Gå til innhold

Er AC-vifta/AUX-vifta mi gåen?


Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg lurer på om aux-vifta mi til AC anlegget er gåen da den starter og stopper hele tiden når AC er slått på. Virker som den bråker litt også når den går.

Slik jeg har forstått skal vifta starte og gå konstant så lenge AC er på, men på laveste hastighet.

Virker ikke som om vifta mi har laveste hastighet da den står bare og nykker før den starter igjen..

Jeg gjorde en test i DIS der vifta skulle gå fra 0 til 100%, da jeg trykte start sto den og nykket og rykte litt frem og tilbake i 5-6 sek før den starta og begynte og øke i turtall helt til den gikk på fult.. Så virker som laveste hastighet ikke virker..

Her er en video som viser vifta starte og stoppe og stå og nykke:

http://youtu.be/d8oJAQINtBQ

Hilsen Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det 3-stegs vifte? Isåfall er den utstyrt med to motstander:

- lav hastighet går gjennom to motstander

- middels hastighet går gjennom en motstand

- høy hastighet går ikke gjennom noen motstander

Kan iåsfall virke som den ene motstanden din som kun "lav hastighet" går gjennom er gåen.

Jeg ser man kan kjøpe rep-sett for disse motstandene som skal passe fra 97-03, men jeg trodde ærlig talt at facelift (2001+) hadde trinnløs aux-vifte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det 3-stegs vifte? Isåfall er den utstyrt med to motstander:

- lav hastighet går gjennom to motstander

- middels hastighet går gjennom en motstand

- høy hastighet går ikke gjennom noen motstander

Kan iåsfall virke som den ene motstanden din som kun "lav hastighet" går gjennom er gåen.

Jeg ser man kan kjøpe rep-sett for disse motstandene som skal passe fra 97-03, men jeg trodde ærlig talt at facelift (2001+) hadde trinnløs aux-vifte?

Min er trinnløs ja :) Men virker som de laveste trinnene ikke virker :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er trinnløs ja :) Men virker som de laveste trinnene ikke virker :?

Då må jeg dessverre melde pass. Har byttet motstander på min egen vifte, men det var gamle-typen med 3 steg.

Ja det var det jeg trodde som feila min først også, men så fant jeg ut at den ikke har motstander.

Men så vet jeg heller ikke hvordan dette skal fungere når alt virker skikkelig..

Har hørt at vifta skal gå konstant når AC er på, men det gjør jo ikke denne.. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje denne kan være til hjelp. Min funket dårlig,. skiftet denne med original vifte og den er ok nå...Vifta sviver opp og ned i hastighet, ettersom hvor varm/kaldt, hastighet på bil osv....hører vifte girer opp og ned etter behov

viewtopic.php?f=1&t=197796&hilit=vifte

Mye spennende lesing der ja, men vi har litt forskjellig problem tror jeg :)

Sviver vifta di hele tiden når du slår på AC?

Vet du hvilket delenr vifta di har?

Slik jeg har forstått så skal vifta gå sakte så lenge AC er på.. Men siden min driver og starter og stopper hele tiden virker det som at den girer seg opp for den blir ikke kjølt og når den kommer over den hastigeten som ikke virker så starter den og går fort, går så tilbake til "normal" hastighet som da ikke virker på min (?) men da stopper den siden den ikke vil gå i det området..

Vil først finne ut om vifta skal gå hele tiden, før jeg kjøper ny/brukt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, min går ikke hele tiden....den står å "tenker" jokker litt før den starter å sviver...Og hastigheten ser ut til å følge tempen ute, bil i fart osv...

Virker den slik min gjør i videoen da eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, min går ikke hele tiden....den står å "tenker" jokker litt før den starter å sviver...Og hastigheten ser ut til å følge tempen ute, bil i fart osv...

Virker den slik min gjør i videoen da eller? :)

Ja, det ser bra ut...Kjøler anlegget ditt bra? Mye gass igjen tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på AC service på mandag, de renset gass og byttet tørkefilter, de hadde fylt på ca 250g med gass. Men vifta har vært slik hele tiden, før jeg fikk tatt service på anlegget også.. :) Men problemet er at jeg vet ikke hvordan denne skal virke når alt er slik det skal.. Så det er godt mulig det skal være slik? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...