Gå til innhold

Betaling av moms fra utlandet når tnt leverer?


Bmwray
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Mottokk noe deler fra england i dag, og det koster over 200kr så dette skulle vært betalt moms?totalt i norske kr ble det vel litt under 3000kr.

Tnt leverte det på døren, ingen lapp på utsiden annet en hva pakken innholdt, ingen pris, men på kvitteringen inni esken så sto det hva jeg hadde kjøpt med pris og underskrift fra tnt.

Trodde at jeg måtte hente på posthuset og betale ut momsen men dette kom på døren.

Det er ikke teip fra at den har vært åpnet i tollen, og det er litt rart.

Kan da tnt si i fra til tollen at jeg skal få regning i posten på toll eller slapp jeg tollen?

Det står ingenting om toll eller noe på eller inni pakken. På trackingnr står det ingenting om toll, pleier det og gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan godt hende det kommer i posten, men fikk du noe bevis på at dine varer ble stoppet i tollen? eller at det hadde vært stoppet der på trackingen?

Uttpå pakken står det bare vekt og hvor den skal leveres, ingen verdi, står ikke noe sted man kunne fylt ut verdi. og ingen har pakket opp pakken og sjekket verdien, er det da tnt som melder i fra til tollkontrollen tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...