Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Neste generasjons X5 (F15) vil også bli tilgjengelig med kun bakhjulstrekk i modellen sDrive25d (samt sDrive35i i USA). Virker litt merkelig ut, men det er vel miljøhysteriet som fører til slike ting.

Bilen nærmer seg forøvrig med stormskritt, og det er nok ikke lenge til denne kommer rundt på veiene.

Jeg må si det virkelig er bedrøvelig at de skal lansere firesylindret motor i X5, det passer bare ikke inn i en state of art luksus SUV. Men når det er sagt så vil den med denne motoren komme veldig billig ut av det norske avgiftsystemet og gjøre X5 tilgjengelig for nye kundegrupper som ikke tidligere har hatt mulighet til å kjøpe en. E70 har jo solgt veldig bra hele veien så jeg tror nok vi kan få nye salgshøyder her :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Jeg vil også tro X5 kommer til å ta endel av X3-markedet når den blir såpass "tilgjengelig" som dette.

For oss andre kan vi jo håpe på pene e70-priser fremover. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunder som kjøper sDrive versjoner av X-modeller (SUV/SAV) gjør hvertfall ikke et godt kjøp. Disse bilene er ikke ettertraktet og prisene (f.eks innbyttepris) ligger på et latterlig lavt nivå sett i forhold til en xDrive versjon. Ellers syntes jeg BMW roter det til for tiden med både navn, motoralternativer og interiør. Denne såkalte "iPad" skjermen er virkelig ikke lekker. Hvorfor ikke fortsette i det gode sporet som F01/F10/E70 etc. er inne på? Hvor lang tid tar det før vi ser en 8 serie M40d Gran Coupe Turismo sDrive M-Performance ECO Boost..? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunder som kjøper sDrive versjoner av X-modeller (SUV/SAV) gjør hvertfall ikke et godt kjøp. Disse bilene er ikke ettertraktet og prisene (f.eks innbyttepris) ligger på et latterlig lavt nivå sett i forhold til en xDrive versjon. Ellers syntes jeg BMW roter det til for tiden med både navn, motoralternativer og interiør. Denne såkalte "iPad" skjermen er virkelig ikke lekker. Hvorfor ikke fortsette i det gode sporet som F01/F10/E70 etc. er inne på? Hvor lang tid tar det før vi ser en 8 serie M40d Gran Coupe Turismo sDrive M-Performance ECO Boost..? :roll:

:mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du glemte Efficient Dynamics. :D

Ang. skjermen er jeg enig. Ser helt latterlig ut og flyter ikke sammen med resten av interiøret på noen måte. I tillegg har de faktisk gått litt ned i skjermstørrelse (F01 og F10 har 10,2", F15 får sikkert 8,8") skal man tro de som har skrevet artikkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også glemte dere Urban, Luxury og Sport som høres ut som forskjellige utstyrsnivåer på en Renault #-o I tillegg så har man jo da M-sport, vedder på at mange med F30 Sport tror de har M-sport når de skal selge bilen fremover :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Efficient Dynamics blir ikke introdusert frø LCI og modellen blir derfor hetende 8 serie M40d Gran Coupe Turismo sDrive M-Performance ECO Boost Efficient Dynamics Limited Edition LCI.. På toppen av det hele introduseres de forskjellige Lines pakkene og både forskjermer og bakluke blir bestående av flere forskjellige emblemer. Dette vil ingen ende ta.. :roll:

Helt enig. Interiørmessig tror jeg F15 vil bli en stor skuffelse kontra E70. Det vi kan se så langt ser virkelig ikke bra ut..

Det ser imidlertid ut til at Ambient Light blir forflyttet over langs dashbordet også (se til venstre for instrumenthus) og det er jo hvertfall noe positivt.

2-3C2_2689-2465240953-O.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(ikke verst å ta deg i feil :lol: )

Den får du ta som ett kompliment Fredrik :P

Skal bli spennende så se hva slags tall og yttelser BMW går ut med på disse modellene, BMW satser jo på spesielle differ i stede for firehjulsdrift for ikke å få drivverks forsinkelsen senere i farstsområdet. Bra BMW forøvrig gjør tiltak mot RS6 og 63 AMG som begge nå var under 4 sekunder til 100, selv om M5 tok dem igjen i fart så vil de tydeligvis nå konkurrere på 0-100 også. Kombinert med finjusterte kjøreegenskaper så skal vi ikke se bort ifra at vi har noen vinnere her, selv jeg stiller spørsmål ved om 15 ekstra hester er nok :?

Gjenstår å se :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Snart er det tid for Concorso d’Eleganza Villa d’Este i Italia igjen, et ganske prestisjefullt "biltreff". BMW har tidligere presentert BMW Zagato roadster og coupè her, og denne gangen er det V12 Gran Lusso Coupe som står for tur, sammen med Pininfarina.

Zagato(ene) fant aldri helt i smak hos meg, men jeg ser for meg at dette kan bli et meget spennende konsept. 8)

attachment.php?attachmentid=861841&d=1368576513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får skikkelige Concept CS assosiasjoner til Gran Lusso Coupe og det er ikke i den negative forstand.

BMW har imidlertid hatt en lekkasje på nybilkonfiguratoren og vist F10 M5 LCI. I hovedtrekk dreier det seg om ny grill, front- og baklamper med smalere LED. Det kan imidlertid se ut til at LED blinklys er droppet til fordel for halogen og dersom det viser seg å være en realitet må dette være en katastrofe av BMW. Innvendig ser vi nytt M-ratt, iDrive Touch og aluminiumsdekor på siden av navigasjonsskjermen.

l7r557gqaqe4nqeu8yj9.jpg

7zqr4qffxlhxwsqni1po.jpg

7qjfdwhy0zci2gcy87t0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan imidlertid se ut til at LED blinklys er droppet til fordel for halogen og dersom det viser seg å være en realitet må dette være en katastrofe av BMW.

Katastrofe?... Hvorfor...forklar... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...