Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Den ser brukbart lovende ut. I hvertfall sett opp mot det nivået BMW har lagt seg på de siste årene. Kunne nok ha levd med enkleste utgave (i5 eDrive 40 rwd?) som bruks, men den blir nok ikke så billig som jeg helst skulle sett. 

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Marius2002 skrev:

@Fredrik 90 Mon tro om highway-cruisern din for første gang skal bli elektrisk nå? :D 

Hehe, men da er det ikke mye til Highway cruiser hvis den er elektrisk 😅 Men jeg har meldt meg på en i5, men tror nok jeg trekker meg når prisen blir klar 😬 Mest aktuell for min del er nok M560e versjonen med batteri og bensin rekkesekser 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva jeg skal synes, ser jo for så vidt grei ut og bedre enn fryktet. Men det var ingen wow effekt som da jeg så F10 og G30 for første gang. Jeg liker at de går tilbake til E39 style dørhåndtak og ikke de forferdelige iX dørhåndtakene. Ryggelys midt i nedre støtfanger bak ble for Kia for meg, ikke bra. Synes vel kanskje designet var litt intetsigende, fra andre vinkler enn rett forfra så kunne dette vært hva som helst. G30 ser ut som en 5-serie, G60 føler jeg er mer blanke ark som med E60.

Interiøret kan bli en dealbreaker for meg, dette er klinisk og utrivelig. Greit nok at det skal være minimalistisk og moderne, men dette har Mercedes løst bedre på sin rykende ferske nye E-klasse. Ratt med flat bunn trodde jeg vi var ferdige med. Skjermplanken er forferdelig men den har tydeligvis kommer for å bli. Men jeg må la dette synke inn

Drivlinjer er litt hummer og kanari synes jeg, for oss petrolheads så er det USA som får all mora i form av 540i. Her i Europa er det stort sett biler med batteri, mitt håp er 550e versjonen med batteri og rekkesekser. Foreløpig ingen dieselsekser, men det kommer på sikt vil jeg tro. Ellers så er det vittig at 520d holder stand, to liters diesel for tyske leasingselskaper. 520i er også med videre, eneste modellen som har vært representert i samtlige 5-serie modeller, nå med over 200 hester. 40e har jo bra rekkevidde og en attraktiv startpris i Norge, men med firehjulstrekk så blir dette en svært dyr affære. 580 km er bra, men det finnes rimeligere elbiler som leverer mer. Jeg hadde vel forventet litt mer av en modell som 5-serien. M60 har imponerende tall, men jeg synes denne faller litt igjennom prismessig i forhold til f eks i4 M50. Synes grillen på M50 varianten var snodig, på 40 versjonen så ser den jo helt normal ut. 

Mest relevant for meg er Touring så denne skal bli spennende å se :)   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, KireS skrev:

Priser fra Bavaria:

image.thumb.png.eb13d489e8a4775aac445d8cda2f6d1c.png

Basert på hva i4 Charged koster, så er i5 100k dyrere, nøyaktig. Det vil jeg si er bra mtp hva du faktisk får. Supercharged er "kun" ca 80k dyrere. Mens iX M60 koster fra 1.405' så er jo det jo "gode" priser på i5 M60. Samt at påslaget fra i4 M50 Fully charged er nærmere 310k, er den verdt det? 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så er denne nye 5 serie i topp 3 (av 8 generasjoner) under F1* og E39, men likevel - den er for dyr og rekkevidden er vel midt på treet.

i4 står seg godt mot denne 5 serien, slik sett ingen tour de force, men det hadde jeg ikke forventet.
Til det har vi NK som kommer om 14-15 mnd, denne generasjonen av 5 serie handler om å trå vannet med nåværende tek, så får vi se hvordan det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den nye 5eren var pen jeg uten tvil .

Det er noe med dette å bli vant med tingene som feks denne planken og interiøret generelt .

Tror nok at når denne bilen har kommet seg ut blant folk og trafikk ,så vil nok de fleste like denne som alle andre 5 serier som har rullet ut.

Alt nytt er skummelt for de fleste ,men går ikke lenge før de fleste liker det .

Husker når vi diskuterte F1x erstatteren her for noen årsiden ,var jo mange som ikke var helt fornøyd da heller .😊

Nei dette kan nok bli fint fremover .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg litt skiffet over designet. Fra noen vinkler er det OK, andre ikke fullt så bra, spør du meg. 

Hoftepartiet er jo alt for høyt, akkurat slik som nye 7-ern. Hele bilen blir jo helt feil proposjonert, stor klump, svært lite sporty.

Og hva er greia med denne M-sport grillen? Ser jo ut som den skjuler en ny M2 bak der 🤷

Screenshot_20230524_163302_com.android.chrome_edit_3631685022212503.thumb.jpg.da3908969648bda1aee71fff615f6952.jpg

Overall tommel ned fra meg 👎

Endret av Kolstad Jr.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...