Gå til innhold

Min e36 318is coupe ! SELGES


monssen91
 Share

Anbefalte innlegg

Da vil jeg tro det er dempertårnet ditt som har fått seg en trøkk. Noe som fører til at du får feil hjulstilling og som gjør at det er umulig å rette opp slik det er. Tipper du må rette opp dempertårnet. Har hørt det er forbanna mye jobb for å få det likt som det er orignalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Faen så uheldigt. men om jeg kjøper sånn tårnstag vil jo begge jobbe ilag, og da vil jeg vel få ca riktig vinkel ? Og da er det vel mulig og forsterke på innsiden ? Sammenligna begge tårnene, og var ca 1cm i forskjell fra bolten til skjermen

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tårnstag vil nok ikke kunne rette tårnet hvis det er skreivt. Det er selve oppbyggingen og vinkelen av tårnet som det går på her. Har tårnet fått seg en trøkk, er det vanskelig å rette opp dette innenfor standard som man krever for hjulstillingskontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet faktisk ikke hva man kan gjøre. Det eneste jeg kan tenke meg er eventuelt å kappe bort hele tårnlageret foran, for derheter å få tak i et annet tårnlager og sveise dette inn.

Det jeg ville gjort, det var å tatt med bilen til en biloppretter, hør hva dem har å si. De har sikkert vært borti slike tilfeller før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update 06.08/12

går ganske tregt fremover her nå ! men tenker det er bedre å ta seg god tid og få det skikkelig, enn å haste det og få halvhjertet resultat !

vi har iverfall fått lakket dørene nå, og det såg knallbra ut ! Skal ta flere bilder imorgen. regner med vi får lakket karosseriet imorgen, da det er ferdig grunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Prøv å mål avstanden mellom dempertårnene når bilen er jekket opp. Er avstanden lenger da enn når den står på bakken er det bare å smekke på et stag (har ikke prøvd dette selv, er visst et gammelt tjuvtriks) Uansett hvis de som har lakket bilen din er opprettere så skal de kunne svare deg ganske bra, er vel ikke et ukjent fenomen at tårnene siger sammen (om det er det som har skjedd).

På tide å senke den bilen din nå stian!

mvh Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm så rart...du kan jo prøve å lage en tråd om dette i teknisk! pleier å være litt mere behjelpelige der ;)

Tviler litt på at det er navet, og som du sier, så har du jo byttet så og si alt og vært på kontroll etter det..hmm, nei prøv teknisk ;)

Edit: Er nok tårnet ditt som er litt skeivt ja. Kanskje du kan kjøpe M3 Tårnforsterkningsplater og sveise dem i riktig vinkel/helling under i tårnet! Burde bli bedre ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...