Gå til innhold

Vask etter lakkering- tips.


bmwgrace
 Share

Anbefalte innlegg

Hvis du kjøper et Meguiars starter kit så er både vaskehanske og microfiberhåndkle inkludert. Disse selger de på bl.a. BilXtra.

Lite tilleggsspørsmål fra meg: Jeg kjøpte en Nilfisk høytrykkspyler for en liten stund tilbake og der fulgte det med en "foam canon". Noen som har prøvd denne og vet hvordan blandingsforholdet blir med denne? Så vidt jeg har sett så er det ikke noen reguleringsventil på den for å justere blanding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nylakkert bil, nå kommer du til å ha noia for lakken i lengre tid.. :D

Er nok at man stryker fingeren sin over ren, fersk lakk så blir det små striper, hehe.

Vaskevott/mikrofiberprodukter er å anbefale samt gritguard og grundig avfetting/spyling før håndvask.

Har ikke selv prøvd skum men tror ikke det er noe ulempe, det virker jo inn på skitten og løser den opp.

Det blir desverre vaskestriper uansett hvor forsiktig man er, men det er bare å polere innimellom.

Så er det vel lurt å få lagt på litt voks etter at lakken har fått herde en stund, for beskyttelse og motstandsdyktighet.

Men når sant skal sies så er jeg ikke noe til detailer selv.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke bruke avfetting før hver vask...da forblir jo lakken ubeskyttet.

Avfetting og såpe sliter litt på voks/lakkforseglingen, men dei tar ikkje vekk voks/lakkforseglingen på første vasken! (men eg er skeptisk til såpe og avfetting i vaskehallene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...