Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Tilvalg på 15mm lavere bil, om dette kun er med M-Sport-pakken er jeg usikker på. Trolig?

69039487-0F74-4A7D-A1FF-68CDE430A054.jpeg.7da967c5f5dcdd9954f04cae6261d733.jpeg


Uansett må jeg rette på meg selv. BMW har klart hatt med målene for hengervekt og bagasjerom på iX1. Jeg må bare ha oversett dette.

490L bagasjerom på 30e og 25e samt iX1. iX1 kan trekke 1200kg som også var sagt av en annen bruker her. 

4DB3A30E-0D8C-44F4-A2FA-8079AA139963.jpeg.77a00c7ff1f4202a2c578787893d352a.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Marius2002 skrev:

Tilvalg på 15mm lavere bil, om dette kun er med M-Sport-pakken er jeg usikker på. Trolig?

69039487-0F74-4A7D-A1FF-68CDE430A054.jpeg.7da967c5f5dcdd9954f04cae6261d733.jpeg


Uansett må jeg rette på meg selv. BMW har klart hatt med målene for hengervekt og bagasjerom på iX1. Jeg må bare ha oversett dette.

490L bagasjerom på 30e og 25e samt iX1. iX1 kan trekke 1200kg som også var sagt av en annen bruker her. 

4DB3A30E-0D8C-44F4-A2FA-8079AA139963.jpeg.77a00c7ff1f4202a2c578787893d352a.jpeg

Med M sport er ICE de sedvanlige 15 mm lavere, men med M sport på hybriden og IX1 er den ikke lavere.
Men velger man M adaptive dempere, blir den mer komfortabelt og mer sporty, avhengig av hvilket oppsett man velger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke iX1 var så veldig prisgunstig, og en rekkevidde på rett over 400 km kan i beste falle kalles bransjestandard...ikke noe ekstraordinært her. 

Ser hybriden får 89 km rekkevidde og 326 hk, sikkert rundt 1500 kg hengervekt uten at jeg vet noe mer om det. Men hvis iX1 koster 650 000 kr med utstyr så blir sikkert ikke X1 30e PHEV noe billig...med mindre dette er en modell man kan få rabatt på.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, fupsaker said:

Skal du ha BMW elektrisk SUV må du da opp på iX som kan ta 2500kg. Ellers må du på andre merker. I klassen rundt iX1 er det vel 1200kg som er gjeldende for elektriske SUV'er.

Tja. Polestar 2 og Tesla Model Y klarer 1500, og de er ikke særlig større enn X1. IX er så utelukket som en bil overhodet kan bli for min del. Grøss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg er veldig overasket over hvordan nye X1 og iX1 ser ut, de ser jo faktisk veldig bra ut. Morsomt hvordan X1 og iX1 kan se så mye bedre ut enn den MYE dyrere iX, og hva jeg gjetter kommer til å være ENDA dyrere iX7 og X7.... 

 

Vedder på at nye iX7 kommer til å komme med en LCI som ser sånn her ut. 

image.jpeg.4671b97bb71fb10d3132f69740e119cc.jpeg

Endret av MagnusAG99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror IX1 blir en storselger, den var virkelig tøff. Vokst ganske bra siden forrige gen x1 også. Blir gøy teste konfiguratoren når den er oppe å går, foehåpentligvis snart.

Veldig lite forskjell på m-sport utgave og xline. Er vel egentlig bare grill og noe småtteri som skiller. Pris forskjell på m vs xline er jo ganske grei hva jeg klarte se.

Prisforskjell på sensatec og skinn er ikke avskrekkende mye hvertfall om man ser på vanlig bensin utgaven av x1 så blir vel ikke så stor forskjell på el utgaven heller. 

Massasjefunksjon får man muligens bare med sensatec? Må si skinn ser penere ut i ryggen på setene med mønsteret

Xline har 2 flere farger å velge enn m-sport med sanremo grønn og utah orange farge.

Lurer på hvordan Cape york grønn ser ut det er vel en helt ny farge? Må si den ser litt tøff ut

Mange som vurderer bestille eller har bestilt? Ser det allerede er noen i tråden her som har bestilt

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Cbrooen skrev:

Mange som vurderer bestille eller har bestilt? Ser det allerede er noen i tråden her som har bestilt

Jeg vurderte men havnet på 660.000,- og det var da uten skinn. Så her sniker man seg inn på 700k for en ix1 og da detter jeg av lasset, synes det er litt rart ingen andre har kommentert prisen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes prisen ble for høy. 660k som (Snagg30 har fått) for denne med rekkevidden den har er voldsomt, hadde passet bedre for 2-3 år siden.

Charged ser ut som en ok pakke, mulig jeg anbefaler den til min mor. Men for kort rekkevidde og liten til å være hovedbil(for vår del) og for dyr som bil nr 2. Hverken eller for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Cbrooen skrev:

Tror IX1 blir en storselger, den var virkelig tøff. Vokst ganske bra siden forrige gen x1 også. Blir gøy teste konfiguratoren når den er oppe å går, foehåpentligvis snart.

Veldig lite forskjell på m-sport utgave og xline. Er vel egentlig bare grill og noe småtteri som skiller. Pris forskjell på m vs xline er jo ganske grei hva jeg klarte se.

Prisforskjell på sensatec og skinn er ikke avskrekkende mye hvertfall om man ser på vanlig bensin utgaven av x1 så blir vel ikke så stor forskjell på el utgaven heller. 

Massasjefunksjon får man muligens bare med sensatec? Må si skinn ser penere ut i ryggen på setene med mønsteret

Xline har 2 flere farger å velge enn m-sport med sanremo grønn og utah orange farge.

Lurer på hvordan Cape york grønn ser ut det er vel en helt ny farge? Må si den ser litt tøff ut

Mange som vurderer bestille eller har bestilt? Ser det allerede er noen i tråden her som har bestilt

 

 

 

Jeg spurte om nettopp dette, man får også aktive seter med skinn, men prisen på utstyret (aktive seter) varierer om man velger sensatec eller skinn.

Har jo pr idag iX3, syns iX1 er mer moderne og om plassen er «nok» kan jeg vurdere denne, hopper isåfall fra en leasing til en ny uten noe rabalder.
Men må teste og se den først, demobil kommer sent Q4 og levering av biler skjer fra Q1 2023, slik at behovet for X-drive og noe av argumentet med å vurdere denne ifht idiotregjeringen (moms) er også greit å få med seg.

Så om enn så lenge sitter jeg stille i båten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Snagg30 skrev:

Jeg vurderte men havnet på 660.000,- og det var da uten skinn. Så her sniker man seg inn på 700k for en ix1 og da detter jeg av lasset, synes det er litt rart ingen andre har kommentert prisen. 

Ble også litt skuffa over prisen, men antar at med den etterspørselen som er nå, kombinert med leveringsutfordringene, så blir prising deretter.

Ellers er jeg enig i at det er en flott bil - mye å like. Men skikkelig skuffende å se iDrive-kontrollereren forsvinne - skjønner ikke hvorfor BMW tar bort noe som alltid har gjort at de er bedre på infotaiment enn konkurrentene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, laffe skrev:

Ble også litt skuffa over prisen, men antar at med den etterspørselen som er nå, kombinert med leveringsutfordringene, så blir prising deretter.

Ellers er jeg enig i at det er en flott bil - mye å like. Men skikkelig skuffende å se iDrive-kontrollereren forsvinne - skjønner ikke hvorfor BMW tar bort noe som alltid har gjort at de er bedre på infotaiment enn konkurrentene....

Jeg ser poenget, selv bruker jeg iDrive kontrollen mindre og mindre, til fordel for mer stemmestyring og touch.
Den ligger fint å hånden og gjør det enkelt å betjene under kjøring.

Men kjente brukermønster blir ofret til høyre og venstre i disse dager, dette er et offer jeg kan leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo dyr ix1 som mange nevner, med mva som kommer fra 2023 så må man også legge på 25% på beløpet over 500.000kr. Når en ix1 med stort sett alt utstyr da koster 650.000kr ish, så blir det et tillegg på 37.500 (Altså et sett med vinterdekk som staten skal ha😅)

Til å være en av de minste modellene er det dyrt med 700.000kr. Man fikk jo en I4 M50 til samme prisen om man var tidlig ute og bestilte før pris oppgangen. Rart som det sies at det ikke gis særlig rabatt på kjøp av ix1

Nå har jo Bmw også bekreftet at I5 kommer fra neste år, med e40, e40xdrive og M50. Så kommer mye spennende modeller fra Bmw og de vil jo ha bedre rekkevidde, effekt osv enn ix1. 
 

941642D5-9CFB-4297-B804-55947CBD7367.thumb.jpeg.9382deb68411c4d5285e08d3207cd1a5.jpeg

https://www.bmwblog.com/2022/05/10/bmw-i5-electric-sedan-confirmed-for-2023-launch/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cbrooen skrev:

Blir jo dyr ix1 som mange nevner, med mva som kommer fra 2023 så må man også legge på 25% på beløpet over 500.000kr. Når en ix1 med stort sett alt utstyr da koster 650.000kr ish, så blir det et tillegg på 37.500 (Altså et sett med vinterdekk som staten skal ha😅)

Til å være en av de minste modellene er det dyrt med 700.000kr. Man fikk jo en I4 M50 til samme prisen om man var tidlig ute og bestilte før pris oppgangen. Rart som det sies at det ikke gis særlig rabatt på kjøp av ix1

Nå har jo Bmw også bekreftet at I5 kommer fra neste år, med e40, e40xdrive og M50. Så kommer mye spennende modeller fra Bmw og de vil jo ha bedre rekkevidde, effekt osv enn ix1. 
 

941642D5-9CFB-4297-B804-55947CBD7367.thumb.jpeg.9382deb68411c4d5285e08d3207cd1a5.jpeg

https://www.bmwblog.com/2022/05/10/bmw-i5-electric-sedan-confirmed-for-2023-launch/

Jeg er enig i at iX1 ikke er billig, men er den dyr?

Isåfall dyrt ifht hvem bil?

XC40? Model Y? 
3 serien?

Og det å sammenlikne med biler før og etter en prisjustering og mva er innført…er også å blande epler og pærer.

En spekka iX3 kostet før prisjustering og moms ca 700k ++
Slik at sammenlikning med i4 bærer en viss relevans - men på samme tid (juni 2021) gav jeg 580k for vår nye iX3 (med alt).

Generelt har ALT blitt dyrere, iX1 får man pr idag ikke storkunderabatt eller store muligheter ifht justering av pris, litt er det likevel å gå på.

At det vil bli flere muligheter etter lanseringen er jeg ganske trygg på.

Men det må sammenliknes med samme tidsrom og like vilkår.

😀

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...