Gå til innhold

E39 M52 B28 nykker ved pådrag!


køllah
 Share

Anbefalte innlegg

Høres veldig ut som du har B20 LMM.

M52B20 har egen liten LMM. Mens B25/B28 har en og samme LMM. Skal ikkje sei sikkert med B23. Så bare å gå til din lokale hugger å få deg en B25 elelr B28 LMM og luftfilterboks, for B20 luftfilterboksen blir for liten i forhold til B28. ;)

Feil LMM er veldig flaske hals. Struper pådrag enormt opp til 4000 omdr. Så det blir et slags toppdrag. Da tar ECU (hjernen) over innsprøytining og blandeforhold (luft + bensin).

Når eg hadde koblet til min B20 LMM på B28 motoren virka det som eg hadde turbo! trykket kom rett før 4000omdr og bare trykte deg bak i setet! :P Litt artig men kjipt under 4000 omdr. Der jo det B28 er kjent for. Jevnt og fint bunndrag! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEHEHE :D

Høres ut som du har prøvd bilen min,for er akkurat sånn det er hehe ikke verst!

men da skal eg på huggern imorgen :D

takker så mye for nyttig info og svar :applause:

Høres veldig ut som du har B20 LMM.

M52B20 har egen liten LMM. Mens B25/B28 har en og samme LMM. Skal ikkje sei sikkert med B23. Så bare å gå til din lokale hugger å få deg en B25 elelr B28 LMM og luftfilterboks, for B20 luftfilterboksen blir for liten i forhold til B28. ;)

Feil LMM er veldig flaske hals. Struper pådrag enormt opp til 4000 omdr. Så det blir et slags toppdrag. Da tar ECU (hjernen) over innsprøytining og blandeforhold (luft + bensin).

Når eg hadde koblet til min B20 LMM på B28 motoren virka det som eg hadde turbo! trykket kom rett før 4000omdr og bare trykte deg bak i setet! :P Litt artig men kjipt under 4000 omdr. Der jo det B28 er kjent for. Jevnt og fint bunndrag! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvde idag ta bort luftfilterboks og sette på et konfilter bror min hadde på sin e39..men bilen gikk faktisk enda dårligere..har sjekket hjernen på bilen siden denne er ombygd fra 520 til 528

(b20 -b28)

fant følgende kode:

WBA DD11000BN13132

Noen som vet hvilken hjerne dette er?

aha takk for info :D

mulig det står orginal b20 lmm og greier på min også hmm dette skal eg sjekke opp i :D

en tomme mindre?det har nå litt og si hvertfall.

bilen går greit nå synest eg,men det er ikke 100% flyt ved pådrag

trur den skulle vert enda sprekere enn dette,mulig feil lmm gir en slags flaskehals???

trodde disse var like på alle 6 syl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å bytte LMM til en B28?

Hjelper ikke med et åpent konfilter vist blandinger og alle signalene fra LMM er feil i forhold til motor. Da blir vondt verre! ;) Vist den fortsetter å nykker, så kan du kople av B20 LMM. Da slutter det vertfall å nykke oppover mot 4000 omdr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nykkingen er borte heldigvis..men problemet mitt er at den går utrolig dårlig nå.. bror min har m52 b20 motor i sin (aut) og den går så og si bedre :(

skal kjøpe lmm fra en her på forumet.

prøve den så får vi se :)

den går vel i nødmodus nå da eller?

Har du prøvd å bytte LMM til en B28?

Hjelper ikke med et åpent konfilter vist blandinger og alle signalene fra LMM er feil i forhold til motor. Da blir vondt verre! ;) Vist den fortsetter å nykker, så kan du kople av B20 LMM. Da slutter det vertfall å nykke oppover mot 4000 omdr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...