Gå til innhold

Feil hjulstilling bak på E34


Daniel.B
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har ganske så mye negativt camber bak på min E34.

Bilen er senket og kjører med 255/40/17 dekk.

Syns bedre med breiere hjul.

93ctj11qgp007j4mipni.jpg

5uxuj0genqgw0b7l9uy5.jpg

Vil vel da tro at jeg må bytte foringene som er nr 2 på bildet? Eller er det noe annet?

Er det mye jobb å bytte svingarmsforingene?

3x0eoswg82qodxg59af1.gif

Ser at Koed har vanlige foringer til 180kr. Stk?

Og eksentriske til 360kr. Er dette noe ala Kmac?

Vil jeg få en tålig normal hjulstilling ved å bytte foringene i vanlige? Eller må jeg ha justerbare siden bilen er senka og med breiere hjul enn orginalt? Hørt at det er ganske vanskelig å justere disse foringene riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror den er senket 50mm (55) foran og 35mm bak.

Men hvis de gamle foringene er gamle og slitne, vil de vel hjelpe en del med nye orginale foringer?

Har en 520 delebil ståendes med org fjøring og jeg kan også se at den har negativ camber bak på begge hjula. Jeg kunne jo ha montert org fjører bak, men det blir så alvorlig stuk på bilen.

Noen som har prøv disse : http://www.turnermotorsport.com/p-3546- ... treet.aspx

Hvordan er det å få montert og justert disse? Holder de seg slik jeg vil ha dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, får ikke justerbare tårnlager bak. Hvis du har slitte travers foringer, så legger den seg mer ut, enn den ville gjort med friske foringer. Skal du rette opp hjul mest mulig, så er k-mac sitt sett som henviser til, helt ok. Er til å justere, men trangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå blander vi vel litt. Traversforingene er de to store i hver sin ende av traversen.

Det er vel de fire svingarmsforingene som har skylda.

Hvordan er det å bytte disse? Mye jobb?

Breie hjul har vel også litt skyld i at denne problemstillingen oppstår eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri snakket om annet enn svingarm, men ser jeg har skrevet travers. Hehe Armene må ned og presse ut de gsmle. Har du presse tilgjengelig, så er det en fin jobb.

Breie hjul viser kun bedre hvor gal camberen er bak. Ser det ikke like lett med smale hjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...