Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

For enkelte er det mer fristende å heller komme med barnslige påstander som underbygger sine egne vrangforestillinger. 
 

Så motargumenter og påstander som ikke samsvarer med ditt eget syn de er automatisk barnslige eller bygger på vrangforestillinger? God bedring 😀 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW kommer med enda en M-nyhet ifb. jublieet, og neste modell ut er 3,0 CSL. Ser ut til at 3,0 CSL bygges på G2x 4-serie, så dette vil jo åpne muligheter for en svært mye penere front og grill på både i4, M4 og det som måtte være. Spennende! :) 

290897521_1139913756566623_7974095933086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Er dette noe folk kan gå å kjøpe eller er det bare en konseptbil slik som forrige 3,0 CSL konseptet?

Det blir en produksjonsbil, men det ryktes at den kun blir tilgjengelig i 50 eksemplarer. La oss håpe dette ikke stemmer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryktes også om en pris på 6-700k euro...

Dette blir jo noe ala det f.eks  Lamborghini gjør med sine spesialer.

I bunn og grunn en vanlig modell teknisk, men med eget karosseri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fredrik 90 skrev:

Sånt er utrolig kjipt, da ender de få bilene opp i samlinger og ser aldri dagens lys eller bruk. Hva er vitsen? Bilprodusentene burde ha litt mer respekt for seg selv enn dette.

Det er en enkel måte å drive markedsføring på og attpåtil få betalt for det. Tipper at markedsavdelingen gnir seg i hendene allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg det er mye bedre at det lages 50 stk 3,0 CSL enn at det ikke lages noen. Det er selvfølgelig kjedelig om bilen blir så begrenset, men modellsortimentet til BMW skriker etter noe som er hakket mer eksklusivt enn FWD 1-serie og 2-serie Active Tourer. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW mangler dessverre  det ekstra hakket som f.eks Mercedes har hatt og har med sine CLK-GTR, SLR , SLS, GT og  ONE. 

Audi har "bare" R8,, men èn er bedre enn ingenting. 

Har ikke vært mangel på kule konsepter opp igjennom, men hva er det de på toppen er redd for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skulle gjerne sett at BMW kom med noe helt spesielt, jeg kan ikke fatte hvorfor de ikke har kommet opp med en superbil. De har M1 navnet og legenden, alt ligger til rette for at dette kunne blitt en skikkelig høydare. Jeg tror BMW trenger mye mer en M3 Touring og 3,0 CSL for å løfte merkevaren til der dem var for mange år siden. 

BMW gjør mye bra, og mye av det dem leverer er fortsatt det beste man får kjøpt. Men konkurrentene sover ikke lenger, og avstanden til dem er ikke så stor som den var før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Saltkjelen skrev:

Personlig synes jeg det er mye bedre at det lages 50 stk 3,0 CSL enn at det ikke lages noen. Det er selvfølgelig kjedelig om bilen blir så begrenset, men modellsortimentet til BMW skriker etter noe som er hakket mer eksklusivt enn FWD 1-serie og 2-serie Active Tourer. :) 

Det blir flere slike spesial modeller fremover.

Men når prisen er 700k Euro og er begrenset til 50 eks (for denne modellen) blir den dessverre en sjelden fugl. 
Men fossilbilen er på oppløpssiden, så BMW vil utnytte det vinduet som er til å lage entusiastbiler for de få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.6.2022 den 16.08, Ron Jeremy skrev:

Det blir flere slike spesial modeller fremover.

Men når prisen er 700k Euro og er begrenset til 50 eks (for denne modellen) blir den dessverre en sjelden fugl. 
Men fossilbilen er på oppløpssiden, så BMW vil utnytte det vinduet som er til å lage entusiastbiler for de få.

Ja, dessverre blir det en sjelden fugl, men oss vanlige får nøye oss med antusiastbiler som M240i og M2 (som er forholdsvis fornuftig priset (var i alle fall)). 

For meg ser det ut til at 3,0 CSL ikke får noen panserlinje ("Hood line"), men at den avsluttes nede ved grillen. BMW kan hvis de vil! :) 

(Dette åpner for at en eller annen gud kan komme med nytt panser med power dome som ender i grillen og en annen støtfanger for i4/4-serie/M4/M3 - tvi tvi!)

1416409016_Skjermbilde2022-06-29kl_16_38_50.thumb.png.bb1842b633aa5813bd2f4af45a607c7d.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...