Gå til innhold

Hva skjer med E30 M3 salg/kjøps markedet?


Anbefalte innlegg

S50 motoren i E30 M3 hadde ikke vært noe problem handlingmessig, det kunne lett justeres og bygges bort med relativt enkle inngrep . Legg merke til hvor langt fram S14 motoren sitter orginalt i E30. Det er egentlig lattervekkende langt fram. Kan ha grillparty mellom torpedo og motor akkurat som på E34 518i.

M3 er offer for sitt eget bruk - nemlig et perfekt konsept å dyrke fram en racer på. Da var 4 cyl høy-turtallsmaskin å foretrekke. For å holde Co kravene og unngå luggete gange måtte de detune motoren radikalt. M3 er ikke annet enn en dog and pony show for hva som skulle skje på racerbanen, uten noe bestemt oppgave som gateracer. Til det er den alt for veik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi prater på priser, denne burde være kurrant om ikke rusta har tatt den flere plasser enn nevnt. Bytte skjermer pluss bakplate og hellakkering pluss to nye framstoler så er man ca på 200tusen og burde ha en bra bil :mrgreen:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=36020257

Kjenner nåværende eier, og tror langtfra denne er noe dårlig kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at de fleste kanskje vil ha en bil med mer pulver når man først skal bruke så mye penger på gammalt ræl.

Jeg tror at min hadde gått riiiiimelig fort om jeg hadde lakt den ut til 200.000,-. Men, desverre så ser jeg for meg at den har en markeds verdi på mellom 320 og 370.000,-

Jeg betalte i august 2007 185.000,- for den, med 90mod S14 motor, 94.000km på telleren, strøkent skinn, nytt bilstein/lesjöfors understell, 1år gammel lakk og ny restaurert.

Og jeg har sveisa en del rust på det karosseriet på de 5 årene!

En E30 som det ikke har vert sveisa rust i hjørnene i gulvet forran, den har rust der, garrantert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...