sveigis

Sveigis sin e34 535i shad.line /e28 535i 1986 mod.Drivstoffdel restaurering .Tirsdag .pics

Anbefalte innlegg

Kjipt at tanken hadde en slik tilstand. Men se det positive i det, nå slipper du kanskje en framtidige problemer relatert til drivstoffsystemet.  Og med resten av bilen i god stand, så er dette grei jobb å gjøre tenker jeg?  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, fxslin skrev:

Kjipt at tanken hadde en slik tilstand. Men se det positive i det, nå slipper du kanskje en framtidige problemer relatert til drivstoffsystemet.  Og med resten av bilen i god stand, så er dette grei jobb å gjøre tenker jeg?  

Ja helt klart ,men skal ta en skikkelig status imorgen på den og se .

Er utrolig mange måter å få en tank fin igjen på enkle måter ,har jeg sett .

Og jeg synes jo faktisk det hadde vært gøy om jeg kunne fått til noe ,selv om det er tvilsomt.

Fordelen her ,er jo at nå blir alt av slanger og div nytt fra tank og til der bremserørene begynner .:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så herlig at det ikke var råttent under tanken da 🥳🎼👍 Og pris på tank var jo helt innafor 😃 Blir litt morsommere å jobbe når det ikke ligger uker/mnd med rustfix foran en 😉👍 Følger spent med nå Jan 😃

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Så herlig at det ikke var råttent under tanken da 🥳🎼👍 Og pris på tank var jo helt innafor 😃 Blir litt morsommere å jobbe når det ikke ligger uker/mnd med rustfix foran en 😉👍 Følger spent med nå Jan 😃

Ja det er nydelig å tenke på :).

Men det skjer en liten test /forandring her nå i forbindelse med denne jobben nå.

Sov dårlig i natt pga aaaaaltfor mye kaffi og leste meg litt opp på ting.

Og det skal dere få greie senere :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må jeg ta en liten oppdatering igjen.

Ok,jeg viste jo en tank som så pillråtten ut innvendig igår og det slo jeg meg egentlig til ro med .

Men i natt så var det dårlig med søvn ,og kom til å tenke på at er det mulig å gjøre ren en tank innvendig for rust?

Googlet og joda ,det lar seg gjøre det på mange fiffige måter ,og ikke minst det ser jaggu ut til å virke.

Her ble både syre nevnt ,grus i tank ,stroppe fast på en blander og la den gå .

Uansett ,tenkte jeg at jeg måtte ut på lys dag og se på tanken skikkelig både utvendig og innvendig.

Utvendig absolutt ingen problem.masse drit og overflaterust ,men lett å få som ny og holdbar i mange år.

Men innvendig fikk jeg et sjokk og en lettelse .

Kikket oppi den og det ser jo brunt ut ,men fuktet en pensel med whitespirit og det viser seg at det laget ,er noe slam og under der ,bart stål :):):).

For en lykke .

Og veggene er er helt fine med tørt stål og ikke noe faretruende.

Så da vet dere hva jeg har gjort ikveld .

Tank ble fyllt opp med 3 liter avfetning ,ristet og brukt lang radiatorpensel inni .

Så fylte jeg opp tank med varmt vann og ristet ,og jaggu kom der ut en masse som var rød/brun og i store flak.

Tittet oppi og flate ,denne skal jeg få ren .

Men kommer til å bruke diesel imorgen og gjøre samme jobb som idag.

For å si det rett ut ,så tror jeg at jeg skal klare å fikse denne tanken.

Stygg nå :

20190219_175633.thumb.jpg.0dca03a6f49d95fde17c7133e3d79689.jpg

Men med slip og sandblåsing ,samt mengder med maling ,så skal denne bli bra igjen .

Forutsetning er at jeg får den strøken innvendig ,noe jeg skal klare.

Og jeg liker jo å fikse ting som faktisk hører til bilen.

Har vært og handlet slangeklemmer og div idag .

Disse delene her :

20190219_175624.thumb.jpg.7c72994ce94a537a937a79e5b6bc53ae.jpg

Er beskyttelse til tank .

Disse slipes ned og lakkeres med nye skruer på alt .

Så fra å være litt sånn irritert igår over det som dukket opp,er det heller et stort halveis smil nå .

Skulle ønske der var sol ute nå ,så skulle jeg jobbet til imorgen tidlig,for dette er gøy ♥♥.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive