Gå til innhold

Eystein's E30 og E36 - RC090 er ferdig!!


Eystein Ose
 Share

Anbefalte innlegg

Heihei!

Henta i går min første bil, bilen er en BMW E30 320i 1990mod Sedan.
Er 17 år, å får ikke lappen før April 2013, så planen er å få den tilnærmet strøken til det:)
Bilen ble kjøpt i Moss, å kjørt hjem. Kjøreturen på 9 timer hjem gikk som en lek.
Kjente med en gang at bilen er tight og fin, og ingen ulyder.
Bilen er i forholdsvis god stand, med den lave kmstanden på 87 000km.
En gammel dame som har eigd den fra 1990 til 2011, og det bærer bilen preg av.

Dama som eigde bilen kjøpte den ny i Frankrike i 1990, derfor har den utstyr som Aircondition og er også levert orginalt med gule lykter.
Hun har tydligvis vært veldig glad i den, for på sine 22 år har den vert på 25 servicer med merkeverksted.
Tok et kjapt overslag istad, og kom fram til at ho har brukt over 85 000,- på servicer berre i Norge(!!)


Bør også byttest innsugspakningene, fordi bilen suger falskluft. Går derfor ikke skikkelig på tomgang. Noen som vet om dette er mye arbeid?

Bilder:
IMG_0206.jpg
IMG_0207.jpg
IMG_0211.jpg
IMG_0210.jpg
IMG_0209.jpg
IMG_0212.jpg

Er også på jakt etter grøftelys, veldig gjerne orginalt gule!
Ellers noe innspill/kommentarer? :)

Mvh Eystein Ose

Endret av Eystein Ose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gromme bil Eystein! :twisted: berre anlegg å felga so må til omtrent! :roll: Må nesten bortom å sjå på den en dag i sommar! :wink:

Takktakk! :) ekje so mykje so skal til nei :P menne blir nokk ikkje prioritert med det første :)

Jaa, det måno du gjere :D

Bytta ut den orginale kassettspilleren idag, til en kenwood dvdspiller. Sikkert litt delte meninger, menmen.

IMG_0138.jpg

IMG_0146.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bil nabo! :D Valgt rett merke ser jeg. Ser ut som du har gjort et knallkjøp:)

Regner med du har litt planer for bilen, men utifra bildene ser det ikke ut som om det er mye som skal til for å få en grom bil:)

Takktakk! :) Til nå er jeg veldig fornøgd med kjøpet!

Har planene klare ja, blir først å fremst å ta alt av rust, bytte innsugspakningen, å få bilen euok. Etter det blir det vell innkjøp av justerbart og noen greide kantfelger :)

Vet du om det er mykje styr å bytte pakninga? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en god plan :) Er det pakninga rundt sjølve innsuget som lekker? Kan være litt styr å få på plass igjen det røret som går nedpå bunndelen,

men trur det skal gå fint om du har en kompis som hjelpe til å holde/trykke på plass:)

Testa med startgass btw?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en god plan :) Er det pakninga rundt sjølve innsuget som lekker? Kan være litt styr å få på plass igjen det røret som går nedpå bunndelen,

men trur det skal gå fint om du har en kompis som hjelpe til å holde/trykke på plass:)

Testa med startgass btw?

Har sikkert noen som kan hjelpe ja :)

Har ikke prøvd med startgass nei, men hører tydlig at den suger til seg luft.

Noen som selge grøftelys? Evt vet hvor jeg kan får kjøpt? helst ikke alt for dyrt.

Og noen som vet om det er lagt opp ledninger til de?

Ellers er planen å demontere skjermer å begynde å ta rust imorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Demonterte framskjermene for å begynde å ta rust

IMG_0228.jpg

Er et slikt hull på begge sidene.. Har slipt ned rundt hullet, skal kappe ut å sveise inn nytt gods :)

IMG_0229.jpg

ellers har jeg skrudd av grillen, for jeg tenkte å lakke lykteringene svarte

IMG_0230.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som et meget bra utgangspunkt du har skaffet deg der! :)

Jeg kjøpte gule tåkelys på Koed.no, dog til pre-face. Men tror de skal ha til facelift og. ;) Koster vel gjerne noen kroner da men.

Følger med her!

Takktakk! :) Er veldig fornøgd selv.

Eneste er at dama som har eigd denne har ikke kunnet å kjøre bil, er vell bulker så og si rundt hele bilen. Hehe.

Har sett på koed, hadde kun gule tåkelys til pre-face, og orginale til facelift :s og orginale koster jo skjorta så..

Skal prøve å oppdatere ofte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om hvilken type sveisetråd som er best å bruke? Mig

Standard 0.8, dem har vell også en "karroseri" variant på tess, men det ligger mest i navnet. 1.0 krever mere varme, klart det går, men på halvtærte plater er 0,8 greiere å ha med å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om hvilken type sveisetråd som er best å bruke? Mig

Standard 0.8, dem har vell også en "karroseri" variant på tess, men det ligger mest i navnet. 1.0 krever mere varme, klart det går, men på halvtærte plater er 0,8 greiere å ha med å gjøre.

Okay,Takk for svar :)

Har fjerna alle klistermerka på bagasjeluken også.

282677_4143332665901_791237045_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Eystein Ose changed the title to Eystein's E30 og E36 - RC090 er ferdig!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...