundt 2025 da, og det er jo egentlig et greit år å bytte ut E60'en, tenker jeg.

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, *MrB* skrev:

Så bedre ut enn fryktet. Her er det jo faktisk BMW-elementer i designet, selv om det var litt merkelige linjer og vinkler her og der. Ingen info om hengervekt på IX1 ennå. Den bør kunne trekke minst 1500kg.

Kanskje jeg bare skal bestille en med en gang? Får den vel rundt 2025 da, og det er jo egentlig et greit år å bytte ut E60'en, tenker jeg.

iX1 skal få 1200kg kapasitet på tilhenger ifølge forhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det lagt inn bestilling på en iX1 Fully Charged. INGEN rabatt å hente nå. Så det spørs litt da. ;-) Får se an litt farger, hjul, utstyr generelt. Men Fully Charged pleier å holde på disse "rimeligere" elbilene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, StigJ skrev:

Kjapp i avtrekkeren @fupsaker:lol:

Bad om å bli satt høyt opp på lista da ryktene begynte å svirre om iX1. Det KAN jo være at man får den i år, da har man et fortrinn om man utstyrer den riktig og vil selge den igjen. :) Men vi får se. Det står jo også at man får den med M Sportspakke, da er det faktisk interessant å se, for bildene av X1 30e hybrid med M Sport var faktisk lekker.. 

Endret av fupsaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tilbud fra min forhandler nå om jeg ville vær en av de første til å bestille, han har satt opp bil til meg og prisen endte på 663.000,- da med ca alt utstyr. Den er litt skuffende dyr egentlig, sniker seg inn på i4 M50 og er like dyr som i4 40. Ellers ser bilen egentlig litt tøff ut, overraskende bra for å vær BMW for tiden. Levering estimert i første kvartal 2023

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Snagg30 skrev:

Fikk tilbud fra min forhandler nå om jeg ville vær en av de første til å bestille, han har satt opp bil til meg og prisen endte på 663.000,- da med ca alt utstyr. Den er litt skuffende dyr egentlig, sniker seg inn på i4 M50 og er like dyr som i4 40. Ellers ser bilen egentlig litt tøff ut, overraskende bra for å vær BMW for tiden. Levering estimert i første kvartal 2023

Jeg er spent på hva slags utstyr som faktisk tilbys. For jeg vil ha endel om jeg først skal ha en slik. Men for videresalg blir det fornuftig og godt utstyrt. :) Om den sniker seg inn på i4 er jo egentlig ikke det så dumt, men da burde det vært større batteri og mer motor. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står det meste og ørten bilder:

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0393974EN/the-all-new-bmw-x1-and-the-first-ever-bmw-ix1

Også inni de 4 vedleggende for nedlasting(.pdf). Ser man på det vedlegget med Spesifications så er det litt info med mål osv. Ser man på vedlegget med 50 sider, så er det mye annet god info å hente :) 

Det jeg savner er info om vekt, nyttelast og hengervekt på iX1 og X1 xDrive30e(25e). 
 

Jeg ser på sDrive18i og sDrive18d er hengervekt på 1700kg og 1800kg. Mens på xDrive23i og xDrive23d har 2000kg. xDrive23i og 23d, får et 48V-mildhybridsystem. Som får bagasjeromsplassen ned fra 540L til 500L.

Nyttelast:
s18i - 575kg
x23i - 565kg
s18d - 575kg
x23d - 575kg

Savner fortsatt for x25e, x30e og iX1, men x25e utgår vel om prisen opp til x30e er kort. Vet ikke om s18i og s18d blir solgt i Norge? Men det er vel modeller som ikke vil selge særlig i disse tider.


xDrive 23i i Utah Orange.

0A3F504D-543D-4468-BDAC-7B0908B8762A.jpeg.9f8b5727e7f7d6ec3d2a26383d92a2d3.jpeg8F25DBAD-4B65-4BF9-B920-182E183D1805.thumb.jpeg.a600389dcd7e5bca6a27af99a9d6a27a.jpeg
 

Grunnen til nyttelast er viktig i en elbil har jeg sagt før, eksempelvis Ioniq 5. Men nok en bil har gått på en smell, Tesla Model Y Long Range godt utstyrt har kun 315kg(!!), en i3S med ALT av utstyr har 365kg og det er ikke en familiebil engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Marius2002 skrev:

Grunnen til nyttelast er viktig i en elbil har jeg sagt før, eksempelvis Ioniq 5. Men nok en bil har gått på en smell, Tesla Model Y Long Range godt utstyrt har kun 315kg(!!), en i3S med ALT av utstyr har 365kg og det er ikke en familiebil engang.

Model Y fikk endret nyttelast på biler levert fra mars 22.

Fra TU.no

Total nyttelast er nå på mellom 635 og 640 kilo (mellom 560 og 565 kilo med Vegvesenets regnemåte). Det viser kjøretøyopplysningene på Vegvesens nettsider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, KireS skrev:

Model Y fikk endret nyttelast på biler levert fra mars 22.

Fra TU.no

Total nyttelast er nå på mellom 635 og 640 kilo (mellom 560 og 565 kilo med Vegvesenets regnemåte). Det viser kjøretøyopplysningene på Vegvesens nettsider. 

Okei. Det var enda godt. Tok utgangspunkt i denne:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=259800879
 

21D872E5-D73D-4193-9D1E-92B65E8DA92B.thumb.jpeg.e722046762389a49d38eeaddd30f0d27.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...