Gå til innhold

2011 Brian James A-MAX 310 SOLGT


Berndtsson
 Share

Anbefalte innlegg

Fult forstående det!

Men bare fordi jeg lurer.. Så hvis en privat person kjøper da en slik henger til en kostnad av 47,300,- (Har kjøpt samme hengeren selv, og regner med den ble kjøpt av tilhengernor, og da kostet den det ny), og et firma er intressert i og kjøpe denne hengeren brukt av selger. Så skal selger finne seg i at firmaer som egentlig kan handle moms fritt, skal få hengeren til en billigere penge? Og han skal tape da 25% mer pga. det?

Det blir jo ganske feil.. Uansett, om han selger den for 30tusen pluss omreg så er det BILLIG. Hadde ikke jeg kjøpt ny henger så ville jeg hentet denne på dagen for 30+omreg. Er døds fine hengere og kjøre, samt bruke generelt. Jeg gikk fra og bruke 40minutter og få bilen på henger, til 5minutter med en slik henger..

Lykke til med salget! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen firmaer kan handle momsfritt! Hvis et firma omsetter for 50000,- (elns) eller mindre, er de ikke pliktige til å innberette mva til staten. Derimot får de heller ikke avskrevet mva av innkjøpte varer.

Det at man som firmakunde "slipper å betale" mva er en svært misforstått greie :)

Beklager OT (free bump da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo helt feil å sammenlikne med et firma..

Helt enig med deg SteffenM2:)

Men nå er hengeren solgt og hentet! Ble solgt samme kveld som jeg la den ut på finn.no, med to stk som ville betale prisantydning:) Så prisen var det tydeligvis ikke noe feil med. Hengeren var jo god som ny:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...