Gå til innhold

E81 118i M-sport - familiens nye favoritt


 Share

Anbefalte innlegg

Vi er i alle fall storfornøyd med vår ener som familiens bil nr 2/konebil. Nå som det er morsomt føre ute, passer jeg på å låne den noen turer om kvelden :) Utrolig artig bil på skikkelig snøføre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Har fått motortrøbbel på bilen :( 

 

Har i en periode fått sporadisk varsel om 'engine fault'/reduced power. Meldingen har kommet og gått litt, men den siste tiden har den dukket opp hver gang bilen har vært brukt. Verkstedet mener at registerkjedet ++ må skiftes. Dette koster jo en liten formue. 

 

Er det noen som har kjennskap til dette problemet? Jeg trodde det var dieselmotorene som var mest plaget av dette? Har sjekket litt på nettet og ser at det finnes en del andre tilfeller av dette også på N43-motoren. Motoren har gått ca 75' km. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Etter at feilmeldingen dukker opp, trekker den mye dårligere. Da går den også urolig på tomgang. Som regel kommer feilmeldingen på første motorbrems etter oppstart. 

Hadde noen få tilfeller av samme feilmelding for lenge siden. Tok den da til diagnose, og fikk til svar at det var en kamaksensensor/giver (husker ikke detaljene) som var gåen. Kjøpte denne, men byttet den ikke da bilen oppførte seg som normalt igjen.  

 

I det siste har feilmeldingen dukket opp hver gang vi har kjørt med den. Motorlampa har også lyst gult. Etter noen start/stopp kan den plutselig gå tilnærmet normalt (men motorlampa har fortsatt å lyse). 

Endret av Henrik K E39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Da er det nok ikke likt som på min gamle E91. Min ble bare verre og verre jo lengre jeg kjørte med feilen. Begynte med dårlig bunndrag, småfusking under 2000rpm ved pådrag og sporadisk et par blink av motorlampen for så senere å lyse konstant. Jeg måtte til med komplett bytte av kamaksel (slitasje) og hele subedasen. Men dette var N46B20 maskinen.  Velkjent med Valvetronicfeil på denne motoren på rundt 100k km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Henrik!

Flott bil, jeg hadde samme issue som deg på min forrige e81 118i, symptomene høres veldig like ut som jeg hadde.

Bilen var gått kun 45 000km, men er var det kun coilene mine som gjorde at bilene gikk på 3 sylidere.

Dette er også et svært kjent problem som dekkes av BMW.

Jeg tok bilen til nærmeste Bilia og de fikset bilen på under en times tid.

 

Men ja, det kan også forekomme registerhavari på disse, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Henrik!

Flott bil, jeg hadde samme issue som deg på min forrige e81 118i, symptomene høres veldig like ut som jeg hadde.

Bilen var gått kun 45 000km, men er var det kun coilene mine som gjorde at bilene gikk på 3 sylidere.

Dette er også et svært kjent problem som dekkes av BMW.

Jeg tok bilen til nærmeste Bilia og de fikset bilen på under en times tid.

 

Men ja, det kan også forekomme registerhavari på disse, dessverre.

Hei

Coilene ble byttet på forrige service, så da tyder det vel kanskje på at det er registeret som er greia nå. Må sjekke prisen for dette litt rundt om... Takk for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

En liten update:

Det var et registerkjede med temmelig mye slakk som var synderen. Bilen har nå blitt fikset hos Alf Lie Motor. Super service, og til en litt hyggeligere pris enn de store merkeverkstedene krevde for samme jobb. 

Nå blir det bytte av bremser foran og bak hjemme i garasjen, så er "blåbæret" 100% igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...