Gå til innhold

Nødvendig å bytte begge støtdemperne fremme samtidig?


1ar
 Share

Anbefalte innlegg

Var på EU kontroll og det viste seg at høyre fremme støtdemper må byttes. Et verksted jeg har snakket med mener jeg må bytte både høyre og venstre samtidig, ellers blir den andre siden ødelagt etter kort tid. Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hvorfor den skulle få kortere levetid. Men det er alltid smart å bytte parvis. Bytter du f.eks en bærearm høyre - bytter man gjerne på andre siden og.

Det verkstedet sikkert mener er at om den høyre støtdemperen er ødelagt - så er sansynligvis den venstre snart moden for utskiftning også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar!

Har sjekket litt priser og det varierer veldig, GSbildeler skal ha 2800,- per stk for en uorginal, har M sportsunderstell ifølge understellsnummeret.

Ser at Koed bare skal ha i underkant av 900,- per stk, varenummer www17648 og www17647. Hvordan kan det være så stor forskjell i pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koed er generelt alltid gode på pris, GS er generelt mye dyrere. Skal vel legges til at GS kun fører originale deler eller "godkjente" erstatninger, mens Koed har en del uoriginale deler med "dårligere" kvalitet.

Jeg ville uansett kjøp på Koed, har god erfaring med nesten alt de har av deler. Mye av delene de leverer er Febi - som er et godt alternativ til original.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GS er eid av Bavaria og kan dermed ikke være veldig mye billigere enn dem.

De har uten tvil mye høyere fortjeneste, men sannsynligvis også et annet og dyrere fabrikat på demperene.

GS har også betydelig høyere driftskostnader da de har langt flere ansatte samt 6 butikker. Disse må selvfølgelig betales for. Koed er basically en bilhugger i Danmark som også selger nye deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker!

Orginale støtdemper er levert fra SACHS. Køp her. Jeg kjøpte mine her. De trekker fra 19% moms. Du betaler 25% i norge + 234 fortoller avgift. sending er kun 40 Euro (jeg kjøpte 2 pakker nesten 60 kg , kun 40 euro for sending).

http://www.car-parts24.com/products/BMW ... chnik.html

Du kan kjøpe de andre som tårnlager:

http://www.car-parts24.com/BMW/5er-E39/Stossdaempfer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...