Gå til innhold

Mistet motoreffekt e46 320d


frodekrs
 Share

Anbefalte innlegg

Garrett selger ikke deler til VNT turboer, fordi det er vanskelig å bygge opp disse. Så dersom du får en "overhalt", så kommer ikke delene fra garrett, og VNT er "grovjustert" med mindre dem har flow benk. Kjøp ny original (garrett), så slipper du noe problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garrett selger ikke deler til VNT turboer, fordi det er vanskelig å bygge opp disse. Så dersom du får en "overhalt", så kommer ikke delene fra garrett, og VNT er "grovjustert" med mindre dem har flow benk. Kjøp ny original (garrett), så slipper du noe problemer.

Foreksempel slik som denne: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=36145891

Er det uorginale deler han overhaler med då da? han påstår jo at det er en orginal Garratt.

Er ikke dette heller noe å satse på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste turboene jeg har sett som får problemer kort tid etter bytte er "bytte turboer".

Den finn annonsen er jo ikke sann. Det finnes ikke deler å få kjøpt fra garrett til VNT, så enkelt (du får pakningssett, dette er vel likt mellom vanlige og vnt). Når vi får bygd våre motorsport turboer må vi kjøpe en komplett enhet fra garrett, for så å modifisere denne. Skal du ha et helt annet komp hus (ikke bare maksinering), må man da faktisk kjøpt enda en komplett turbo.

Og, fyren skal jo tjene penger. Så han kan umulig ha gitt mer enn et par tusen inn for den turboen. Tror du garrett selger sine VNT turboer for 2000? Bare alle andre som tar sinnsykt godt betalt?

At det går an å bygge opp igjen en vnt turbo, uten tvil. Men garrett går ikke god for det, ingen av garrets "verksteder" får lov å bygge dem opp igjen. Og med mangelen på deler, kommer ofte komp hjul, aksling, turbin hjul fra kina. Disse kan fungere bra, eller de kan være dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

ja det var en kjedli å dyr måte å finne det ut på... kjedli at dei ikke fann ut ditta førstegang jeg var på diagnose :/

Men om olje tilførselen er tett. hvor kommer oljen fra da? for gamle turbon var full i olje og lak en del olje. kan den komme fra retur slangen og nedigjen til turbon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

på min har veivhusventilasjonen blitt byttet tidligere sto det i service heftet. men om det er oljetilførselen så er tett så er jo det ikke sikkert den er heilt tett. slik at der ikke er noe trykk men fortsatt renner litt olje inn som leker videre ut.. ?

Men slik som min er no, så leker ikke den olje, og ikke ryker den. der er bare 0 effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svogeren min har havarert 3 turboer på et par år, på en 2005 X3 2.0d. Første gang blei bare turboen bytta (hos merkeforhandler, km stand 94.000). Da de ikke hadde fulgt BMW's prosedyre for bytte, der man også bl.a. skal rense oljetilførselsslangene, røyk den igjen etter 2-3 måneder. Etter dette holdt den nye i et drøyt år, før den røyk ennå en gang. Da blei toppen plukket opp og renset, da den var kokset totalt igjen. Tror total rep. kostnad hittil nærmer seg kr 100.000.

I dag mistet bilen motorkraft igjen, og er tauet inn til BMW-forhandleren...

Km stand ca 140.000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Da løste det seg til slutt etter mye frem og tilbake.

Problemet var en feil på den første turboen jeg fikk. Den var herke i og kilte seg fast på lave turtall. I tillegg var luftmasse målern gåend.

Skiftet også olje slanger og veivhusfilter for å ver sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...