Gå til innhold

Er m20 toppen min sveisa? Bilde


Lex-Talionis
 Share

Anbefalte innlegg

Den er sveisa.

Normalt så er kjølekanalene som en C på hver side av forbrenningskammeret, på denne er det lagt inn sveis i midten for å støtte forbrenningskammeret.

Glemte vel å svare deg på siste pm trur jeg.

Du må ihvertfall finne årsaken til at pakninga di stakk av.

Det holder som satan med pianotråd og standardpakning hvis alt er riktig gjort.

Skal holde med bare standardpakning uten pianotråd også på det ladetrykket der hvis du ikke har et jævlig sylindertrykk..

Sjekk oppstikket på pianotråden, samt hvor den har ligget an mot toppakninga.

Etterdro dere boltene når motoren var varm eller kald?

EDIT: man sveiser ikke for å få større flate, man sveiser for å støtte forbrenningskammeret så det ikke flexer i kanten og slepper pakninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, takk for det :) oppstikket er bra. Spurte han som har gjort det. Den har klemt fint på pakninga :) har sendt dyser på testing iallefall. Dro etter når den var iskald. Er det riktig? En kompis kjørte bilen hjem til meg fra verkstedet. Og han gassa på litt med den når jeg lå bak. Svart røyken sto iallefall. Og han som mappa sa tenninga var skikkelig høy. Kan dette ha vært starten på at pakninga blåste ut da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal etterdras når den er kald ja.

Hvis du har svartrøyk så går den da fett som faen...

Og hvis tenninga er skikkelig høy så kan det jo være akkurat det som har blåst pakninga.

For mye tenning skaper høye sylindertrykk og tilslutt tenningsbank. Spesiellt hvis man kjører veldig høy tenning rundt dreiemomentstoppen. (cirkus rundt der man får full ladd)

For lite tenning på sin side skaper høy eksostemp, viktig å finne balansen. Også viktig å bruke bankeklokker når man mapper... :)

Åssen sprut har du?

Kan du sende meg map'en eller et bilde av tenningstabellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei.. Har ikke tilgang på det nå. Da dataen ikke er her. Når den ble kjørt ned til meg så var det bare et startmapp på den. Men han gassa på som bare f alikevel. Så dro jeg opp til volden racing med den for mapping.. Da sa han at tenninga var skikkelig høy. Men pakninga blåste ikke ut før vi kom på 1,3 og 5500rpm. Men kan den kjøringa på høy tenning gjort pakninga dårlig sånn at det er derfor den røyk under mapping? Noe må det jo ha vært :) jeg bruker gammelt sprut. Haltech e6a med msd tenning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det nytter ikke å bare hive sammen igjen med f.eks cooper-ring pakning og prøve igjen uten å ha ihvertfall sjekka at det ikke er noe galt et sted. Da risikerer man bare å kanskje blåse noen stempler neste gang. For cooper-ringene stikker ikke avgårde så lett, og da kan man risikere at andre ting ryker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakningen ryker fort hvis det oppstår tenningsbank, så det er ikke mer en et drag eller to på en dårlig map før det er over. Kjørte min orginale m20 med pianotråd på 1,6 bar med ganske forsiktig tenning, og haltech/msd, og det varte. På bildene dine ser det ut som der er vann som gjør at det er rent på syl 5. Hadde den gått magert tror jeg pluggen ville vært mye hvitere, så det er vel bare og se på den gamle pakningen at det har vært noelunde likt press på alle ringene, og putte på ny pakning, å kjøre rolig til bremsing igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...