Gå til innhold

Skilter stjålet


bad_ip
 Share

Anbefalte innlegg

regn med 4-5 dagers ventetid før skiltene kommer, du får IKKE samme reg nr heller

Dette kan ikke være riktig. Jeg bestilte jo nye skilter fra veivesenet da de gamle ble makulert å fikk samme reg nr, bare i alleminiums plater istede for stål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på å makulere skilter, og å stjele.. Grunnen til at du får nye er fordi de gamle kan bli brukt av de som stjal de, til å få bomregning, bøter i fotoboks osv.. That's why.

Han tenkte vel mer tiden det tar å få nye skilter. Håper ikke 4-5 dager stemmer da en skrev til meg at jeg vil få nye på mandag om jeg får ordnet alt med anmeldelse osv. Er vel ikke krise at jeg ikke har anmeldt det enda? Politiet vet om det da jeg har informert de på 028000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du mister 1 skilt så får du ikke nytt nr, men om begge er borte så får du nytt nr

Fra vegvesen.no:

Tap av kjennemerke

Har du tapt eller blitt frastjålet kjennemerket, må dette meldes til politiet. Ta så med utfylt tapsmeldingsskjema , attestert av politiet, og vognkort del 2 til en trafikkstasjon for å få kjøpt nye kjennemerker, med ny tegnkombinasjon. Det er ikke mulig å få den samme tegnkombinasjonen etter at et kjennemerke er meldt tapt eller stjålet. Det koster per i dag 120-140 kroner for ett sett til personbil. Dette gjelder også når bare ett av to kjennemerker er tapt eller stjålet. I disse tilfellene skal det andre kjennemerke leveres inn til en trafikkstasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør her, åssen skilter får man, får man de som er nå med N, eller kan man også få tak i de gamle skiltypene fra før 2001? Hørt noe blanda rykter om dette.

Såfremt bilen ikke er veteran må man bruke de nye skiltene. Hvis bilen er veteran kan man kjøpe fra f.eks. Lator skiltfabrikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævla kjipt om man har en bil med et kult nr, eller på noen annen måte liker godt det man har.

Så mister man et eller noen rapper de, så må man få det som sist ligger der å det ser plutselig ut som man har import bil !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...