Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Som ny medlem så tenkte jeg at jeg burde lage en tråd om bilen min.

Bilen er altså en original Islandgrunmet. 92 mod 535i shadow line.

Denne bilen har en ganske spesiell historie for min del ihvertfall.

Det hele startet tilbake i 1999.Jeg satt og tittet på tekst tv under bmw.(hadde ikke internett da).Da så jeg denne for salg.Jeg ringte på bilen og han skulle sende meg bilder,og det fikk jeg.Og jeg falt pladask.

Alt tenkelig utstyr,manuell,mørkgrønn met og hjul med felgkant.Det kunne jo ikke bli bedre for en 25 åring som jeg var da.Meeen som alle andre så ble denne bilen ofret for kjerligheten og ekteskap.Men fikk liksom aldri glemt denne bilen,så i påsken fant jeg bilder av bilen og tenkte:Herregud og flott en e34 er,skal lure på om den eksisterte....Etter å ha sjekket reg nummeret så viste det seg at bilen fortsatt levde.Jeg ringte nåværende eier og forklarte min situasjon angående bilen og det beste av alt han ville selge den til meg.Jeg solgte absolutt alt av opler jeg hadde som prosjekter og gledet meg for å se den igjen.Men gleden ble kortvarig..For maken til slett vedlikehold av karosseri og interiør på

sånn en bil tror jeg ikke jeg har sett,men jeg tenkte:ikke pokker om sånn en bil skal forfalle og bli ødelagt.Jeg tok bilen med meg den skal få et trygt og godt liv her hos meg.

Og jeg har allerede begynt.Bilen har blitt rubbet og polert opp så lakken er bra nå og etterhvert skal interiøret tas.Jeg skal legge ut bilder så fort jeg kan så folket kan se at den skal få et godt liv igjen.

a2ewic6au8pmlhnjd3ix.jpg

bqufeqn6uwxdkd6j0sjz.jpg

Det første bilde er når jeg hentet den og det er andre er etter oppfrisking av lakk nå i helgen.

legger ut et par til:

9xdtuftftenr2r7vjp9d.jpg

m5xrjj3ecw2oh8sykmjn.jpg

4x9t265xy3nfxo69lzta.jpg

Endret av sveigis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker!

Ja denne type bil følte jeg fortjente et verdig liv igjen da det begynner og tynnes ut med e34 også.

Planen for denne er enkel:

Skal brukes som god bil og behandles bra.(Ikke noe idiotkjøring).Det er der andre biler til.

Skal gå igjenom alt av bremser og drivstoffrør.Sjekkes evnt.byttes.Ellers holdes vedlike med vask og vanlig vedlikehold.

Når jeg kom hjem med bilen sa kona:"Faen,hva er dette for noe dritt?"

Ikveld når bilen var ferdig polert. sa hun;"Denne vil jeg bruke isteden for zafiraen"

Jeg skal holde løpende oppdatering av tråden med bilder og tekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, det ble bra! Når jeg hører historien din, så tviler jeg på at jeg kan selge min noen gang.

Noen planer for ekstreør endringer? :)

Takk for det, iforhold til hvordan det var så er den jo blitt bedre.Kall meg gal men jeg kan ikke fatte og begripe at folk kan la sånn en bil forfalle slik men det viser jo igjen at folk har forskjellige oppfatninger av bil :) !

Når det gjelder eksteriør endringer så vet jeg egentlig ikke men refleksplate bak og baklykter som er hvite på toppen isteden for gule tror jeg kommer til å skje ellers blir det og holde den sånn noen lunde original tror jeg.Styling er utelukket på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, det ble bra! Når jeg hører historien din, så tviler jeg på at jeg kan selge min noen gang.

Noen planer for ekstreør endringer? :)

Takk for det, iforhold til hvordan det var så er den jo blitt bedre.Kall meg gal men jeg kan ikke fatte og begripe at folk kan la sånn en bil forfalle slik men det viser jo igjen at folk har forskjellige oppfatninger av bil :) !

Når det gjelder eksteriør endringer så vet jeg egentlig ikke men refleksplate bak og baklykter som er hvite på toppen isteden for gule tror jeg kommer til å skje ellers blir det og holde den sånn noen lunde original tror jeg.Styling er utelukket på den.

Jeg har baklykter med hvite blinklys, gi bud :)

bra styling er utelukket. Tenkte mer type M5 fangere, lys etc jeg. "Smådetaljer" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:applause::applause::applause:

Bmw'er rundt omkring skriker etter flere som deg! :)

Jeg hadde litt lyst til å kjøpe tilbake min førstebil (E34) men den ble dessverre "tippa" på taket av en idiot.. :(

He he hyggelig og høre.

Ja det er kun lommeboka som stopper meg her.Skal ihvertfall prøve og holde denne i grei stand så for vi heller se om der dukker opp noe mer senere,men det blir lenge til i og med det er denne type bmw jeg har lengtet sårt etter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, det ble bra! Når jeg hører historien din, så tviler jeg på at jeg kan selge min noen gang.

Noen planer for ekstreør endringer? :)

Takk for det, iforhold til hvordan det var så er den jo blitt bedre.Kall meg gal men jeg kan ikke fatte og begripe at folk kan la sånn en bil forfalle slik men det viser jo igjen at folk har forskjellige oppfatninger av bil :) !

Når det gjelder eksteriør endringer så vet jeg egentlig ikke men refleksplate bak og baklykter som er hvite på toppen isteden for gule tror jeg kommer til å skje ellers blir det og holde den sånn noen lunde original tror jeg.Styling er utelukket på den.

Jeg har baklykter med hvite blinklys, gi bud :)

bra styling er utelukket. Tenkte mer type M5 fangere, lys etc jeg. "Smådetaljer" :)

Ja kanskje det hadde vært noe,hvis du vil så send gjerne en pm på hva som er minste pris på lyktene dine.

Når det gjelder m5 fangere og slikt:Ja gjerne det,men først og fremst vil jeg ha bilen opp og gå hundre prosent og se at den funker så tar jeg sånne goodies detaljer litt senere. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag blir det full sevice på bilen.

bremser skal gåes over litt diverse slanger i motorrom som skal byttes.

Olje skift med filter,luftfilter,drivstofffilter og plugger blir tatt senere.

Må ha det iorden vettu folkens :wink::wink: !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var det den innvendige delen som skulle til pers.Og som dere sikkert så litt lengre oppe i tråden så var bilen omtrent like møkkete innvendig som utvendig.

Så etter å ha vært innom diverse rekvisita forhandlere var det bare og gyve løs.

startet enkelt med å få støvsugd opp alt dritt og møkk fra tepper og seter.Deretter blandet jeg litt Jif/grønnsåpevann og sprayet turltle skumrens på alt av tepper.Skrubbet deretter teppene godt inn med kost.Våtsuger ble brukt og fikk det ganske bra synes jeg.(Forhold til det var).

Setene ble vasket med vann og såpe og ble renset med autoglym rens og påført leder balsam etterpå.

Dette ble bra,selv om setene senere skal skrubbes skikkelig.Bilen ble ihvertfall mye bedre enn den var.

Legger ut litt bilder hvordan den var før vask og noen da den var ferdig.

Før:

rl408wrxfxldg3j8u8jx.jpg

m3vyr7e3gmpeleuiign9.jpg

gwzieelp5a5e9cq66ae7.jpg

u1seq3o769ioue77rpn3.jpg

lvr6fzafudedjmcuy5gk.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt roting med bilder ,ser det ut som at ting er iorden.

Slenger ut noen bilder da bilen ble ferdig innvendig:

9gg49z530j7hg69z69x8.jpg

lp2ov9p3tda6dz7kd8oe.jpguiv9vra2839rw5oy8lg9.jpg26n50xnx4pgu0mzmbi4f.jpg

z9rmxnnpumawn7ckacoq.jpg

82793ldsgby9et00sved.jpgeqz279ykaqky1nspz02k.jpg

9rcrdvw6utui5glmysmn.jpgyg3yf141woupasdjv9do.jpg

Innholdet ivaskebøtta og q tipsene forteller vel sitt.

Men nå lukter den rent og godt.

Neste på listen er å ta en skikkelig service på den.Så da skal jeg først og fremst fikse en radiator lekkasje og bytte kjølevæske og termostat.

Bilder og tekst kommer etterhvert som jeg jobber med den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...