Gå til innhold

Skifte låsesylinder på BMW E36 318tds


aleek
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann.

Tenningslåsen min er ødelagt, så må bytte låsesylinder. Men hvis jeg bytter den må jeg jo ha ny nøkkel, og siden bilen min har startsperre må jeg jo bytte den og? Eller? Noen snakket noe om at jeg måtte bytte chip fra min nøkkel å til den nye, hvordan kan dette gjøres?

Håper dere kan hjelpe meg [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Min er en 96 ja, videoen var fin den :) Men hvordan bestiller jeg ny chip? Kan jeg ikke bruke chippen som er i min nøkkel og sette i den nye?

EDIT: Jeg snakka akkurat med en BMW forhandler og de fortalte meg at hvis jeg skaffer meg en ny låsesylinder med nøkkel må jeg få koda om den nye nøkkelen. Og det sku de ha 1180 kr for. Leste akkurat i en annen tråd der en fra dette forumet hadde laget en guide om hvordan man kunne bytte chippen fra den gamle nøkkelen til den nye. Er det bare forhandleren som vil tjene penger på meg eller kan dette rett å slett gjøres selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger litt spesial verktøy og vitenskap med data for å om-programmere den chipp'en til nøkkelen, tror jeg ville gunnet for den nye chipp'en i stedenfor. Det er jo bare 1k, det er ikke verdens undergang.

Men hvist du finner ut av den guiden, så er det ingen som vil stoppe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...