Gå til innhold

Grenrør/racekat/bakpotte TUV effekt osv...


kortsluttning
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har planer om å bytte til racekat, grenrør og sportsbakpotte fra scmidemann... men dette går vist ikke gjennom eukonntrollen. Derfor lurer jeg på å bare innstallere noen av delene. Er ute etter litt mere lyd, effekt og burde jo egentlig gå gjennom eu også.

Så noen som har peiling på hva som gir mere effekt, mere lyd osv av dette? Og hva som går gjennom eu kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går gjennom EU med dette så sant du ikke har en avgass som ikke ligner grisen :)

Effekt med grenrøret med org bakpotte og schmiedmann potte blir omtrent lik, om ikke litt mindre med org potte. Dog ikke veldig mye. Men beste lyden og feelingen i bilen vil du få med hele pakka.

Jeg hadde ikke problem med min på EU når jeg hadde på dette anlegget.

Men alle kan jo ha uflaks og finne en kontrollør på en dårlig dag.

EDIT: Effektmessig så er det kun grenrøret som vil hjelpe å bytte på E46en. Dette grunnet designet på de origniale er at kattene er innebygd i manifolden og sitter HELT oppi toppen. Dette bremser flow av eksos og dermed effekt :)

950920735_WA9SB-S.jpg

Her ser du en sammenligning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer dette settet med grenrør og racekat rett på org bakpotte også? Enklere å komme gjennom eu da?:) Tenkte kan jo bare ha begge bakpottene liggende...

Så ikke helt bra ut den originale eksosen nei:) Merkelig de ikke gjør det ordentlig fra fra starten av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...