Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Øreliten miniservice på e28.Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

På 14.1.2019 den 13.45, viggo E34 skrev:

Morro med oppstart 😀 gjør nokk mye bare å få gjennom fersk bensin, 535turbon bare hosta å harka å spytta å smalt den og å den hadde stått bare 2år🙈 fikk på 20L fersk 98 å fikk kjørt litt så kom det seg betraktelig😉

Regner ikke det blir no problem for deg å kjøre denne bort for sveising:bmw:

Ser veldig bra og lovende ut 😀

Ja selv om det gikk en stund,var det gøy .

Blir nå ny bensin ,filter osv ,så tenker jeg den går Viggo .

Dette med sveising ,gleder jeg meg til på denne ,ganske enkelt fordi denne gir meg masse tilbake når den er ferdig .😀.

Jo ,den er bra og skal bli enda bedre etterhvert.

 

På 15.1.2019 den 17.19, Fredrik 90 skrev:

Dette går rette veien, bare la den få litt frisk bensin så løser nok dette seg. Tenk å stas det blir når du kan begynne å bruke denne, cruise rundt i noe så kult som dette 😎

Jada det går veien og regner med den går som den skal straks 😀.

Gleder meg voldsomt til å få den på vei og bruke den .

Ikke minst ,dette er noe ikke enn ser hver dag på veien .😀.

Smeller til med en liten update og her.

Har ikke gjort noe med den siden søndag ,pga vær og jobbing .

Regner med der skjer noe nå ila uken / helga .

Så egentlig er det kun å få start ,så kjører jeg den bort på jobb og begynner fra en kant med bremser ,og hvem vet ,mulig jeg må ta en liten tur med den da .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Paugen92 skrev:

Imponerende at du har tråd gående her fremdeles sveigis :) gratulerer med E28! 

Den har nok havnet i rette hender! :)

Du synes ?😀

Liker meg på Bimmers og synes det er gøy her.

Viktig å holde disse forumene vedlike og gøyere enn FB .

Jo takk ,det var gøy å finne denne og håper og den har havnet i gode hender .

Fulgte jo med på ditt prosjekt og ,men plutselig ble det så stille derifra ..😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg Jan! Jeg føler selv jeg er jævlig dårlig på å oppdatere trådene mine og kommentere andres tråder,  men er flere ganger om dagen innom Bimmers uansett! Er liksom som å gå innom kjøleskapet for å se om det har kommet noen nye godsaker inn siden sist man så :lol:

Må virkelig prøve å bli bedre på å poste her 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Shattered skrev:

Enig med deg Jan! Jeg føler selv jeg er jævlig dårlig på å oppdatere trådene mine og kommentere andres tråder,  men er flere ganger om dagen innom Bimmers uansett! Er liksom som å gå innom kjøleskapet for å se om det har kommet noen nye godsaker inn siden sist man så :lol:

Må virkelig prøve å bli bedre på å poste her 😛

Jeg føler selv at jeg oppdaterer så fort jeg kan og kommenterer og på de trådene jeg liker å ta del i.

Uansett så er det jo de gamle Bmwene mine her som blir prioritert sånn trådmessig her fremover .

Min e34 ,Mini sin og da den nye som er dukket opp .

Jeg føler det er viktig å bruke dette forumet maksimalt ,og meget skjeldent jeg legger ut på Facebook.

Er så lei av dritunger og kommentarer at jeg spyr av og til.

Jeg har sluppet unna ,men ser jo hvordan andre får gjennomgå av og til .

Hold tråden din oppe ,jeg liker den og garantert mange andre 😀

 

7 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Det er sånne tråder som din Jan som gjør at det fortsatt er trafikk her inne på forumet 👍 Sånt går det ikke an å holde gående på Facebook..

Det var fine ord og det mener jeg og 😀

Facebook er for meg en plass jeg sikrer deler eller ser hvem som er nyskilt eller har problemer i livet 😀😀😀.

Nevner ingen navn ,men det flotteste jeg vet er når overskriften er :

På date med denne flotte frøkna og dagen etter ,har de slått hverandre halvt ihjel på byen..Er det ikke flott ?😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bimmerlorris skrev:

Tenk, noen få kommentarer til nå så runder du 200 sider med bimmerstråd 🎉🥳

Det er helt rått og du er bare helt enorm til å legge ut det som skjer og noen ganger det som ikke blir gjort 👍 

Ja ,det har jeg ikke tenkt på ,200 sider faktisk 😀

Ja jeg legger ut det meste og det fortsetter med så lenge folk følger med og liker det jeg gjør.

Det som ikke blir gjort ,kommer av at jeg egentlig ikke trenger å prioritere det som pri 1 😀.

Det som er pri en på e34en er ut med interiør og få orden på ting der som rustbeskyttelse osv .

Er vel det eneste tror jeg .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi! Snart 200 sider ja! Liten milepæl for noen det å. 

Synes det er bra og få opp forumet igjen. Det var jo så utrolig bra før facebook driten  tok over på en måte. 

Prøver og oppdatere og skrive så ofte og mye jeg kan selv, men blir fort litt glemt også pga lite tilbake respons og interesse. Bimmers er ikke hva det var desverre men har fremdeles et håp om at det tar seg opp igjen:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, liffi skrev:

Oi oi! Snart 200 sider ja! Liten milepæl for noen det å. 

Synes det er bra og få opp forumet igjen. Det var jo så utrolig bra før facebook driten  tok over på en måte. 

Prøver og oppdatere og skrive så ofte og mye jeg kan selv, men blir fort litt glemt også pga lite tilbake respons og interesse. Bimmers er ikke hva det var desverre men har fremdeles et håp om at det tar seg opp igjen:) 

Ja Liffi blitt noen sider nå ,men liker meg her så da går det bra 😀

Jeg mener at alle bør bli flinkere til å bruke dette kontra FB .

Jeg er innom stortsett hver dag og dine tråder liker jeg og det er fordi du alltid har noe nytt og kult på gang .

Selv om responsen generelt kan være laber her inne av og til ,så dukker det jo opp noen av og til som svarer og titter på det vi gjør her .

Vi må reklamere mer for Bimmers fremover .

Noe jeg biter meg merke i at stadig flere med nye Bmwer her dukker opp ,og det er jo seff bra ,men gamlegutta med gamle BMW-er ,skulle og blitt flinkere til å oppdatere 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OPPDATERING .

Det å finne hva denne bilen kostet ny i Norge er ikke lett gitt .

Tok kontakt med div Bmw sjapper og får samme svar:»Neiii,si deeet..Den var dyr garantert «,Nei sier du det liksom ??

Ja ,jeg vet at den var dyr.

Men den som leter ,finner står der en plass visstnok og jeg fant .

Og alt jeg kan si at denne personen som kjøpte denne ny ,han må ha hatt ei svææær lommebok i 1986 .

Her er viktige elementer å huske på denne tiden.

Når du kjøpte en sånn type bil ,måtte en betale for alt ekstra som sentrallås osv .

Noe var standard som ikke feks 520 hadde osv .

Så her har jeg skrevet ned hva denne bilen kostet ny 1987 og med det ekstrautstyret personen bestilte ekstra .

BIL.                               439340 kr

UTSTYR EKSTRA:

-El vinduer foran og bak :    15372

-Seteregulering passasjer:   1656

-Oppv.forseter:                        4692

Nakkeputer bak:                     2124

Cruice controll:                       6000

Bordcomputer:                        7452

Beskyttelseplate under:        2004

Komplett skinn:                      26652

Metallikk lakk:                        14960

Komplett hjul :                        22620 

Sentralås/alarm:                  12096

Elektrisk soltak :                   16440

Altså som jeg har regnet ut ,så kostet denne her bilen ny :

D2BAA349-F09F-4198-B314-6DAE9FE93285.thumb.jpeg.534b72afc7a66c670e96fcdf2c732aa1.jpeg

med alt 571408 kr 🤪🤪.

Det må jo være masse penger idag .

Alt ekstra kostet kjøper 132068 ,så denne personen må virkelig stått godt i det ,eller var dette en av jappetid bilene som ble kjøpt med svinedyre renter ,for å så bli hentet av Politi /kreditorer tro ?😀

Ikke godt og vite ,men ja er nysgjerrig på hvem som kjøpte denne ny .

En ting er hvertfall sikkert at jeg skal få denne i knallbra stand og siden det er fri idag og alene ,kan jeg sitte å planlegge nå hva som skjer .

Det er bare så deilig å vite at denne er her hos meg ,og den står parkert sånn at hver gang jeg ser til høyre fra sofaen ,ser jeg rett på den ❤️❤️.

Og idag når jeg stod opp ,barn var ute av hus ,tittet jeg på denne gamle staute karen .

I dyp respekt tittet ut på den,satte på en melodi som jeg automatisk tenker på når jeg ser E28 ,nemlig 80 tallets store helter Alphville med låten :Sounds like a melody.

For det er fanken det det er med e28 ,absolutt alt med disse er som en melodi for meg .😀.

Kjedelig at der er blitt så kaldt ute nå ,men orker ikke å ligge under bil og tappe bensin ,hvertfall idag.

Men hvem vet ,der kan jo bli forandringer !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

570 000 i 1986-kroner er ein god del, ja! 😄 Angåande kem som kjøpte bilen ny så er det berre å stikka innom din lokale trafikkstasjon og be om eigarhistorikk. Det gjorde eg på E30'en min og fekk ei god liste med foreldre som har "eigd" bilen tidlegare 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først gratulerer .😀😀

Du var den første som kommenterte på 200 siden ,du skulle hatt en premie 😀

Ja trafikkstasjonen vet jeg ,så ingen problem ,men er mer nysgjerrig på de som kjøpte den ny .

Lever han/henne ?

Hva slags person osv osv,nei igjen dette må jeg til bunns i😀

Men du Rune ,et spm til deg .

Du er aktiv her og flink til å kommentere de fleste tråder her ,og har inntrykk at du kan litt om bilene her på forumet .

Synes nesten du må få opp en tråd du og bilen /bilene dine .

Jeg er nysgjerrig og e30 er jo alltid en vinner her 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Øreliten miniservice på e28.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...