Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Restefest av shineprodukter.Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Larsinnj skrev:

Som jeg sa på pm, så er det bedre at du får den enn at jeg kaster den! Tror den vil passe fint :)

Og jeg er kjempeglad .:).

Den kommer til å passe perfekt og er allerede igang med den :)

 

2 timer siden, slettaas skrev:

Toppen over i’en👍

Der er jeg enig .

Med originalt Mtech ratt og denne kula,ja livet er herlig :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, sveigis skrev:

 

Samtidig bak denne gleden ,har jeg og en litt kjip nyhet.

Kjerringa er nå møkkalei av å være Bmw enke og for første faens gang ,har jeg fått skruforbud .

Ja helt korrekt ,dere leser riktig !

Nå skal der ikke gjøres en dritt før alt i hus utvendig var strøkent før 17 mai.

Hørt noe så tullete?😀

Neida ,hun har pinadø vært tålmodig ,og jeg skal selfølgelig ta et tak sånn at min kjære fru Sveigis blir glad nå før 17 mai med beiset platting ,gjerde og div andre ting .

Derfor så skal jeg begynne imorgen som en gal ,og samtidig smugskru 😀

 

 

Da venter vi bare på bilder av nybeiset platting og fikset gjerde. Minimum 15 bilder av alle operasjoner og selvfølgelig mange spørsmål om hvordan man gjør det. 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, sveigis skrev:

Neida ,hun har pinadø vært tålmodig ,og jeg skal selfølgelig ta et tak sånn at min kjære fru Sveigis blir glad nå før 17 mai med beiset platting ,gjerde og div andre ting .

Noen ganger må man bare gjøre som høyere makter befaler! Lønner seg i lengre løp er min erfaringer :-D  Har jo ikke sjans allikevel til å stå imot "natur krefetene"! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, fxslin skrev:

Noen ganger må man bare gjøre som høyere makter befaler! Lønner seg i lengre løp er min erfaringer :-D  Har jo ikke sjans allikevel til å stå imot "natur krefetene"! 

Det er sant og .😀

Prvøde å hinte forsiktig om at nå er det kun småting igjen så kunne vi bruke den på 17 mai og mimre om tilbake for 20 årsiden da vi hadde den første e28en ,men det ga hun en lang dritt i .

Hun skulle bruke x5 den dagen ikke noe gammelt møkk,så ja jeg har tapt slaget her 😀😀.

Ps gråten har ikke innhentet meg enda .

Endret av sveigis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Ha ha ha gammal møkk !!! 🤣🤣🤣

Av og til må vi gutta logre litt med halen og gi slipp på besettelsene våre 😉

Det var det som ble sagt ja .😀

Er sant det ,men har gjort mye disse dagene på på hjemmefront og venter på beis .

Hun er så blid nå at.

Så blid at jeg pinadø tar en oppdatering på siste e28 jobb senere idag tenker jeg .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering mellom straffarbeidene.

Det ble sånn idag at beisen som ble bestilt ,ikke var kommet ,så da benyttet jeg sjansen til bytte av girkule.

Dette skulle jeg ventet med ,men klarte det ikke .

Og i og med denne har dogleg emblem,måtte det byttes.

Men ikke hadde jeg e28 emblem type rundt og ikke som er beregnet til lys fra e34 heller.

Så jeg laget et inntil videre fra e34 .

Pusset det rundt sånn at det passet i 28 kulen .

Så skrapet jeg vekk lakken som er i tallene og M emblemet fra e34 .😀

Testet om alt virket og om der kom gjennom lys og ,joda det lyste .

Alt av ledninger ble lagt opp men ikke koplet enda.

Et bilde med e34 kule som ikke passer her :

19BA3114-ECCF-4A40-9C51-AEB8BEE38574.thumb.jpeg.b9278cc87392399daf72a31ff3918ad6.jpeg

Derfor er det en selvfølge med denne :

8F6BDFED-FBB3-4DD7-92FA-A42C3BB138D4.thumb.jpeg.b1b3be6662a5daac133f15c289dffcb3.jpeg

Og skal nå bestille nytt emblem med M striper på venstre side altså det samme som på bildet her :

5D010483-D084-4EF6-B4B9-8F14D8550108.thumb.jpeg.0c9e5c2d67ccfb705e25c02bb39e4ac3.jpeg

Viktig detaljer synes jeg på ratt og gir .😀

Girkulen var jo løs pga den var i stykker der du setter den fast i det huket.

Men brukte ei krympestrømpe som jeg la over selve stangen og varmet opp .

Varmet forsiktig rundt kule og tredde den på og nå sitter den dønn!!😀

Har og kjøpt lakk til å få fikset dette her :

200881D7-AE65-4DEA-9FF9-14A45C4B9DD1.thumb.jpeg.cb00004b0a3da61444c1adb8c34521da.jpeg

Så skal hele bakplate lakkeres :

E1FB34EF-6D71-4F94-BE0F-992D9DC80A94.thumb.jpeg.1b115054ee81b8dfe22666edf7d33372.jpeg

Om jeg har griseflaks imorgen ,kan jeg faktisk bli ferdig med gulv og diller der imorgen .

Og da folkens ,er det kun vask og polering igjen foruten litt justering av ventiler .

Så ser virkelig ende her nå .😀

Ekstra morro er det når der kommer bort og tar bilder av bilen .

Jeg var ikke hjemme en kveld ,da kom det en syklende forbi og lurte på om han kunne ta bilder av den .

Han elsket gamle biler og spesielt sære modeller hadde han sagt .

Jeg vet ikke hvem det er,men han dukker opp nok opp igjen .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det plutselig en motorservice med særs gode resultater.

Våknet med en en melding der det stod om jeg var hjemme idag .

Og hadde jo ikke noen spes planer annet en litt e28 .

Han som sendte melding ,var han som skulle justere ventiler ,og lurte på om vi skulle gjøre det .

Jeg var ikke vrang og be ,så startet med å demontere alt ,samtidig kunne jeg gå over slanger og klemmer ,for den er noe rufsete i forhold til e34en .

Her ligger det meste demontert :

20190505_123827.thumb.jpg.82545a771daeb5ecf641e10fe7cd6ff9.jpg

Nå hadde jeg mulighet for komplett rengjøring av ting ,og startet med å rengjøre regulator til tomgang .

Wd 40 ,qtips og div ,så var den rengjort .

Byttet div slanger som var morkne fra regulator .

Ikke minst slangeklemme på kaldstart ventil ble byttet ,da det lakk bensin derifra.

Så inpsiserte jeg topp før han kom og ingen nevnte overraskelser her ,alt ser normalt ut :

20190505_123844.thumb.jpg.15e742895f9e69d614a58c1a01968ef6.jpg

Men etterhvert kom eksperten på dette og han gikk gjennom alt for å se hvordan ting var .

Måtte jeg nå koste på topp og dritt ,eller snakket vi bare litt skruing og justerng ?

Han så på topp og ingen overraskelser egentlig .

Der var en bitte bitte liten andtydning til noe slitasje på det ene tuppen på kam ,men ingenting som var noe å bry seg om på 100 år sa han:):)

Puhh en bekymring mindre.

Ventilene derimot måtte justeres og noe voldsomt og .

Husker ikke hvilke men dette ble gjort og alle ble kontrollmålt .

Så ble det byttet banjobolter og nye skiver .

Oljerøret snudde jeg sånn at jeg fikk se hvordan det var.

Blåste rent og hullene var noe garantert fritt for møkk .:)

Et bilde fra justering :

20190505_132435.thumb.jpg.ded6f0bf37da3b2452a3f765edf82d53.jpg

Etterhvert ,ble det satt sammen igjen og må jo si at tingene var spennende nå .

Og da tingen var satt sammen ,ble det oppstart og her var det forandring ,og det til det mye bedre.:).

Bilen sviver vannvittig fint og det meste av tikk ,er omtrent fraværende .

Merket jo lengre den gikk ,desto finere gikk den .

Bilen er jo ikke til å kjenne igjen .

Tomgang og rufsete oppførsel ,er og borte nå .

Nå går den som den skal på alt og jeg erklerer motor for friskmeldt nå .:)

Men kommer til å kjøre gjennom en rens på motor etterhvert og å atter ny olje og filter.

Som han sa at ,mye vil gå seg til når du kjører og det lille den tikker ,nå kan og være fra dyser.

Nydelig søndag dette .

Deilig å gå ut nå og fyre bil og vrooom med en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å kritisere, men det oljerøret og alt annet så grusomt skittent ut 🙈 Oljeslagg. 

Når det er sagt så må jeg si det er godt du har fått gjennomført mye godt arbeid den siste tiden og snart er du i gang med E28-kjøring 😍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men som du sikkert leste ,så gjorde jeg det rent innvendig og selvsagt utvendig  i samme slengen .

Nå begynner det å nærme seg betraktelig her og godt er det.

Har ikke fått svart noe før nå ,for jeg måtte ut og demontere alt igjen ,for jeg trodde pinadø jeg hadde glemt å dra til banjobolter før idag.:):)

Så har hatt av alt to ganger nå.

Men alt er fint og ser at olkerøret hadde godt av service.

Nå er alt dynket i olje ser jeg og det liker vi.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig og tilfredstillende justering på bilen :) Jeg tror aldri jeg har eid en m30 motor som har sett så "tørr", slaggete og svart ut som oppi m30 motoren din :o de skal etter min erfaring være gyllenbrune og glinsende overalt. Her må det da til med kraftig oljerens, 2-3 oljeskift og mye langkjøring??

uansett...jeg tror nok den får den pleien den skal ha :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Restefest av shineprodukter.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...