Gå til innhold

Importert F11 525d, 842 COLD CLIMATE VERSION, 5 års garanti


mtellnes
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vurderer å kjøpe importert F11 525d (2011, 6 syl) som er importert av BMW Norge og selges av aut. BMW-forhandler i Norge.

Jeg er særlig "skeptisk" til 2 ting: 842 COLD CLIMATE VERSION og 5 års garanti.

1) 842 COLD CLIMATE VERSION

Dette sier BMW-forhandleren til dette:

"Nordisk pakke er kode 842 som denne bilen ikke har. Dette er oppgradert batteripakke, setevarme og lyktespylere.

Men når bilen har mye utstyr som el-Soltak, komfortstoler etc. vil den automatisk ha ekstra batteripakke. Bilen har også setevarme og lyktespylere. Altså har denne bilen det samme som en ”kaldtlandsoppgradering”".

Stemmer dette for F11? Jeg mener å ha lest at 842 COLD CLIMATE VERSION inneholder bla. tilleggsvarmer, bedre isolert veivhusventilasjon (?), oppvarmede spylerdyser, oppvarmede speil mm.

2) Det hevdes:

"Bilen leveres med gjenværende 5 års garanti/ 200000km fra reg. dato i Tyskland"

Vil dette si at jeg kan stikke innom et hvilket som helst aut. BMW-verksted i Norge og få samme garantivilkår (i 5 år) på lik linje med en BMW F11 som er solgt ny i Norge med 5 års garanti?

Er det noe annet man skal være skeptisk til vedr. et slikt kjøp der bilen ble solgt ny i Tyskland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tittet på bruktbiler hos Bavaria før jeg kjøpte min, og ble fortalt følgende om garantien:

BMW-Norge kjøper bilen av BMW i tyskland, og BMW Norge er derfor de som stiller med garantien slik at den skal kunne selges på samme garantivilkår som en Norsk bil.

BMW i Norge har 5 års garanti, mens i Tyskland er det bare 2 år.

Når det gjelder Cold Climate version tror jeg ikke dette er så veldig farlig. Har hatt 5 forskjellige BMW som jeg har importert selv, og ingen har hatt denne pakka, og jeg har heller aldri hatt noen som helst problemer i forhold til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tittet på bruktbiler hos Bavaria før jeg kjøpte min, og ble fortalt følgende om garantien:

BMW-Norge kjøper bilen av BMW i tyskland, og BMW Norge er derfor de som stiller med garantien slik at den skal kunne selges på samme garantivilkår som en Norsk bil.

BMW i Norge har 5 års garanti, mens i Tyskland er det bare 2 år.

Når det gjelder Cold Climate version tror jeg ikke dette er så veldig farlig. Har hatt 5 forskjellige BMW som jeg har importert selv, og ingen har hatt denne pakka, og jeg har heller aldri hatt noen som helst problemer i forhold til dette.

Kjøpte du din av Bavaria?

En ting er at de "sier" (muntlig) at garantivilkårene er på linje med "norsk" bil, men dette bør vel absolutt også dokumenteres, og da helst med noe skriftlig fra BMW Norge. Regner vel med man kan få det hvis man spør/krever. (Eller det kan hende at dette er dokumenter de allerede har liggende.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpe av Tysk forhandler og importerte selv. Fikk da resterende 1 år av nybilgarantien pluss 1 år euro pluss bruktbilgaranti.

Tror ikke du skal være redd for å handle av bavaria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...