Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

På 13.2.2019 den 22.40, Mortenej skrev:

Flott å se at det ikke er verre med rust. Er jo spennenede når en begynner å løfte på tepper og slikt. Gleder meg til å følge denne fremover.

Til nå så ser tingene ut som forventet ,men vet jeg har jobb i gulvet på venstre side.😀.

Alt som jeg har funnet av småting på karroseri ,er lett og bare gøy ellers håper jeg.

Morro at du er med på reisen her ,og det kommer til å skje mye nå fremover.

Men skal og ta en liten strekk på e34en.

Har mistet div lister på dørene nå i vinter ,så det må nytt ,samt en grundig polering .

Ellers er der jaggu ikke noe mer på den og takk for det .😀

Er jo det som er så gøy med ting man har kommet i mål med.

Man jobber og sliter ,plutselig er man ferdig ,og kan kun dille .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sveigis skrev:

Da står jekk og bukker klar på siden av e28en,så imorgen skal det skrues som juling .

Kan morgendagen bidra et steg lengre frem?:)

Nermer seg ny oppstart nå😀

Håper den brumler fint etter rens av drivstoffsystem å ny suppe på tanken..😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1Da var dagen her da jeg skulle til bunns i drivstoffproblemet og bunns har jeg kommet .

Så starter fra begynnelse.

Fikk jekket opp bil og tok og løsnet slange fra filter.

Prøvde og starte ,så straks at der kom null bensin ut.

Tok av gamle filter og det fikk jeg ikke en gang blåst ut .

Prøvde da igjen uten filter ,og fikk naboen til å bruke nøkkel .

Mens jeg lå umder der ,begynte jeg og le ,det var bare brun gugge og masse drit som kom ut .

Så hva skulle jeg gjøre nå ?

Jo kun en ting å gjøre ,for at ting skal virke igjen og det er ned med tank og tømme ,restaurere alt som har med tank å gjøre .

En dritjobb å demontere og mye jobb.

Ting sitter godt ,gamle slanger som morkner osv .

Men ned må tingene og her er jeg igang :

20190216_151935.thumb.jpg.d0a7bce5f082c64b63d53989735f5c4e.jpg

Div andre ting som må løsnes :

20190216_151940.thumb.jpg.006d14b021a7af73188e3fac1722d270.jpg

Alle bolter som tilhørte tank satt helt helt ekstremt ,mem løsnet tilslutt .

Men nå dukket der opp et nytt problem .

Tank vil jo ikke ned !

Den er løs men vil ikke videre.

Så jeg må ned med noe av eksos ,sånn at jeg får bedre plass.

Gammelt filter :

20190216_151948.thumb.jpg.4f11607c5d9b4bebe0f5280d2f49662d.jpg

 

Her må det filses og overhales:

20190216_163143.thumb.jpg.9fce09fe7d5da47be4608a8c150711ef.jpg

Glad hjulbuer er pent 

20190216_163209.thumb.jpg.7bf9e49b7d14d4878615b2287e4a84f4.jpg

Et godt tegn når bukkene står stødig :

20190216_163154.thumb.jpg.e3341123559750f3ebe05a41232a3717.jpg

 

Masse drit rundt tank :

20190216_163013.thumb.jpg.5a8f32c7bc74b1c7e9d57e7150759c2c.jpg

Så det som skjer nå meget straks er :

Ned med tank.

Rengjør innvendig 

Ta ut tankarmatur rengjøre 

Slipe tank ren og male og tektylere falser.

Nye slanger rumdt forbi bak og klemmer .

Selvfølgelig rengjøre og vaske alt under der tank hsr stått og inn med Linolje.

Etter dette ,skal bilen gå :)

Fortsettelse imorgen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeyyy !! Ja her har du jo fasiten på rufsete gange 😉👍 Ingen tvil om det. 

Med så mye grus og bøss, hvordan har det gått ifht rust der ? Håper du slipper no problemer under der tanken sitter 🙏 

Men da var du i gang og langt på vei til å få motor i god gange 😃👍 Spennende å følge nå kjenner jeg 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Yeyyy !! Ja her har du jo fasiten på rufsete gange 😉👍 Ingen tvil om det. 

Med så mye grus og bøss, hvordan har det gått ifht rust der ? Håper du slipper no problemer under der tanken sitter 🙏 

Men da var du i gang og langt på vei til å få motor i god gange 😃👍 Spennende å følge nå kjenner jeg 😃

Ja det tror jeg og Tore 😀.

Her er det så mye grus at rusten ikke har fått tak 😀😀.

Neida ,har ikke funnet hull eller annet alvorlig .

Helt ærlig synes jeg at e28 er bedre for rust og for å ruste enn e34 .

Denne bilen er steingammel ,likevel er der utrolig lite på plasser som er en selvfølge e34 ruster .

Ja blir spennende og ikke minst deilig å vite at det er fikset og restaurert bak med alt nytt.

Så denne skal bli bra og satt før idag og tittet på begge og jeg må si jeg er søren meg heldig som har disse.

Det er jo sånn at det er ikke hverdagskost disse bilene lengre .😀

Det er dog ingen m5 disse eller Alpina,men fader,disse funker for meg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Larsinnj skrev:

Like greit å få en skikkelig gjennomgang av bensinsystemet så du slipper lekkasje derfra. Pluss at du får sjekket for rust over tanken i tillegg :)

Så absolutt 😀.

Er det som skjer nå og var planen.

Blir tatt skikkelig nå som alt er tatt vekk,og det er godt å tenke på .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører bensinbil nå siden jeg fikser E61. Merker at det eneste jeg liker bedre med bensin er lukta! Savner i grunnen fint lite ellers med det etter 6 år ca med diesel :P

Men 535i er sikkert litt mer spennende enn 2.0i (tror jeg) subaru forester da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Så absolutt 😀.

Er det som skjer nå og var planen.

Blir tatt skikkelig nå som alt er tatt vekk,og det er godt å tenke på .😀

Dessverre et typisk vårtegn at det står en klassiker i lys lue pga bensinlekkasje. Så greit å slippe unna den! 

Endret av Larsinnj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sjekket om bensinpumpen er ok også. Hvis den har pumpet mye gøgge så kan den være bra slitt. Du finner trykk og mengde den skal levere hvis du leter litt på nettet. Nå vet jeg ikke budsjettet dit og hvor lenge du skal beholde bilen men du får en ny tank for ca. 3000 kroner. kan være vært og tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å se at du tar hele systemet på rak arm! Fikk litt problemer med det på min E28 også så gikk med mye penger på originale pumper, slanger, filtre, rens osv. for så å finne ut at tanken også var rusten innvendig og kontaminerte bensinen med drit. Så like greit å bare få det i orden med en gang, spesielt etter å ha stått lenge :) Som nevnt over her kan det brått være en mye lettere løsning med ny tank i første omgang hvis det er mye dritt inni der. Ikke så dyre tanker til disse her, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Rune-K skrev:

Jeg ville sjekket om bensinpumpen er ok også. Hvis den har pumpet mye gøgge så kan den være bra slitt. Du finner trykk og mengde den skal levere hvis du leter litt på nettet. Nå vet jeg ikke budsjettet dit og hvor lenge du skal beholde bilen men du får en ny tank for ca. 3000 kroner. kan være vært og tenke på.

 

11 timer siden, Rune-K skrev:

Jeg ville sjekket om bensinpumpen er ok også. Hvis den har pumpet mye gøgge så kan den være bra slitt. Du finner trykk og mengde den skal levere hvis du leter litt på nettet. Nå vet jeg ikke budsjettet dit og hvor lenge du skal beholde bilen men du får en ny tank for ca. 3000 kroner. kan være vært og tenke på.

Alt vil bli sjekket ut her angående pumpe og alt.

Bilen skal jeg ha så lenge jeg kan kjøre ,så overtar en av Mini den da hun er medeier i den.😀

Som sagt ,så frykter jeg vel egentlig at tank er gåen .

Men heldigvis så har jeg mulighet for mye rengjøringredskaper på jobb ,så skal nok gjøre et forsøk på å få den gullende ren .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Gabz skrev:

Deilig å se at du tar hele systemet på rak arm! Fikk litt problemer med det på min E28 også så gikk med mye penger på originale pumper, slanger, filtre, rens osv. for så å finne ut at tanken også var rusten innvendig og kontaminerte bensinen med drit. Så like greit å bare få det i orden med en gang, spesielt etter å ha stått lenge :) Som nevnt over her kan det brått være en mye lettere løsning med ny tank i første omgang hvis det er mye dritt inni der. Ikke så dyre tanker til disse her, heldigvis.

Jo ,var nødt til det ,for nettopp slippe denne feilen fremover og nå skal det bli bra .😀

Som sagt ,skal se hva jeg får til med den tanken som er ,så ser vi.

Forresten,hvordan er det å få av tankarmaturet på disse?

Er det mot klokken som gjelder ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en bilfri idag da jeg ikke orket å gjøre noe på den .

Likevel har jeg sittet og planlagt litt.

Er nok sjans for at jeg må kjøpe en annen tank ,men dæven var dyr ny ja enkelte plasser .

Men er i dialog med et par som har liggende brukte som er i særs bra stand innvendig.:).

Så jeg må se om min er reddbar eller ikke .

Uansett så blir alt byttet nå og selve armaturet i tank ,skal gåes over ,dessuten sjekke at begge bensinpumpene funker som de skal .

Dette vil jeg ha i tilstand nytt helt enkelt alt som har med drivstoff forsyning å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...