Gå til innhold

Eystein's bilpark. E30, E36, E91, F11 - E36 gnikking


Eystein Ose
 Share

Anbefalte innlegg

12 timer siden, Eystein Ose skrev:

Ikke så mye tilbakemeldinger å få (utenom deg Rune😂), så er litt usikker på ka som er best. Er det jamne updates etterhvert som ting skjer, eller er det å samle opp og komme med større updates? Kom gjerne med tilbakemelding på dette.

Det er bare å komme med oppdateringer så ofte du vil, ikke føl deg presset. Alltid artig å følge med på folk som vet hva de gjør.

Samtidig så gidder jeg ikke å kommentere hver gang noen oppdaterer en tråd. Ørten kommentarer av "typen dette ser bra ut"  føler jeg bare er bortkastet tid og datakraft. Kommer det et spørsmål eller jeg har et spørsmål tilbake så føler jeg det er greit å kommentere, ellers ikke. Men vi er jo forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Olaandref skrev:

Virkelig et flott prosjekt du holder på med her. 👌 Har alltid likt disse prosjektrådene med masse detaljer og bilder, bare å fortsette. 🙂

 

14 timer siden, Reset skrev:

kjekke updates :) bare fortsett med det 8-)

Takker! Det er deilig å endelig bli motivert av å holde på igjen. Det har gått noen år nå der det ikke har blitt gjort noe som helst.

 

13 timer siden, Rune-K skrev:

Det er bare å komme med oppdateringer så ofte du vil, ikke føl deg presset. Alltid artig å følge med på folk som vet hva de gjør.

Samtidig så gidder jeg ikke å kommentere hver gang noen oppdaterer en tråd. Ørten kommentarer av "typen dette ser bra ut"  føler jeg bare er bortkastet tid og datakraft. Kommer det et spørsmål eller jeg har et spørsmål tilbake så føler jeg det er greit å kommentere, ellers ikke. Men vi er jo forskjellige.

 

Joda, du har absolutt et godt poeng der. Var bare litt undrende om va folk hadde som preferanse. Jeg kommer til å fortsette med denne tråden, og det like mye for min egen del. Kjekt å ha å se tilbake på.

 

Prata med sandblåseren idag, og fjørbeina skal blåses i kveld. Så satser på å få sveist fast hylsene til luftbelgene iløpet av uken kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandblåsing ble det, men dessverre ikke noe sveising denne uken. IMG_8528.thumb.jpg.f5175e25339eeb11513f1ac00a7f6fd7.jpg

Prøvemontering :D

 IMG_8529.thumb.jpg.75b24f45a0692b15c7160d19ea19eb04.jpg

Den ene hylsa smatt rett ned på slik som det skal gjøres. Men den andre var trang. Ga hylsa en liten lunk og klarte å entre å rigle den ca halvveis ned på fjørbeinet før det ble stopp. Men med litt hjelp av pressa så kom vi i mål :) 

IMG_8538.thumb.jpg.aeb0784f2f30ee24034daeb76f48f002.jpg

Klare for sveising

IMG_8540.thumb.jpg.b9aab93bce47018702a105d5b2b96dd7.jpg

 

Fikk også tilsendt bilder fra en kompis i går som er CNC operatør. Han hadde blitt igjen en liten time etter jobb og fikk frest over toppdekselet mitt. Har kun sett det på bilder hittil, men ser utrolig bra ut.

IMG_8552.thumb.JPG.bb9fae671d6c7656e22ded123d523a88.JPGIMG_8551.thumb.JPG.bc0e1745e781ca985b230e58239feed1.JPG

Endret av Eystein Ose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige oppdateringer.

Som mange andre så blir det å lese, og følge med. Liker virkelig slike tråder, og de er viktige. For meg var det dette forumet og disse detaljserte trådene som gjorde at jeg tok steget å kjøpte gml E34 :) Uten å vite at det fantes et forum med kunskapsrike personer, er det ikke sikkert jeg hadde tatt skritet å blitt en del av gjenngen med gml bimmer i garasjen.

Så fortestt med oppdateringen, selv om responsen går i bølger! Det er motiverende for flere selv om det er "stille"

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Rune-K skrev:

Personlig så liker jeg ikke svarte toppdeksel men dette ble så mye bedre enn de andre jeg jeg sett der man bare tar en sprayboks og lakker alt svart. Skal man først gjøre om noe skal det gjøres ordentlig.

E jo slik M20 toppdeksel ska sjå ut 😉😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tilbakemeldinger folkens :)

15 timer siden, Rune-K skrev:

Personlig så liker jeg ikke svarte toppdeksel men dette ble så mye bedre enn de andre jeg jeg sett der man bare tar en sprayboks og lakker alt svart. Skal man først gjøre om noe skal det gjøres ordentlig.

Er forsovidt enig i det. Tidligere har jeg fått det pulverlakkert og bare klossa over stripene med sandpapir etter lakk. Har sett okey ut det, men på langt nær lik finish som det ble nå med fresing. Planen for denne motoren var egentlig å få det vannpolert slik som innsuget, men etter jeg så i tråden til @hsd at han freset over bokstavene måtte jeg også prøve det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig sveist :D Har fått sveist dette av sertifisert sveiser, oppretta sveiseprosedyre og utført magnetpulver-test. Alt blir dokumentert av sveisekordinator. Håper dette hjelper sjangsene for å få det godkjent hos BT.

IMG_8591.thumb.jpg.f8dde36e1f56e82e63607d041bee47f6.jpgIMG_8593.thumb.jpg.1d2732be5191cda43b6107984f801d3c.jpg

Magnetpulver-testing av sveisene

IMG_8599.thumb.jpg.64af6985cf938355197cf6512a044225.jpgIMG_8600.thumb.jpg.23c0fab29cebd4d4b32b67a908ba0c0c.jpg

Rengjort og klare for pulverlakk. Blir levert til pulverlakk idag :) 

IMG_8603.thumb.jpg.3e39becad247194faeb3ba99048cabfd.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Eystein Ose changed the title to Eystein's bilpark. E30, E36, E91, F11 - E36 gnikking

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...