Gå til innhold

hvilken olje skal eg ha på kassa mi? 5hp18


sjurfn
 Share

Anbefalte innlegg

Skrev vel strengt tatt at han måtte bruke lifetime olje hvis han hadde grønn plugg, men hvis han IKKE hadde det så kunne han bruke dex3.

Sorry. Forstpd det slik at du mente at hvis man ikke hadde lifetimeolje kunne man vare fyre på med dex3. :)

mener du at siden min er 92 modell så skal den mest sannsynligvis ha dex 3 olje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev vel strengt tatt at han måtte bruke lifetime olje hvis han hadde grønn plugg, men hvis han IKKE hadde det så kunne han bruke dex3.

Sorry. Forstpd det slik at du mente at hvis man ikke hadde lifetimeolje kunne man vare fyre på med dex3. :)

mener du at siden min er 92 modell så skal den mest sannsynligvis ha dex 3 olje?

Alv er avhengig av hva slags plastikk plugg du har under girkassa di, min har en grønn plugg som det står: Lifetime oil, BMW Oil-No. 8322 9407807. I dette tilfelle skal man bruke livstidsolje, altså en LT71141 kompatibel olje. Hvis din plastikk plugg er sort skal du mest sannsynlig bruke dex 3. Men dette får du vite hvis du tar en kjapp titt under girkassa di.... Om det står noe informasjon på den sorte pluggen vet jeg ikke da jeg har grønn på min egen ZF 5HP18 girkasse... Vil gå utifra at det står noe på den sorte plastikkpluggen også på lik linje med den grønne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...