Gå til innhold

Bytte ventiltetninger på M52B28 uten å ta av toppen?


Bmdobbeltv
 Share

Anbefalte innlegg

  • 6 months later...

Går og dytte så mye tau som du klarer gjennom plugghullet. Og så tørne motorn så langt du klarer så tauet kommer i klem mot ventiler/sylindertopp.

bruk en pipe oppå ventilfjerene og gi et par kakk med hammern, slik at konen på låsingene slipper litt.(kan sette seg ganske mye. Blir da vansklig og få de til og slippe uten at man trykker ventilen ned).

Det blå presening nylon tauet som div. billig butikker har er fint. Ser ut som et tynt fortøyning tau. Ca 20,- for 20m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt den løsningen før...

Men pipetrikset, gi et kakk på toppen av fjærtallerken, det må du nesten bruke for å få det til med trykkluft og... det funker.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

Funker knall det. Da slipper du også og låse motorn, hvis du setter bilen i en slakk bakke og i gir. Holder vekten av bilen i mot.

Hvis man bruker trykkluft, kan det ofte være lurt og helle 1-2 dl. olje i sylindern først så slipper man at så mye luft forsvinner. Ikke alle har så mye luft kapasitet ellers i garasjen. Obs, obs husk og kjør motorn på startern en stund uten pluggene i etterpå for og få olja ut. Så du ikke risikerer hydrolock. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...