Gå til innhold

LØST :) E39 523i Motorproblem, HJELP !


OverKill
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen går klokkerent på tomgang, men ved gasspådrag over ca. 1500 rpm begynner den å gå ''som en dass'' ! Ikke noe drag i det hele tatt, som om minst 3/4 av motorkraften er vekk. Å kjøre med den går ikke, den klarer såvidt å gå over en fartsdump uten at den kveler seg. Den går på alle 6 cylindrene og plugger/coiler er i orden. Trenger hjelp til feilsøking, på forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.Har akkurat hatt samme problem med min.Stilt diagnose mange ganger og kommer opp med feil på sylinder nr 1 hver gang.Har nye plugger og coils.Har nå vært fin i et par dager.Lambdas er ok og alt annet .Men bilen oppfører seg på samme måte som din.Har et par kamerater som er dyktige så de prøver alt men dette er et problem som kommer på mange bmw.ser at mange forslag er nevnt her.Skriver inn her om det blir fikset.Kjedelig å kjøre med dette problemet.Var innom bmw men der hadde de ikke snøring på noen ting.Er det interesse kan jeg ordne utrolifg billige deler gjennom en kamerat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.Har akkurat hatt samme problem med min.Stilt diagnose mange ganger og kommer opp med feil på sylinder nr 1 hver gang.Har nye plugger og coils.Har nå vært fin i et par dager.Lambdas er ok og alt annet .Men bilen oppfører seg på samme måte som din.Har et par kamerater som er dyktige så de prøver alt men dette er et problem som kommer på mange bmw.ser at mange forslag er nevnt her.Skriver inn her om det blir fikset.Kjedelig å kjøre med dette problemet.Var innom bmw men der hadde de ikke snøring på noen ting.Er det interesse kan jeg ordne utrolifg billige deler gjennom en kamerat.

Hei, har ikke fått stilt noen diagnose eller gjort noe mer på min ennå da jeg har hatt for mye å gjøre men skal kikke på den i morra igjen. Pluggene og coilene mine virker som de er i orden. Som du sikkert forstår virker det som den får for mye motstand på eksossiden, men jeg vet ikke stort mer før jeg får sett på den i morra. Skriv gjerne inn her hvis du finner ut noe nyttig :) Mvh Einar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte du ut med kat for å finne ut at den var gåen?

Kat'en lagde skranglelader når motor gikk, tok ned eksosanlegget og fjernet innholdet og sveiset igjen i første omgang men må vel ha en ny for å få den gjennom EU-kontroll i oktober :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...