Gå til innhold

Hjelp! - Motor fusker, hva kan det være?


frecjoha
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 2005 BMW 1-serie (bensin) (104.000km) som har begynt å fuske, hva kan det være?

De første symtomene til at noe var galt, var at den ble noe tung startet (har el-start), det vil si den måtte dra noen ekstra runder før motoren startet. Motoren hadde også noen ulyder (kaklet) under kjøring.

Hadde nettopp bilen på EU kontroll hos en lokal BMW verksted. Ville at de samtidig skulle se på problemet. Etter kontrollen, ble jeg fortalte at de måtte skru opp motoren for å finne feilen, da det var vanskelig å si eksakt hva dette kunne være. Men de fortalte samtidig at det muligens og i verstefall kunne være registerkjedet.

Da dette kunne bli dyrt (ca.20.000,-) trengte jeg noen dager på å bestemme meg for hva jeg skulle gjøre. Men i dag etter en kjøre tur, stoppet bilen for meg to ganger under nedbremsing. Så kort tid etter begynte bilen å fuske noe voldsomt. Motor kraft er også begrenset, den tillater meg maks å kjøre i 20km/t. Hele bilen rister/vugger.

Kom meg omsider hjem. Tok en rask titt i motoren etter kjøringen og oppdaget at en del (rund) på venstre side av motoren (omtrent under) var rødglødene. Muligens dette er normalt men vil uansett opplyse om dette.

Så hva tror dere, kan det fremdeles være registerkjedet? eller kan det være noe helt annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lignende problemer med min e36 for en stund siden. Det startet med at den ble tungstartet. Etterhvert så begynte motor å fuske og bilen og nappet ved påkjenning av motor som f.eks en bakke eller når jeg dro på litt. Problemet dukket opp helt plutselig og stort sett på hver kjøretur. Prøvde og bytte og rense det ene og det andre uten at det hjalp. Men fikk en bmw mekaniker til å se på den og da viste det seg at bensin pumpa ga for lite trykk.

Har hatt problemer med bensinpumpe tidligere også, da trodde verkstedet at det kunne være registerkjede. Så det kan være lurt og sjekke bensinpumpe og bensin trykket. Kan være bare bensin pumpa er feilen, hvis du er heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...