Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Øreliten miniservice på e28.Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Evopower skrev:

Her går det fremover ser jeg :) vedrørende eksos; originalanlegg har sin sjarm da det er "lydløst" på m30 motoren og det eneste man hører er suget gjennom luftmengdemåleren. Som original bil er det mange som liker dette.

Men litt kjedelig kanskje?

En kamerat har komplett simons sporteksos på sin m88 3.5 liter "m30" og her får man bra passform, lang levetid og 2 kromma stusser bak. Ser originalt ut, samtidig litt større diameter på alt. Lyden på denne er etter min mening perfekt. Det rumler litt på tomgang så man hører det er en sekser. Lyden når man kjører vanlig er innvendig hvertfall ingen forskjell fra originalt, mens når man drar den helt ut avlsutter den med ett snerr fra 4500-6000 o/min. Simons koster også penger, så jeg har alltid lagd selv utifra biltema bend og rør. Men på en 535i fortjener den vel ingenting annet enn oem og/ eller sportsanlegg av kvalitetsmerke :)

Ja det går fremover og bra er det heldigvis .😀

Angående eksos så har jeg hatt simons og det du beskriver er etter boken .

Tøff lyd i disse med den eksosen og verdt pengene.

Og ja det er sant ,denne vil jeg ha enten oem eller sportsanlegg som er ferdig tilpasset .

31 minutter siden, bmwtussan skrev:

Bra jobb, blir snart klar for prøvetur nå... 

Det er jo klart at du skal sette på effektanlegg, litt ekstra bromming skal det jo være på hobby bil. Siden den er litt trimmet allerede, så må du jo fullføre med lettere utpust.. 

Takk og det nærmer seg nå .😀

Flere som sier dette gitt.

Alle sier ,kjør på dette blir jo kanonrått med et sånn oppsett.

Og ja det er jo det .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal dere få en oppdatering på gårsdagen og dens hendelser .

Når kvelden kom ,merket jeg at uroligheten kom og var drittlei av å se bilen hevet på ene siden .

Så jeg kastet på meg arbeidstøy og fikk på skjerm igjen.

Fugemasse ble lagt på der som var fuget før og justerte skjerm.Den sitter nå der den skal .

Alt av plastdeksler osv inni skjerm ble festet og nå er alt helt hundre og iorden .Takk!!!!

Så var valget ,skulle jeg få den til å gå skikkelig altså prøve på det ,eller jekke den opp og fikse andre siden?

Siden de har meldt møkkavær ,så ble det motor.

Kjøpte batteri igår til den ,så nå hadde den strøm .

Når jeg skulle til med oljeskift ,fikk jeg som sagt besøk av en herre som har drevet med masse Bmw .

Og disse bilene kan han :).

Vi startet bil og den tente på rappen .

Lot den svive og bortsett fra noe tikking ,går den nå rent så det ut som .

Etter han var dratt ,byttet jeg olje og filter noe som var på tide uten tvil :

20190427_151842.thumb.jpg.3da617bc5177f56974955d6fd25900c8.jpg

Ny olje med filter ble montert og igjen ny start.

Og ble en mye roligere gange med ny olje uten tvil.:)

Noe som jeg fikk hjelp til igår ,var å se at luft var borte fra kjøling ,og det var det.

Nå har den gått i en halvtime påtomgang og det ser sånn ut :

20190427_151927.thumb.jpg.1f6c8f09c477c0007d71e190f6fc6f0d.jpg

Ingen harde slanger og ikke noe som er steikvarmt.

Men har jo både ny termostat og ny pumpe på vei ,så tar vel et bytte på dette og likevel.

Har og gått gjennom det jeg ser av slanger ,ledninger og pusset gjort rent idag og strammet klemmer osv .

Luftmengdemåler rengjort etter beste evne ble og gjort.

Og man ser jo bare forbedring etter denne jobben.

Den sviver rent ,ingen lugging ,fjusk og alt det der .

Men den er nervøs på tomgang ,noe tidligere eier som trimmet den kunne bekrefte .

Nesten litt vanskelig å kjøre tomgangskjøring med .:)

Etter ventiøjustering og oljerørfiks ,tror jeg at jeg erklærer motor for frislmeldt .

Når jeg fikk bil på bakken tok jeg bilder av bilen.

Og må si at 32 felga passer bra på den :

20190427_151828.thumb.jpg.d0a5589134d8d0161140b0d87871ce36.jpg

Og på andre siden Trx hjula da jeg ikke har dekk på de andre 32 felgene.

535i anno 1986:

20190427_151817.thumb.jpg.ad1a5bf5f271c2ccd919088efdc914c3.jpg

Irriterer meg at dekk til disse felgene koster så masse .

Er jo sånn som er riktig på denne.:)

Et til :

20190427_152010.thumb.jpg.c83d02215708dcd36f84d53be536dd44.jpg

Jaggu på tide å se den sånn med lys i lyktene og sviver :

20190427_151949.thumb.jpg.ceff8d2b00b0ee56acebf4878e5c8950.jpg

Så for meg er det en lettelse å se nå at motor funker og igjen går som den skal .

Noen småjusteringer nå ,så er jeg i mål på den biten .

Må vel såom jeg kan få tatt noe reimbytte og straks.:).

Tilslutt fikk jeg jaggu tak i noe megakult som er etterlengtet til den idag ser det ut som og :).

Men det får dere se en gang senere når jeg er ferdig med det .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at motoren er i god form.

De TRX felgene der er flotte. Første eier betalte nok godt får og få de. Det er jo ikke de standard TRX felgene man kunne få engang, tror jeg bare har sett tegninger av de der og ingen i virkeligheten. Ta vare på de og helt enig med deg om prisen på TRX dekk.  Det er veldig synd.

Hvis det er skjøtemuffer på eksosanlegget så har det vært byttet deler på eksosanlegget en gang i tiden. Det er ikke uvanlig at verkstedene var late og brukte skjøtemuffer heller enn og sveise inn nye deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Rune-K skrev:

Artig at motoren er i god form.

De TRX felgene der er flotte. Første eier betalte nok godt får og få de. Det er jo ikke de standard TRX felgene man kunne få engang, tror jeg bare har sett tegninger av de der og ingen i virkeligheten. Ta vare på de og helt enig med deg om prisen på TRX dekk.  Det er veldig synd.

Hvis det er skjøtemuffer på eksosanlegget så har det vært byttet deler på eksosanlegget en gang i tiden. Det er ikke uvanlig at verkstedene var late og brukte skjøtemuffer heller enn og sveise inn nye deler.

Ja merket at det var en opptur og håper nå etter en justering av ventiler og rørservice til olje i topp vil være siste finish på den Rune.

Irriterer meg noe forbasket på dekkpris.

Er jo de jeg ville hatt da jeg liker dem godt.😀

Har heller ikke sett like som disse ,kun noen sånn standard TRX felg.

Har og en ubrukt i bagasjerom og disse vil jeg ha .

Driver og leter etter dekk til dem og for tiden.

Jeg vet så langt at disse ble bestilt ekstra av en av de første eierene visstnok.

Kan hende det du sier med eksos ,men etter å ha latt den gå nå for ti min siden,hører jeg det kommer fra midten et sted .

 

27 minutter siden, Larsinnj skrev:

Er det nøkkel til ettermontert alarm over venstre baklykt? 

Ja stemmer .

På den tiden hadde de god fantasi på å sette sånne ting på bil 😀

Men den skal være ,men jeg koplet den ut da sånt kan være noe ræl å ha påkoplet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig bildet lurer meg litt men hva er dimensjonen på de TRX dekkene? Det var vel 200/60R390 som var det vanligste på E28 men jeg synes dette ser ut som en lavere profil. 

Og bare for at andre skal ha et begrep om hva man snakker om med dyre dekk så har Dekkonline dekk til kun 6000 kroner stykk.

Den alarmnøkkelen har jeg sett montert mange rare steder men den der var ny. Det er i vertfall veldig 80 tall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest igjennom de siste sidene av tråden din Jan, ser at du har nesten samme jobb på denne som jeg har på E34 (Jeg slipper gulv og bak:)) , 10 år eldre bil og ikke mere rust enn dette er jo strålende. Framdriften er det heller ikke noe å si på, noen som har bedre fokus på å komme i mål.

Må og få gratulere med X5, så ikke at den kom ;) tenkte nok at du kom med noe mindre enn E61 denne gangen. Men her har du plass til familien og vel så det, pluss at dere sitter høyt og har oversikt.

Gir inspirrasjon til å fortsette, er bare et par ettermiddager i uka jeg kan bruke på bil så må vel akseptere at det tar tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, fxslin skrev:

Synes det er en kul detalj! Sier litt om bilens historie!

Ja det er det jeg og mener så denne blir 😀.

 

2 timer siden, Rune-K skrev:

Det er mulig bildet lurer meg litt men hva er dimensjonen på de TRX dekkene? Det var vel 200/60R390 som var det vanligste på E28 men jeg synes dette ser ut som en lavere profil. 

Og bare for at andre skal ha et begrep om hva man snakker om med dyre dekk så har Dekkonline dekk til kun 6000 kroner stykk.

Den alarmnøkkelen har jeg sett montert mange rare steder men den der var ny. Det er i vertfall veldig 80 tall.

Skal sjekke profil imorgen og prisen du referer til stemmer .

Det billigste jeg har klart å spore er 4000 kr dekket 🤪🤪.

Veldig 80 tallet er det og sånn blir den i mitt eie 😀

 

2 timer siden, Daniel. skrev:

De TRX felgene ble vel brukt på M535i? 🤔

BMW-M535-01.jpg

Hadde vært tøft å bruke de på den, men Style 32 er ikke feil heller :)

Stemmer det Daniel og er syk på å skaffe dekk ,men som du ser så er prisen feil ,veldig feil .

Style 32 funker det .

Bare få smelt på noe ny lakk på de ,så blir det bra .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Mortenej skrev:

Har lest igjennom de siste sidene av tråden din Jan, ser at du har nesten samme jobb på denne som jeg har på E34 (Jeg slipper gulv og bak:)) , 10 år eldre bil og ikke mere rust enn dette er jo strålende. Framdriften er det heller ikke noe å si på, noen som har bedre fokus på å komme i mål.

Må og få gratulere med X5, så ikke at den kom ;) tenkte nok at du kom med noe mindre enn E61 denne gangen. Men her har du plass til familien og vel så det, pluss at dere sitter høyt og har oversikt.

Gir inspirrasjon til å fortsette, er bare et par ettermiddager i uka jeg kan bruke på bil så må vel akseptere at det tar tid.

Ja så og dette at tingene lignet .

Som sagt til nå har der vært mye mindre jobb på denne kontra min egen e34 .

Og de typiske farlige plassene på e28 er faktisk ingenting på denne.

Da snakker vi om innerskjermer som ruster og revner nedover langs torpedovegg og sånne ting .

Angående framdrift så kaster jeg meg rundt så fort der er noe ledig tid ,og det må jeg .

Hvorfor ?

Jeg kan ikke ha sånt halvferdig prosjekter stående på utsiden pga jeg bor midt i et byggefelt .😀

Denne skal bort så fort som fy og dessuten brenner jeg for å bruke den .

Derfor prøver jeg og gi på .

Angående x5 så var det egentlig en stor plan før jul ,da i E70 utgave .

Men da e28en dukket opp ,måtte det vike pga økonomi til å ferdigstille denne.

Så vi landet på e91 ,men så snuste vi på gode eksemplarer av x5 og kom over denne.

Og det angrer vi ikke på ,for denne bilen er helt perfekt til vårt bruk.

Oversiktlig ,drivstoffvennlig og går mer enn bra nok til vårt bruk.

Dessuten ser det ut som den har hatt et godt liv tidligere.

Inspirasjon er viktig og selv om du har så og så mye tid ,hjelper alt .

Da koser du deg ekstra med det .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TRX hjula hadde vært nice, har ett sett orginale tommefelger til e34 jeg har lyst å få dekk på selv å men ikke til slike priser nei😅

Drar seg til her nå, gleder på update med lengre kjøretur Jan :bmw: blir gøy å følge med videre fremover også, masse flotte og morsomme detaljer her:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.4.2019 den 2.48, viggo E34 skrev:

TRX hjula hadde vært nice, har ett sett orginale tommefelger til e34 jeg har lyst å få dekk på selv å men ikke til slike priser nei😅

Drar seg til her nå, gleder på update med lengre kjøretur Jan :bmw: blir gøy å følge med videre fremover også, masse flotte og morsomme detaljer her:D

Hadde det ikke vært for prisen ,hadde de kommet på tvert .😀

De er sære ,spesielle ,men så uforskammet riktige på den .

Jo nå går det fremover ,men blitt gjort lite her de siste dagene pga andre ting ,men sånn er det .

Bra du følger med og jeg legger jo alt ut ,så dere kan se hva som blir gjort .

Og ikke minst at det ikke jukses her .

Er selvfølgelig mange andre måter å løse ting på,men gjør det hvertfall sånn som jeg føler er noenlunde riktig ,og at det holder en stund.

Venter på noe særs skjeldent noe til e28 nå disse dager og dettte kommer jeg tilbake til når det er hjemme .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 535i som kjøreskole bil .

Det nærmer seg ting for datteren min og vi har kjørt masse nå disse dagene .

Fra torsdag til igår har hun tilbakelagt 46 mil bak rattet på e34en .😀

Alt fra landevei til de største utfordringer i by og vei generelt .

Og denne har tålt alt fra jumbostarter i kryss til panikkbrems langs landevei generelt det siste året ,altså virkelig fått kjøre seg 😀.

Snakket med kjøreskolelæreren der han var imponert over hvordan hun taklet det med clutch og bakkestart .

Og da sa jeg enkelt bare til han :»Se på den bilen hun øvekjører i.

Med pinnestivt understell ,breie hjul ,slark i styring ,samt en helt annen clutch ,er ikke rart hun takler nye biler bra da « sa jeg.

Og det var han helt enig i .

Det å lære seg å kjøre i en litt gammel bil ,kan bare være en fordel mtp litt mer jobb og kjøre osv.

Uansett alt har gått fint og funker gull 😀

Her har vi tatt en kaffipause i nabobyen :

D6F34BE0-4071-4C74-91DF-F42385D8036D.thumb.jpeg.7341be262eba7fa1f9a845376e8f034c.jpeg

90470A20-4150-4805-B3A3-771A3C5DFF5E.thumb.jpeg.ed4b83c7d1f0a6ff2da75f5ecdad9e4c.jpeg

Nevnt det før ,men godt å ha en gammel bil nå som jeg kun trenger å vaske og serve ,som igjen funker som hverdagsbil og 😀

Nå skal denne få litt kjørepause et par dager tenker jeg.

Og når det kommer til e28 ,blir det fokus på denne nå igjen til helga håper jeg .

Idag er det x5 tid og kos 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skikkelig retrofit del i hus.

Da har jeg fått skaffet noe jeg har drømt om til e28 og som var umulig å finne selv i 1996 da jeg hadde min første e28.😀

Og hva er det ?

Jo original girkule med lys til e30 og 28.

Selvsagt får man kjøpt uoriginale som ikke ser ut ,og man får skaffet til e34/36 uten problem .

Men til eldre ?Omtrent umulig om du ikke må betale en halv årslønn.

Denne gangen var det jeg som trakk vinnerloddet på flaks.😀

Larsnjj her på forumet har jeg vært i mye dialog med ,både på tråd og på pm.

Da jeg så han skulle bytte ut sin girkule i alcantra på sin m3 ,mannen jeg meg opp og spurte om han skulle kvitte seg med den .

Jeg var forberedt på å revne lommeboken på en sånn del ,men sånne ting elsker jeg ,og må ha i den .

Joda i og med der var noen defekter mtp festet ,kunne jeg overta den uten problem .

Kjente en lykke uten like her og idag skjønner dere dukket det opp noe sexy i posten :

Taddaaaa

Original girkule med lys til gammel Bmw :

A2D9D9CE-168B-4367-9DB1-F140E254BDAE.thumb.jpeg.cc2879e9f5f861e6121cf9c7d6c8d530.jpeg

Strøken i skinn og alt :

3D3E0852-E438-4839-9E66-05CF881F687B.thumb.jpeg.dece199bd01d27a7bc54216ca20095b1.jpeg

En lettelse og befrielse å ha sånn i hus .

Som dere så ,så er det dogleg emblem ,dette skal byttes i vanlig nå kjapt.

Den blir ikke montert før jeg er ferdig med teppeløft og fiks på gulvet .

Etter rens av bil innvendig ,skal den monteres som kronen på verket.

Samtidig bak denne gleden ,har jeg og en litt kjip nyhet.

Kjerringa er nå møkkalei av å være Bmw enke og for første faens gang ,har jeg fått skruforbud .

Ja helt korrekt ,dere leser riktig !

Nå skal der ikke gjøres en dritt før alt i hus utvendig var strøkent før 17 mai.

Hørt noe så tullete?😀

Neida ,hun har pinadø vært tålmodig ,og jeg skal selfølgelig ta et tak sånn at min kjære fru Sveigis blir glad nå før 17 mai med beiset platting ,gjerde og div andre ting .

Derfor så skal jeg begynne imorgen som en gal ,og samtidig smugskru 😀

 

 

Endret av sveigis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Øreliten miniservice på e28.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...