Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Øreliten miniservice på e28.Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

14 timer siden, Cbrooen skrev:

Gratulerer med ny bil. Ser ut som en flott bil du har fått tak i den e28n. Blir gøy å følge med på den. Har havnet i gode hender

Tusen takk 😀.

Joda , den er egentlig veldig fin , men må sveise litt som sagt .

Men gi meg noen få uker , så blir den bra og det gledes vilt 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formiddagsupdate.

For de av dere som leser e61 tråden,så sikkert det ble en noe stresset start på dagen igår ,og det noe av det samme her med 535en idag.

Hadde fylt opp en henger med søppel og drit etter å ha ryddet bod og div på søndag.

Etter morgenkaffe med fruen ,sa jeg at jeg måtte komme meg avgårde før snøen gir sitt inntog her .

Og hun sa ja ,godt den grønne aldri svikter !

Aldri sa jeg ,verdens beste bil 😀

Det skulle vise seg å være en påstand jeg ikke skulle sagt...

Ut på E18 ,i slaps og med en henger full av drit ,skjer det utenkelige :

Vinduspusser slutter å virke og all instrumentering ..HVA liksom?

Her har jeg altså hatt viskermotor havari på den nyeste bilen ,så begynner denne og tulle ?

Å herregud ,og vi som er avhengig av minst en bil som funker .

Ja ja ,fikk omsider gjort det jeg skulle og kommet med hjem.

Fikk masse varsler om alt på OBCen ,og før jeg begynte ,tenkte jeg ,hva pokker er dette ?

Tok av henger og kontaktadapter og begynte med sikringer og jaggu ,på sikring til tilhengerfeste var den røket :

72C8D503-7F6E-4A2B-9AAB-843058087967.thumb.jpeg.cf2dc78106082b180004b5dae7a4fd5a.jpeg

Satt så inn en ny og alt virket igjen .Takk!

Godt at ting kan være enkelt og iblant .😀

Prøver ellers om dagene og skåne den med for mye bruk i salt ,men av og til må den trå til for oss .

Et hverdagsbilde:

3D9B60CF-5350-486A-9178-F548611C5EDF.thumb.jpeg.1bbf6863d208293db938c8dd753f23b0.jpeg

Og en nydelig følelse å ha komplette fine kanaler og sider generelt på den igjen :

696B03B6-5C81-4A2F-B22D-ADE0761F09E7.thumb.jpeg.f554eadc678290dd4b4a6b29f2b7cb91.jpeg

Selv om Horst aka 28en som jeg kaller den ,skal få første pri hele tiden nå fremover ,skal denne og få sitt stell nå som alltid .😀

Denne er jeg pokka nødt til å ha 1000% iorden til enhver tid hjemme.

Og denne kommer nok til å dra på seg enormt med km nå etterhvert .

Mini får lappen og da blir den brukt garantert masse og resten av familien er avhengig av denne.

For meg kan de kjøre så mye de vil hele tiden da den skal brukes 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg digger me deg Jan, at du ikke er redd for å bruke e34n som den er ment for!  Føler det er sjeldent folk bruke sine gamle bmwer året rundt og vurdere det selv.. er noe for seg selv å kjøre gammel bmw hele året 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Børvis skrev:

Det jeg digger me deg Jan, at du ikke er redd for å bruke e34n som den er ment for!  Føler det er sjeldent folk bruke sine gamle bmwer året rundt og vurdere det selv.. er noe for seg selv å kjøre gammel bmw hele året 😁

Ja jeg må bruke den vettu 😀.

Eller nå skal sant sies.

Denne skulle vært satt bort i vinter ,da den er brukt hele året i 27 år .😀

Men så dukket jo den andre 535en opp og da måtte jeg ta et valg .

Jeg må bruke denne som en nummer to bil ,da jeg har erklært stopp på alt av bilkjøp.

Og bruke denne hele året bekymrer meg ikke så mye.

Bilen skal behandles med fluodfilm absolutt overalt ofte .

Og ved hyppig vask /spyling ,samt unngå det verste saltet ,vil denne greit overleve.

Ser du nevner å kjøre gammel BMW hele året ,ja er morsomt ,lekent og perfekt å komme frem med 😀.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, sveigis skrev:

Ja jeg må bruke den vettu 😀.

Eller nå skal sant sies.

Denne skulle vært satt bort i vinter ,da den er brukt hele året i 27 år .😀

Men så dukket jo den andre 535en opp og da måtte jeg ta et valg .

Jeg må bruke denne som en nummer to bil ,da jeg har erklært stopp på alt av bilkjøp.

Og bruke denne hele året bekymrer meg ikke så mye.

Bilen skal behandles med fluodfilm absolutt overalt ofte .

Og ved hyppig vask /spyling ,samt unngå det verste saltet ,vil denne greit overleve.

Ser du nevner å kjøre gammel BMW hele året ,ja er morsomt ,lekent og perfekt å komme frem med 😀.

Så lenge man er flink til å vaske bilen og sånt og tar vare på den , så blir det vel det samme som at man ikke har vinterkjørt den ? .. 

Er det godt nok å bare spyle med såpe også høytrykk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, sveigis skrev:

Så lenge enn får spylt masse under ved hjulkasser og under ved kanaler ,samt vaske karroseri ,så funker det godt nok .😀

Det beste er jo å ikke bruke den om vinteren egentlig ,men må man ,så må man .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Børvis skrev:

Det jeg digger me deg Jan, at du ikke er redd for å bruke e34n som den er ment for!  Føler det er sjeldent folk bruke sine gamle bmwer året rundt og vurdere det selv.. er noe for seg selv å kjøre gammel bmw hele året 😁

Dette er jo bruks biler både jeg og Jan har, de skal brukes. Hvis disse bilene som har vært i daglig bruk i over 25 år plutselig skal stå hele vinteren, det er da problemene kommer. Min E34 er iallfall ikke glad i å stå noe mer enn tre uker uten å bli brukt. Den er superdriftsikker så lenge den brukes normalt 😀

Også er det forskjell på å bruke og bruke opp. Så lenge man behandler disse bilene på samme måte som man ville gjort med en ny bil så er det ikke noe problem. Jeg lar selvfølgelig være å bruke bilen i saltet hvis jeg kan, men har jeg ikke noe annet alternativ så må bilen brukes. Men så er jeg rask med å spyle bilen godt ganske kort tid etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å lese at det bare var en bagatell med viskerne da 🙏 

Må si jeg blir tankefull ang bruk på vinterstid. Er liksom både enig og uenig på samme tid 😂 

Selv bor jeg på et sted der jeg har valget mellom (i det store hele) å kjøre på saltet og usaltet veg. Dessuten kjører jeg i grunn ikke daglig milevis på møkkete saltslaps slik som mange gjør. Tenker på de som daglig kjører feks inn og ut av de store byene. Som sitter kanskje en time i rushtrafikk hver vei. Der får jo saltet kose seg skikkelig hver dag og gjøre store skader i løpet av årene. 

Mens for min del er det snakk om små tidspunkt der bilen blir utsatt for salt i forhold.

Dessuten kjører jeg bort i vaskebåsen og spyler grundig i hjulhus og under, opptil flere ganger i uken, samt har et fint parkeringshus med god temp jeg kan tørke bilen etterpå. 

Når jeg tenker på det sånn, så føler jeg noen ganger at jeg fint kan bruke E34 også på vinterstid. Alt handler jo om være nøye med å spyle rent en gang eller flere i uka. Vask er billigste og i mine øyne den beste rustgarantien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk 😀

Ja det var kjempegøy uten tvil.

Er så rart å tenke på ,at ifjor på denne tid ,drømte jeg om en e28 og så stadig drømmen forsvant mer og mer .

Nå i skrivende stund sitter jeg og ser på ungdomsdrømmen .😀

Hver morgen før jeg drar på jobb ,går jeg en runde rundt den .

Ja det er knallgøy.

Denne kommer på veien så fort som mulig ja ,såfremt det ikke skal dukke opp noe som hindrer alvorlig .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update .

Denne uken har jeg faktisk fått kjøpt litt deler til e28en .

Ny Mobil olje ,filter .

Selv om det er kaldt ,så driter jeg en lang marsj i det nå.

Så til neste uke ,jekker jeg den opp og bytter olje ,samt tapper tank og bytter drivstoff filter .Nå skal den opp og gå .

Haster litt da det skal sveises om litt og da må den være kjørbar .

Og jeg har allerede fått tak i ny kanal til venstre side :

71653175-0909-469C-9DCB-EF05ADD99A0D.png.7fb9a6ffe85cefcc97a840def3bd8776.png

Må ikke bytte hele ,men kjekt å vite at om der dukker opp noe mer ,så har jeg delen .

Bilen står PR dags dato og manner seg opp til bruk 😀

Forresten så en jækla fin e34 her om dagen 😀😀😀;

3866B5BD-36C2-4239-804D-311B3C1BEFA3.thumb.jpeg.398318c8b93855bcbc80ac7faf96eb54.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Øreliten miniservice på e28.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...