Gå til innhold

S50 i E30, par spørsmål:)


BMWBenny
 Share

Anbefalte innlegg

Til dere som har montert s50 i E30'n deres.

Går det greit og heise inn motor'n med girkassa på? eller blir det for trangt? vil helst ikke skrape opp for mye... Og med eller uten grenrøret?

Vil gjerne slippe og ha golf 1 BKF og den harde pedalen, hvor mange cm, må innsuget sveises om for og ha den orginale BKF,n?

Mulig noen har skrivd det her i m50 guiden ett sted, men 60 sider blir litt mye lesing, så tar gjerne imot erfaringer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan heise den i med kassen og sette på traversen etterpå, jeg fikk ikke ut S14 motoren med kasse engang. Nå hadde jo ikke jeg slik tilt dings man henger i kranen heller.

Bruke orginal bkf kan du bare glemme, da blir det for mye struping på cyl 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan heise den i med kassen og sette på traversen etterpå, jeg fikk ikke ut S14 motoren med kasse engang. Nå hadde jo ikke jeg slik tilt dings man henger i kranen heller.

Bruke orginal bkf kan du bare glemme, da blir det for mye struping på cyl 6.

Ned med travers, inn med motor og så travers på igjen...er det ikke like greit og bare sette på kassa etterpå da? Har tilgang tl 2 søyler når det her skal gjøres.

Så orginal bkf. er uaktuelt ja, kjipt, hva kjører du med? noen mellomting her da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har tilgang på bukk så hadde jeg satt motoren på traversen og forrstillinga, så heist bilen over dette etterpå. For en kassen er inn i helvte tung, men om du har girkasse jekk går det jo greit.

Jeg kjører med Golf 1, du får hard pedal ja.

Mellomtingen blir fra BMW 2002 Turbo/Tii, men da må du rote litt dypere i lommeboka og kanskje gå utenlands for å få tak i. Den er liten og dobbel membran.

Annet alternativ er å gå for carbon innsug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har tilgang på bukk så hadde jeg satt motoren på traversen og forrstillinga, så heist bilen over dette etterpå. For en kassen er inn i helvte tung, men om du har girkasse jekk går det jo greit.

Jeg kjører med Golf 1, du får hard pedal ja.

Mellomtingen blir fra BMW 2002 Turbo/Tii, men da må du rote litt dypere i lommeboka og kanskje gå utenlands for å få tak i. Den er liten og dobbel membran.

Annet alternativ er å gå for carbon innsug.

ahhh, ingen dum, ide!

skal ta en titt på prisene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg ikke hadde kjangs i helvete med kasse var nok pga at jeg har sumpen bak traversen. Var noe mask, for den stoppa i torpedoen før supen hadde gått klar traversen. Måtte tilte den med jekkestropper .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg ikke hadde kjangs i helvete med kasse var nok pga at jeg har sumpen bak traversen. Var noe mask, for den stoppa i torpedoen før supen hadde gått klar traversen. Måtte tilte den med jekkestropper .

Du har sumpen bak traversen ja. Det tenkte jeg ikke på. Da blir det jo straks verre.

Nå vet ikke jeg om trådstarter har samme bunnpanne som deg, men om han har fra m50 fra 5 serie burde det jo være en lek :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg ikke hadde kjangs i helvete med kasse var nok pga at jeg har sumpen bak traversen. Var noe mask, for den stoppa i torpedoen før supen hadde gått klar traversen. Måtte tilte den med jekkestropper .

Du har sumpen bak traversen ja. Det tenkte jeg ikke på. Da blir det jo straks verre.

Nå vet ikke jeg om trådstarter har samme bunnpanne som deg, men om han har fra m50 fra 5 serie burde det jo være en lek :D

Blir m50 bunnpanne, skal det gå på vanlig måte da mener du?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...