Gå til innhold

Diverse feil med M52b25, stopper med lmm tilkoblet.


TorErik
 Share

Anbefalte innlegg

Oppdatert første post litt.

Oppsummering:

Har byttet alle sensorer utenom bankesensor på motoren over fra en annen motor (altså brukt)

- Tempsensor i innsug

-Tempsensor i blokk (kjølevann?)

-Veivakselsensor

-Kamakselsensor

- 1 Lamda.

Får opp feil på en lambda så tenkte og bytte denne. Men den skal vel kun slå ut når bilen er varm? Je har feil enten bilen er kald eller varm.

Prøvd med 3stk Lmm. Oppfører seg helt likt.

Starter og går fint på tomgang med LMM tilkoblet, men så fort jeg gir gass og slipper gassen igjen så stopper den.

Har prøvd med både orginal hjerne og chipet M52B25 hjerne. Orginalhjernen fungerer klart best.

Bilen går som ei kule uten Lmm tilkoblet. Bruker ca 1liter på mila ved blandet kjøring. (syns dette virka lite til at den er i nødmodus?)

Det største problemet om dagen er at den har så lav tomgang at den er litt vrien til bykjøring. ligger og jager mellom 400 og 500 o/min.

Har ikke så lyst og bruke flerfoldige tusen på nye sensorer dersom det ikke er problemet :?

Ny lambda blir nok bestilt da denne er konstant feil på når bilen blir varm.

Ved diagnose nå så greier jeg ikke slette feilkoden på air mass sensor uansett om den er tilkoblet eller ikke.

Alle andre feil forsvinner så fort bilen er kald.

Både Speed sensor og 02 sensor fault.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 7 months later...

Hei. Fant du egentlig ut hva som var feil? Har samme problem etter motorbytte fra M52B20 til M52B25. Bilen stopper når jeg kobler til luftmassemåler (Ny, til 523i), og går tilsynelatende greit uten måler koblet til, bruker vel en del suppe men. Kjører med 520 hjerne og ledningsnett. Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant aldri ut av problemet med bilen min, så solgte den istedenfor. Min brukte faktisk bare 0.8 på mila uten lmm tilkoblet. Veldig merkelig opplegg egentlig, men tror bilen gikk som den skulle, bortsett fra en veldig ujevn tomgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...