Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Da må jeg ta en liten oppdatering igjen.

Ok,jeg viste jo en tank som så pillråtten ut innvendig igår og det slo jeg meg egentlig til ro med .

Men i natt så var det dårlig med søvn ,og kom til å tenke på at er det mulig å gjøre ren en tank innvendig for rust?

Googlet og joda ,det lar seg gjøre det på mange fiffige måter ,og ikke minst det ser jaggu ut til å virke.

Her ble både syre nevnt ,grus i tank ,stroppe fast på en blander og la den gå .

Uansett ,tenkte jeg at jeg måtte ut på lys dag og se på tanken skikkelig både utvendig og innvendig.

Utvendig absolutt ingen problem.masse drit og overflaterust ,men lett å få som ny og holdbar i mange år.

Men innvendig fikk jeg et sjokk og en lettelse .

Kikket oppi den og det ser jo brunt ut ,men fuktet en pensel med whitespirit og det viser seg at det laget ,er noe slam og under der ,bart stål :):):).

For en lykke .

Og veggene er er helt fine med tørt stål og ikke noe faretruende.

Så da vet dere hva jeg har gjort ikveld .

Tank ble fyllt opp med 3 liter avfetning ,ristet og brukt lang radiatorpensel inni .

Så fylte jeg opp tank med varmt vann og ristet ,og jaggu kom der ut en masse som var rød/brun og i store flak.

Tittet oppi og flate ,denne skal jeg få ren .

Men kommer til å bruke diesel imorgen og gjøre samme jobb som idag.

For å si det rett ut ,så tror jeg at jeg skal klare å fikse denne tanken.

Stygg nå :

20190219_175633.thumb.jpg.0dca03a6f49d95fde17c7133e3d79689.jpg

Men med slip og sandblåsing ,samt mengder med maling ,så skal denne bli bra igjen .

Forutsetning er at jeg får den strøken innvendig ,noe jeg skal klare.

Og jeg liker jo å fikse ting som faktisk hører til bilen.

Har vært og handlet slangeklemmer og div idag .

Disse delene her :

20190219_175624.thumb.jpg.7c72994ce94a537a937a79e5b6bc53ae.jpg

Er beskyttelse til tank .

Disse slipes ned og lakkeres med nye skruer på alt .

Så fra å være litt sånn irritert igår over det som dukket opp,er det heller et stort halveis smil nå .

Skulle ønske der var sol ute nå ,så skulle jeg jobbet til imorgen tidlig,for dette er gøy ♥♥.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for og være kjip nå men pleier ikke disse tankene og ruste i stykker på de små lufterørene ved siden av påfyllingsrøret?

Det varmeskjoldet skal vel ikke være lakkert. Det vil vel bare forsvinne igjen av varmen fra eksosen. Ellers så liker jeg tankegangen din men og bruke nye skruer. Jeg har tar alltid og bestiller nye skruer fra BMW. Det koster så lite i den store sammenhengen og gjør alt så mye triveligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jeg så rusthull på tanken på bildet. Helt ærlig hadde jeg bare kjøpt ny tank til 2500 bare for å slippe eventuelle problemer i fremtiden og stress med å rense den. Har noen kompiser som har prøvd grus og glassblåse inn i tanken. Ble ok reint, men slet med tett filter osv etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stoltbmwelsker skrev:

Syns jeg så rusthull på tanken på bildet. Helt ærlig hadde jeg bare kjøpt ny tank til 2500 bare for å slippe eventuelle problemer i fremtiden og stress med å rense den. Har noen kompiser som har prøvd grus og glassblåse inn i tanken. Ble ok reint, men slet med tett filter osv etterpå. 

Som sagt , Så tar jeg og ser ikveld .

Men ja , er der fot mye , så blir det ny.😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update.

Da har jeg drevet litt med tank de siste dagene og har vel egentlig fått den ren.

Men så tenkte jeg idag,hva skjuler seg der jeg ikke kommer til ?

Orker jeg opp og ned med denne tank ved evnt neste stopp?NEI!!!

Så jeg tok en tlf til en kompis og ja dere ,ny tank er bestilt ferdig snakka 😀.

AAD3B2BC-C5DE-4138-854E-9D17FD89F980.jpeg.bc528a357eeb242e141de8213452f983.jpeg

Tanken på noe mer drivstofftull orker jeg ikke.

Mens ventetid på tank er 1,5 uke,har jeg en gyllen mulighet til å få vasket og rengjort alt under bak.

Da skal det på med nye slanger ,test av pumper ,samt blåsegjennom drivstoffrørene.

Så vet dere hva ,jeg tror jeg gjorde lurt i dette .

Når jeg skal til med klargjøring ,får dere oppdatering og det skjer snart .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle si det, men du fant ut av det selv 😂 lur oppgradering! Sikkert lurt å pusse/blåse rent og legge på fluidfilm av ettelleraent slag nå når tanken er nede. 

Nå kjenner jeg vårlukta og den umiskjennelige klunken i dørlåsen på e28 førerdøra... en 535 skal ut på cruising snart 😀 fytti du er heldig 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Evopower skrev:

Tenkte jeg skulle si det, men du fant ut av det selv 😂 lur oppgradering! Sikkert lurt å pusse/blåse rent og legge på fluidfilm av ettelleraent slag nå når tanken er nede. 

Nå kjenner jeg vårlukta og den umiskjennelige klunken i dørlåsen på e28 førerdøra... en 535 skal ut på cruising snart 😀 fytti du er heldig 😎

Ja jeg tenkte at jeg orker ikke noe mer tull.

Gjør jobben en gang og bli ferdig ,og det blir jeg nå på dette .:)

Skal først vaske og skubbe ,så slipe og pusse for å så etterbehandle med etter eller annet ja.

Ja må jo si jeg gleder meg til å kjøre den ,jeg egentlig verker etter det :).

 

2 timer siden, norbakken skrev:

Som du selv skriver så eliminerer dette en rekke potensielle feil og problemer fremover, så det var nok et lirt valg selv om det koster litt 😉

Tror nok og at dette kan spare meg for frustrasjoner fremover.

En annen ting godt å vite at alt er tett uten lekkasjer .:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongen av delerestaurering har lov å kjøpe noe nytt også en gang i blandt 😂👍

Når det kommer til ståltanker som har stått i kondens og råtten bensin i åresvis, tror jeg nok det kan komme en del ubehageligheter uansett hvor mye du renser og behandler 😉

Nå kan du slippe å tenke på slike ting og bare nyte fri flyt av frisk bensin 😍 

Dette blir bra Jan 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Kongen av delerestaurering har lov å kjøpe noe nytt også en gang i blandt 😂👍

Når det kommer til ståltanker som har stått i kondens og råtten bensin i åresvis, tror jeg nok det kan komme en del ubehageligheter uansett hvor mye du renser og behandler 😉

Nå kan du slippe å tenke på slike ting og bare nytte fri flyt av frisk bensin 😍 

Dette blir bra Jan 👍

Haha ,ja av og til må jeg og det :).

Desto mer jeg tenkte ,desto mer sikker ble jeg .

Tanken ble ren ,men når jeg tok finger oppunder tanken ,kjente jeg noe jeg ikke likte .

Men nå kan jeg fokusere på å få den fin under bak hvertfall og det blir gøy .:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjer det saker og ting! Er ikke så veldig aktiv å skrive her, men er ofte inne å leser det som blit lagt ut, og koser meg med det!

Først av alt, gratulerer med nok en flott bil! Og med arbeid å innsats som blir lagt ned i denne tenker jeg det blir bra! Vi har jo sett resultatet/forvandlingen med TDSen. Dette blir spennende å følge videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...