Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Jøss, var det rom for diskusjon altså? Det var jo gledelige nyheter...

De må ha hatt en god dag, og det til din fordel. Gratulerer!

Takk for det,jeg er en glad mann.

Ja det ble diskutert mye frem og tilbake der ja.Han som kikket på bilen han mente det ikke var noe problem men så kom der en annen person som mente at der var aaaltfor mye avvik iforhold til det som skulle være.Men til slutt så kom der en tredje person der med noen år på nakken og han sa bare:"her er alt greit,det lille som er ,er ingenting og bry seg om.Bilen ser bra ut og virker til å være bra.Så denne godkjenner vi!".

De likte ikke at jeg begynnte og blande meg inn da jeg sa følgende:"Nå får dere bruke god gammeldags bondevett.Det lille avviket som er her har ingenting å si."Da ble det grynnting gitt :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter nå over en pils og tenker litt på hva jeg skal gjøre med bilen til våren.

Må jo bare si at jeg har veldig lyst på breie 18 toms hjul bak og 8" foran.

Eller så må det bli polerte m5 throwing star som jeg allerede har.Men synes egentlig at de er kjedelige i forhold til f eks azev a og endel av de bbs kopiene som enn kan få tak i.

Så fort jeg får skilt på den etter nyåret så skal den inn i varm garasje og få seg en skikkelig polering og skvettlapper foran for vinter anledningen.

Ellers sitter jeg bare og smiler på papiret jeg har fått fra biltilsynet at alt er iorden,både senkesett som er godkjent og null feil på Eu.NYDELIG spør dere meg :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer igrunn veldig lite nå for tiden, da bilen bare står og venter på skilt.

Men har bestilt nytt senterdeksel til den ene org.felgen. ellers driver jeg og venter svar på en angående noen Bilstein dempere foran.Var og ute og startet den opp nå istad og hadde den en liten tur rundt bygge feltet bare for å sjekke at alt var greit etter å ha stått 1,5 uke i kulde.Men her så alt ok ut.Men merker at det er en lett bil og leke seg med på dette føret :wink: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag kom senterdekselet som jeg manglet.Så nå ser bilen hel ut.hater når ting ser halveis ut.Overaskende billig synes jeg.167 kr på Bmw med klistremerke.så nå må jeg jaggu få tak 3 klistremerker til da de andre er gule og misfarget på de andre felgene.Har og lett etter ett 3 eika original ratt med airbag og idag fant jeg et som skal i bilen nå etter nyttår.Det har blitt lite med bilder nå i det siste men skal få tatt litt nå som den står på vinterhjul.Rart men sant men synes faktisk originale krysseikefelg kler e34 bra.Ellers blir det litt oppdat både tekst og bilder etterhvert som der dukker opp ting.Positive som negative.. :wink: .skal bli så gøøøøy å få skilta opp bilen nå like etter nyttår.Kjedelig å stadig fikle å skru og ikke få brukt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig med tilbakemeldinger her syntes jeg! Så da tar jeg i et tak!

Har du bilde av det 3 eika rattet? Er det slik du bare finner i facelift og nyere?

Er kleint når ting ikke er "helveis", har du også bilde av de "oldshool" felgene?

Er jo flere av de men ja, de gamle felgene passer godt om den er skamsenka så vel som dønn originale.

Et tips, hvis du legger med bilder så blir ting mer interessant for lesere, og gjerne tekst over eller under bildet ;)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he..Alltid hyggelig med tilbakemeldinger :) .Rattet har jeg ikke noen bilder av enda.men det kommer.

Hvis du ser litt lengere bak i tråden min så ser du bilder av de.Altså standard original felg som kom på disse.

Har blitt mye tekst og lite bilder nå i det siste ja ganske enkelt fordi jeg har ikke gjort så mye med den.Igjen pga bilen er mer eller mindre ferdig.Skal ha Jobbe mye med den nå ganske snart så da blir det

bilder. :) .Masse bilder tenker jeg :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan like gjerne legge ut en stemningsrapport hvordan bilen står nå pr dags dato.

Selv om det ser brutalt ut så ,er det bare å børste vekk snøen,da bilen er godt vokset og polert.Noe fordeler må der jo være etter å ha brukt dager og kvelder på lakken.

Legger ut et par bilder av hvordan bilen står nå i vinterland på sørlandet.

g31akgdu3rmk508ngud6.jpg

tbrvreasv6t2dukrsfk6.jpg

Startet den og nå,kunne bare se på nøkkelen,så startet den.Håper det fortsetter slik.

For en stund siden så kjøpte jeg meg en ny Pioneer cd spiller med USB og Auxinngang.

Her var det alle justering muligheter på spilleren slik at jeg kunne justere lyset på spilleren så det stod i kontrast med det lyset som er inni bilen.

Et bilde av spiller ferdig montert:

d1ksm401g317httapyuu.jpg

Ser det kanskje ikke så godt men det lyser rimelig likt som innvendig.

Så til slutt dekselet som jeg kjøpte igår:det er nå montert og jeg synes faktisk de felga er fine når de er nyvasket.Passer liksom så godt på E34.

Alltid gøy med nye ting så må jeg bilde dokumentere denne delen og da:

3vjzboijnar62uvlefha.jpg

Kommer og til å kjøpe skvettlapper foran etter jul,ganske enkelt fordi jeg ønsker å bevare det som er igjen av lakk både på kanaler og opp langs dørene.

Disse blir tatt av igjen til våren.

Det var det jeg hadde nå...

Kommenter gjerne...Alltid hyggelig med andres meninger og innspill. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ja da må jeg bare få meddele at skilt er på bilen.Og første jomfru tur ble og kjøre min gamle mor hjem.Hun likte dette vel så godt som meg :) .Har nå brukt bilen endel idag og den tusler og går.Har ingen bilder akkurat nå,men det er vel ikke akkurat så veeeldig spennende med to hvite skilt.Men deilig å kjøre rundt og vite at alt er iorden.Nå blir det vask og shining etterhvert da den har stått lenge under snø,men først vil jeg se at den fungerer.Kan jo ikke bare vaske og gnikke,denne bilen skal jo og brukes sommer som vinter.

Ja så idag er jeg glad etter lang tids venting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering dog uten bilde men.

Har nå hatt skilt på bilen en uke og bilen den har gått veldig greit hele tiden(bank i bordet :whistle: )

Har kjørt bilen 62 mil på fire dager og både vann og olje ser stabilt ut.Har testet den både i bykjøring,køkjøring ,landevei osv for å sjekke at tempen ser bra ut og det gjør den.Men har endel småting som må fikses etterhvert med låser som ikke virker og open door signaler selv om dørene er igjen.

Så etter et halvt års ventetid fungerer bilen til de gjøremål som jeg ønsker.

Nå ser bilen ut som den er druknet i dritt etter og ha brukt bilen bevisst hver dag og testet i vær og vind.Hvis ikke snøen kommer nå de nærmeste dagene blir det stor rengjøring.Men dette har ikke blitt prioritert fordi denne bilen hadde krav på å bli brukt etter 2,5 års stillestående.

Jeg er igjen like imponert over å god en e34 er å kjøre.Jeg gleder meg til hver gang jeg skal ut og kjøre.

Håper bare at gleden fortsetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja etter endel kjøring i salt og dritt samt stått lenge uten noen form for rengjøring,var det på tide med litt rengjøring.

Merket fort at rengjøring på en bil som fikk seg en real voksing tidligere ikke er så vanskelig selv om bilen er gjennomgrodd av dritt.

Slenger ut noen bilder av hele prosessen:

Her er de produktene jeg brukte,dog ikke de dyreste,men gode nok for å få en ren bil på vinteren.

xw1syguv535agpveu0cd.jpg

Så var det bare og sette inn bilen med litt avfetting og la det virke

qmi8f2qcmyl3iws36cnj.jpg

Litt møkk blir det:

y8e8rgov1djp6jl308u1.jpg

hl7smlzn9vhh5ce00alz.jpg

evzwktbts3iplke400sy.jpg

Så etter høytrykk for å få vekk alt som var,var det påtide med en skikkelig vask.

God følelse å få vekk litt møkk:

5b236vdftmxoh1ke03xc.jpg

q1to9s0t9qpocvrlk6r5.jpg

pttdcnmp3j3olmik8c9p.jpg

Så etter spyling igjen ble den ren;

msgnxbrb6rs65ww0lnp2.jpg

fd7l2fj3x9sdkfwh76ej.jpg

Etter dette ble bilen tørket og gått over med Meguiars speed det.Tok også og gikk over alt av lister rundt dørene med silikonspray.

For å få litt bedre bilder tok jeg noen bilder i dagslys da noen av bildene inni vaskehallen er mørke og samtidig masse damp der.

Smurte inn listene utvendig med litt Auto Glym bumper care...Selv om det er vinter så må enn jo prøve å holde ting vedlike.

Litt bedre bilder i dagslys:

pah1879wgckrysp2djol.jpg

0ewdzkkkc07lxd4o98ae.jpg

rlpcprax0jhe0o9xv1z7.jpg

7gl5nw7q68t5o0c806ud.jpg

k7rdbjm2udi81b6mrm8g.jpg

Så nå er den ihvertfall ren igjen.

Planen videre er strengt talt ikke noe spesielt.Det eneste som må gjøres er å få tatt en stor service på alt av låser og smøring av bevegelige deler inne i dørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...