Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Øreliten miniservice på e28.Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Tøffing !! Brrrt, jeg orker ikke tanken på å styre noe med min og jeg kan drive på i garasje 🙈 Men må innrømme at jeg ble LITT motivert når jeg leser dette 👍 

Ang kanalen. Må du skifte hele ? Eller skal du skjære ut og sveise inn deler av den ? Er det luke på bilen ? Og den forp*%%te dreneringa nedi kanalen på disse også ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående kanal , så skal jeg bytte kun en liten del .

kunne lett skjært og tilpasset en bit , men denne skal det ikke jukses med .Denne skal kun ha det beste på alle måter .

Drenering er noe av det samme men ikke helt likt .

Skal bygge om på denne og .

Amgående inspirasjon .

En ting har jeg lært meg Tore , at det nytter ikke å sitte inne å drømme .Bare å få fingeren min ut og begynne .Selv om jeg ikke har garasje , så har jeg klær .

Og igjen , så er denne mye mindre på enn Tdsen .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig smart å kjøpe hele kanalen og skjære ut det som skal på plass. Da er alt tilpasset og plug&play 👍 Håpet mitt på 535’n er at det ikke er verre rust på kanalene enn at jeg kan gjøre det samme 🙏

Første uka i februar har jeg mange fridager, så psyker meg opp til å få kommet i gang med min da 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Veldig smart å kjøpe hele kanalen og skjære ut det som skal på plass. Da er alt tilpasset og plug&play 👍 Håpet mitt på 535’n er at det ikke er verre rust på kanalene enn at jeg kan gjøre det samme 🙏

Første uka i februar har jeg mange fridager, så psyker meg opp til å få kommet i gang med min da 😉

Ja tenkte det samme .

Angående gulvet ,der blir det tilpasset plate og sveiset ,så det ender nok godt.

Blir jo spennende og se hva du finner .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, slettaas skrev:

Gleder meg til å se du får tatt i bruk e28n @sveigis 😀 håper du har skinnjakke, pilotbriller å sigar til første runde med skilt.😂

Ja har aldri gledet meg så mye til å få en bil på veien som denne 😀

Haha ja alt ligger klart 😀.

Det verste er at jeg har allerede blitt spurt om jeg kan låne vekk bil til et kjempestort 80 talls party her nede ,og hvis alt er oppe og går ,selvfølgelig kan de det 😀.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, sveigis skrev:

Ja har aldri gledet meg så mye til å få en bil på veien som denne 😀

Haha ja alt ligger klart 😀.

Det verste er at jeg har allerede blitt spurt om jeg kan låne vekk bil til et kjempestort 80 talls party her nede ,og hvis alt er oppe og går ,selvfølgelig kan de det 😀.

 

Haha bra😆 

ja hvorfor ikke😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update.

Det har jo kommet masse snø her og i skrivende stund , står 28en nedsnødd , noe som ikke er farlig 😃.

Ny kanal er trolig ankommet og blir hentet til uken .

Bilen skal straks måkes frem og sakte men sikkert , begynner jeg fra en kant .

Fant et bilde og regner med til påske at den må bli sånn som denne :

image.jpg.d35aa67c75a0747f6fdf2f748ef88e1c.jpg

Denne har lik farge /look osv .

E34en derimot , den går skytteltrafikk mellom 5 og 10 hver dag .En drøm på vinteren .😀.

Skal legge ut litt bilder senere fra bilene her når jeg er hjemme .

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg gleder meg over denne handelen Jan 😃 Gleder meg til de fine update’s og progressjon på dette sjeldne smykket. 

Ja dere snør jo nesten bort der nede i sør 😱 Her er det kulda som har vært verst, men nå ser det ut til å mildne igjen, noe som er bra siden den nye eieren til 525’n og jeg skal stå og montere den sammen igjen på søndag slik at den kan kjøres hjem til Dombås 😉👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Må si jeg gleder meg over denne handelen Jan 😃 Gleder meg til de fine update’s og progressjon på dette sjeldne smykket. 

Ja dere snør jo nesten bort der nede i sør 😱 Her er det kulda som har vært verst, men nå ser det ut til å mildne igjen, noe som er bra siden den nye eieren til 525’n og jeg skal stå og montere den sammen igjen på søndag slik at den kan kjøres hjem til Dombås 😉👍 

Hyggelig å høre ,veldig hyggelig 😀.

Denne handelen her ,er vel den første handel jeg har gjort ,der jeg kun sa ,denne skal jeg ha samme fader .

Bare det å vite at en E28 535i står ute ,gir meg så stor glede at uansett hva som dukker opp her ,skal jeg gå løs på det uten problem.

Snø:

Ja her er det kommet mye og litt til og mer er på vei .

Blir vel rart å kvitte seg med 525en ,men tenk at da kan du konse helt om 535en og det er viktigere i mine øyne 😀.

Til Dombås,da får han kjørt den litt 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he kjenner meg igjen i den følelsen nå. Er jo ikke voldsomt mange 535 igjen, hverken 34 eller 28, så jeg får sånn gledes sug i magen når jeg tenker på st jeg eier en slik igjen 👍

Tiden går så fort, så vips så er det vår og fuglene synger igjen 😃 Så får snø og kulde bare være det det er en liten stund til. 

Ja det er rart å skulle selge 525’n men samtidig veldig digg å vite at jeg nå har midler til å få den teknisk 100% 😃

Ja Dombås ligger 33 mil unna Grinder, der bilen står i dag. Så det blir å hive over vinterhjula fra 535’n så får han forhåpentligvis en koselig tur hjem 😃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering.

Kjører en oppdatering her og like gjerne.

Søndag og fint vær gjorde at jeg fikk gjort endel med både E34en og sist men ikke minst  gamle Horst .❤️❤️.

Og vi begynner med e34en.

Som dere vet ,funker jo den som familiebilen våres nå pga dens suverene vinteregenskaper på snø og glatte ,og det setter jo sine spor.

Så idag har jeg rett og slett gått gjennom motor ,slanger kjølevæske og støvsugd den innvendig .

Angående visuell sjekk ,var alt fint ,men fylte på en halv liter olje ,sånn kun for å ha gjort det .

Interiøret fikk seg vask og div og er igjen der jeg vil ha det .

Et par bilder :

22DCEA35-BC06-4FDE-90F8-3A75CB7CF4B3.thumb.jpeg.0b91fd56e4162694f6291926e3b79c9f.jpeg

Klar for frakting av minsten i hus :

9866E40F-F226-4CB0-9A79-8BE48469F109.thumb.jpeg.74fca2e6071928b95f634af5ddc1427f.jpeg

Og her står den klar til tjeneste igjen :

26CED275-6822-4357-A993-1C78FF133CA5.thumb.jpeg.647b608c593920a3fb4538256993cc51.jpeg

Så til selveste gale Matiasen ,den må jo og få litt oppdatering her .😀

Den var totalt borte fra sol ,så jeg brukte lang tid på få den frem .

Og igjen Gud bedre hvor gøy det blir å kaste seg løs på denne ,fy søren😀.

Fikk måket frem noe sånn at jeg kunne få se de gamle men faste formene igjen :

469F0CCB-17F1-4533-846D-CE68CF327FB9.thumb.jpeg.07713f2283de9e7b264f44d15029cb69.jpeg

Jeg måtte bare rett og slett nyte en kopp kaffi inni her og kjenne lukten av gammel bil igjen :

6B8D0DC4-7FED-4F40-BB69-2843978E31DF.thumb.jpeg.982668dc8075b48203f78e7af8ff6b77.jpeg

Inni her kan jeg bare sitte og se ,lukte og beundre dette gamle men dog trivelige førermiljøet.

I vinterland :

21DF8C3E-F957-4CA5-924F-AF7386A1A674.thumb.jpeg.e67e98e8f7348e2d0b7eed9b66e41814.jpeg

Så er det jo sånn at når man har hatt bil en stund ,kan man fintenke og se på hva som må gjøres og hva som er pent og lett å fikse .

Rust på dører og inni rundt ,er ikke noe ukjent på disse ,men her på denne er det meste bra og med hull til hullromsmasse:

CE19461A-34A7-455D-80D6-0CBFA4BE6CF0.thumb.jpeg.17f3868e4128cb1549c40200c85a1283.jpeg

Og stolpen og området rundt ,ser bra ut:

92823BA3-61DB-4C2C-8162-C3426A3F198B.thumb.jpeg.179dcc8aa5a44956faa4700028ea1dad.jpeg

Så ja med snøen rundt ,kjenner jeg at jeg verker med å komme igang med den .

Tilslutt det meste av 5ere samlet i vinterværet :

FBE544D2-5F17-47F4-A7AD-400E8D6D3BF8.thumb.jpeg.026b05b8b3b0588fac3efdca36a0bea2.jpeg

Var igrunn i tvil om jeg skulle sette på kupevarmer og virkelig gå all inn i koffertrommet på 28en idag,men kaffi ,sol og planlegging var like greit 😀.

Endret av sveigis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj dette dritværet..

Av en eller annen grunn så stopper det ikke å være møkkavær her i sør.

Og jeg må jo under e28 for tapping av bensin og bytte div slanger .

Så ja dere ,ser ut som at jeg må drøye bittelitt til før jeg tar en tappeservice på den.

Men fikk meg en litt sånn opptur på jobb igår.

Jeg jobber jo med gravstein og 90 % av arbeidet er jo produksjon .

Og mye av jobben er sandblåsing i etmonster kabinett .

Ved en opprydning igår på et rom ,fant jeg en transportabel mini sandblåser .

Og den skal jeg bruke på e28en på enkelte plasser .

For på denne skal ingenting overlates til tilfeldighetene ,så må prøve å gjøre det nøye :).

Blank og ren blå e28 er ikke verst heller :

cf626da352c2fef32d15e66e77588486.thumb.jpeg.f5904b6940792d0951b7ad8da805418c.jpeg

Og denne var det perfekt look på og ♥♥.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Øreliten miniservice på e28.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...