Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Ta da gjerne og frisk opp gjengene med gjengetapp før du skrur det sammen igjen da, så slipper du dette neste gang. Du var heldig at boltene ikke knakk, er jo ikke akkurat et ukjent problem det...

Ja tok og gjorde det grundig rent,samt smurte inn boltene.Så nå skal det det ikke bli så vanskelig å få det fra hverandre neste gang.Boltene gled rett på plass ihvertfall uten problem.Hadde riiimelig flaks at ikke boltene røk av ja,men skrudde litt og litt så kom de til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bitte liten update!

Imorgen gyver jeg løs på eksosen.Kommer og til å gå igjennom alt av foringer for å se at alt er greit der.Så nå skal det bli godt å få vist bilen etterhvert.Fikk og kjøpt krysseike felg til vinterhjula denne uka til en meget gunstig pris.Men Mangler et senterdeksel så hvis noen har et sånt ekstra så si gjerne ifra.Skal ta med fotoapparatet imorgen og ta litt bilde av jobben og felga jeg fikk tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja i det sisteså har det blitt mye småskriving og lite bilder .

Idet siste så har det jo dukket opp litt smådeler og ting som jeg har kjøpt av medlemer her på forumet og på finn.no.

Blandt annet dette:

Hel og fin instruksjonsbok.

.56pe8n9igt1ynj2yjwvn.jpg

g6wmoypau2vswcccz32e.jpg

Fikk og tak i noen krysseike felg som skal på vinterhjula.De var igjenngrodd av dritt men med tannbørste og diverse felgrens så ble de helt greie.Mangler et senter deksel så det må jeg få tak i.

Litt bilder.

f9glcyc0uvtapsf1plsj.jpg

kew2vy8omefbwhmzkxms.jpg

m0j5drrjm3nej6kef1hv.jpg

Og på torsdag ble det omsider ny eksos.

Fikk tak i et Simons anlegg av en hyggelig person her på forumet.Etter mye banning og steiking ble det tilslutt bra og lyden ble veldig fin synes jeg.Ikke for mye bråk bare lett og mørk muldring.

:Eksos klar til montering.

n6tgnhgxfgx7u3w3vjqo.jpg

2yxyo6545k06ajr96bm5.jpg

Litt bilder av arbeidsøkten:

Var så heldig å få låne garasje av en kompis og at han ville hjelpe med demontering og montering da det viste seg at dette ikke ville passe helt uten litt modding

Bilder:

Som dere ser på bildet så var det på tide med et nytt.

t0wufsurd5lvgbzsxcrs.jpg

3krnofl9qab3h1x1cupi.jpg

cbahfy29kiori6dzikqs.jpg

u9tlakfxwtu4jamcyv1s.jpg

otlxd8nskcfmoyyztnsh.jpg

Litt bilder av moddinga.det ene feste var for kort så vi måtte sveise på en forlenger og etter det så passet alt bra.

Første bildet viser hvor mye der manglet på det ene festet.

yvf7il6tl0m1xdaae9fq.jpg

p2zfp7jpmj6gvc0zcttl.jpg

s7l2pei07f8hx9c2yvun.jpg

aymh68ix0up1dv2jzf6i.jpg

Til slutt ble det sånn.Er egentlig ikke noe tilhenger av elipse eksos men nå får det være som det er foreløpig.

1fz2y1b09f1wt045x892.jpg

Nå tror jeg at det meste skal være klart for biltilsynet.

Legger og til et bilde av flett ny radiator som ble montert:

an10ywytduca8sq0g8eh.jpg

Strengt talt hadde jeg vel egentlig ikke trengt og bytte radiator da jeg fikk tettet den gamle men jeg hater uvissheter om lekkasjer så nå er ihvertfall det og i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg til med litt andre ting tenkte jeg som er litt koseligere enn bare grovskruing.Etter 20 års tjeneste er det vel på tide å få byttet ut alt av høytalere.Har det jeg kaller papplyd i alt av høytalere.Har kjøpt meg en ny Pioneer cd med Aux og diverse.Høytalere foran blir erstattet med noen 6,5 Pioneer komp.sett.Skal ikke skjære noe i sparkepanelet ,bare modifisere litt bak.Høytalerene bak blir et 5,25 Pioneer 2 veis.Gøy med litt god og klar lyd når enn er ute og kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt litt lite Bmw skruing nå....men tenkte jeg skulle ta en service på servoen nå ganske straks.

Ser at til tider kommer noen få drypp under bilen og fargen på oljen er rød.Og lekkasjen er lokalisert.Disse originale klemmene som er på slangene isteden for slangeklemmer har begynt og gi etter.Så nå denne uken så blir det et lite besøk på Tess for å skaffe nye slanger og slangeklemmer.Ny servo olje skal den og få,så da tenker jeg det blir saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja idag så har jeg brukt dagen på å gå igjennom alt av foringer på bilen og annet diverse .La og om til nye vinterdekk så nå skal det meste være klart.Etter mye om og men skal nå bilen opp til nærmeste trafikk stasjon til torsdag for gokjenning av senkesett samt etterkontroll på bilverksted.Gru gleder kan enn si.Men skal bli godt å få det gjennomført.Men har gått igjennom det meste nå på den iettermiddag så det eneste jeg må gjøre er å nullstille en airbaglampe, dette blir gjort også nå til torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig,jeg gjentar endelig etter lang tids krangling om papirer og diverse med offentlige innstanser ble bilen min godkjent på eu og med Apex senkesett innskrevet vognkortet.Hadde bilen min først på 4 hjulskontroll med tilhørende lysjustering så bar det opp til biltilsynet.Var rimelig nervøs der jeg stod.Men jeg ble møtt med en enestående kar som var både bli og hyggelig.Han tok bilen inn i hallen og tok 100 bilder både av bilen og fjører.Så kom han ut og sa bilen ikke ble godkjent fordi der var feil verdier på hjulkontrollen.Men etterhvert så kom der to andre innspektører og etter litt frem og tilbake så ble de enige.De godkjente den i og med det var såpass små marginer i hjulkontrollen.Fikk og skryt av bilen der oppe,"Sånn skal en e34 taes vare på,ikke for lav,i mer eller mindre original stand og med masse godlyd ut av eksos".

Så ja idag er jeg glad.Skilt kommer på første uka etter nyttår :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...