Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

Tror nok at det kan gå bra mtp hvor mye "tlc" denne bilen får.. Satser på at du spanderer kake til alle på Bimmers når du runder 500K da :)

 

Ja det er helt sant men tenkte bare jeg skulle spørre her siden du/dere nettopp hadde gjort det :)

Men det med en som åpner/lukker og en som tråkker på pedal er vel den mest "kjente" måten og den måten flest bruker?

Iallfall om man ser bort fra de flaskene men pumper opp i et visst antall PSI og bruker trykk (en måte jeg som sagt ikke er fan av), har vel noe å gjøre med om man bruker for mye trykk eller får ut for mye væske eller noe, jeg er ikke helt sikker på hva jeg har mot det nå som jeg prøver sette ord på det :P

Er det ikke heller dere på Bimmers som bør spandere kake på meg da ?😊

Hvertfall om jeg fremdeles er aktiv her når den har gått så langt .😊

Som du nevner er det mange måter å gjøre dette på og noen har verktøy / utstyr sånn at det blir en enmanns jobb.

Her for min del så pumper en pedal til den blir hard ,mens den andre åpner på nippel og får ut luft .

Når der kommer gjevn stråle med væske så er alt greit .😊

Dette er en kjekk jobb når alt er iorden ,men om noe er ødelagt eller usikker hvor feil ,puhhh pyton jobb.🥵🥵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ja, godt å se denne i farta igjen.

Unner deg en runde nå før den skal inn til kirurgen.

Kjenner jeg savner å ratte E34 :) men må vel klare å holde meg til etter påske. Her ble det pluttselig kvitt igjen og da er lake sprederen ute å sprer møkka si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sagt det før, men sier det igjen... stå på vilja i denne tråden er herlig! Jeg har ingen tvil om at denne skuta lever til å se mer enn 500 000 km! 

Fikser du en halv million feiring, så ordner jeg kaken, Jan 😃

Kan også skyte inn at jeg foretrekker bruk av verktøy for lufting av bremser, av den enkle grunnen - det er lettere. Nå har jeg tilgang til ordentlige saker via jobben som både lager trykk og konstant mater med bremsevæske slik at det aldri blir tomt, men husker godt tiden før dette hvor jeg manuelt måtte tråkke på pedalen. Det savner jeg ikke :P Så lenge man ikke overdriver med hvor mye trykk man pumper inn i bremsevæskebeholderen, så er det intet problem å bruke slikt mener nå jeg. Har dog vært borti tilfeller hvor bremsene ikke ble helt frie for luft før jeg brukte pedal metoden, så den har klart sine fordeler :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Er det ikke heller dere på Bimmers som bør spandere kake på meg da ?😊

45 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Fikser du en halv million feiring, så ordner jeg kaken, Jan 😃

Ok men da er kaken i orden.. Ser den, blir jo feil at jubilanten skal betale kaken, det tenkte jeg ikke over :P

Og lufting av bremser, interessant tema egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mortenej skrev:

Der ja, godt å se denne i farta igjen.

Unner deg en runde nå før den skal inn til kirurgen.

Kjenner jeg savner å ratte E34 :) men må vel klare å holde meg til etter påske. Her ble det pluttselig kvitt igjen og da er lake sprederen ute å sprer møkka si.

Ja nå er den i farta igjen og funket som bare det .

Greit å teste den ut litt før den skal vestover da det er noen mil som skal fordøyes og da er det godt å se at det funker .😊

Skjønner deg godt da det er kjempegøy å kjøre de ,hvertfall når det går en stund mellom hver gang .

Jada vi er ikke ferdig her nede heller på lenge ,så kun en kjøretur i tørt vær idag .

Meldt rusk igjen til uken ,men nå er jeg ferdig med det alvorlige så det får komme det som kommer .😊

 

58 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Sagt det før, men sier det igjen... stå på vilja i denne tråden er herlig! Jeg har ingen tvil om at denne skuta lever til å se mer enn 500 000 km! 

Fikser du en halv million feiring, så ordner jeg kaken, Jan 😃

Kan også skyte inn at jeg foretrekker bruk av verktøy for lufting av bremser, av den enkle grunnen - det er lettere. Nå har jeg tilgang til ordentlige saker via jobben som både lager trykk og konstant mater med bremsevæske slik at det aldri blir tomt, men husker godt tiden før dette hvor jeg manuelt måtte tråkke på pedalen. Det savner jeg ikke :P Så lenge man ikke overdriver med hvor mye trykk man pumper inn i bremsevæskebeholderen, så er det intet problem å bruke slikt mener nå jeg. Har dog vært borti tilfeller hvor bremsene ikke ble helt frie for luft før jeg brukte pedal metoden, så den har klart sine fordeler :)

 

 

 

Mange takk for hyggelige ord 😊😊🙏.

Ja som jeg sier jeg har ikke noe valg og skal jeg komme i mål ,så må jeg trosse div utfordringer selv om det til tider kan være tøft .

Men gøy når man har fått landet jobben man satte seg i hodet .😊

Får jeg en halv mill uten havari så tar vi feiring helt klart.

Ja du er veldig heldig som har skikkelig verktøy til sånt ,noe jeg og selvsagt hadde benyttet meg av .

Har sett når datteren min bruker sånt på jobben sin og det er veldig kjekt .

Inntil videre ,så må det bli på gamle måten her .😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse motorene tror jeg lett går 500k ☺️ Min nærmer seg jo 300k og nekter plent å bruke olje 😉 Står på full og tømmes ut ca hvert halvår 👍

Du er en harding Jan. Trosser vær og vind og holder på !! 🥳 Tenker du får en ny vår med bilen når alt er sveisa og lakkert. Da kan du vel si at du har en tilnærmet rustfri 535i ? ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Disse motorene tror jeg lett går 500k ☺️ Min nærmer seg jo 300k og nekter plent å bruke olje 😉 Står på full og tømmes ut ca hvert halvår 👍

Du er en harding Jan. Trosser vær og vind og holder på !! 🥳 Tenker du får en ny vår med bilen når alt er sveisa og lakkert. Da kan du vel si at du har en tilnærmet rustfri 535i ? ☺️ 

Det tror jeg og med rett pleie 😊

Samme som min 320 000 nå og bruker ikke noe bortsett fra en svetting her og der som jeg må gjøre noe med.

M30 er gode motorer og ikke nok med det ,de sviver jo så tøft og .

Ja men nå satser jeg på at mine oppgaver som har med skruing ute på vinteren ,sakte avtar bortsett fra vedlikehold da som skjer akutt.

Var mye derfor vi solgte Tds sånn at jeg skulle få tid til å ferdigstille denne ikke minst ha økonomi til det.😊

Merker stor forskjell med et stk mindre gammelt dritt i hus .

Så skal jeg heller ikke stikke under en stol og det er at når man er nakke og ryggoperert ,så er det ikke gunstig å ligge på kald bakke desverre .

Så ja det skal bli godt å få dette ferdig nå og få den hel igjen Tore .
Om jeg hadde byttet tre dører og lakkert de ,så kan jeg med hånden på hjertet si den hadd blitt rustfri ,men der er ikke rom for det nå ,så nå blir det som er verst tatt ,så flikker jeg dører og får det så pent jeg kan 😊

Og med nye lister her og der ,div slip polering og voks ,så tenker jeg at jeg skal få rodd det greit i land 😊

Har som mål å være ferdig med alt nå innen kort tid sånn at den er klar så fort snø og kulde gir seg .

Og når den kommer hjem har jeg avtalt lån av plass for full shine på hele bilen samt montere sommerhjul .

Viktig å ha ei gulrot å gå etter .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja huff, du må tenke på helsa fremover. Det er nok ikke funstig på sikt å holde på sånn ute i kalde omgivelser med den problematikken du har med rygg og nakke. Men nå ser du lys i tunnelen ang denne og dersom du fortsetter å eie denne så får du sikkert fiksa nye dører også 😉🤘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Ja huff, du må tenke på helsa fremover. Det er nok ikke funstig på sikt å holde på sånn ute i kalde omgivelser med den problematikken du har med rygg og nakke. Men nå ser du lys i tunnelen ang denne og dersom du fortsetter å eie denne så får du sikkert fiksa nye dører også 😉🤘

Jada går somregel greit bare man planlegger litt her og der .😊

Skal nok få tak i dører etterhvert ,men det blir ikke på lenge fordi jeg vil fokusere på litt andre ting og nå fremover som reise og hus ting .

Gidder ikke å bruke alt jeg har på bil nå helt ærlig ,nå får den være som den er og det er mer enn godt nok foreløpig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sveigis skrev:

Jada går somregel greit bare man planlegger litt her og der .😊

Skal nok få tak i dører etterhvert ,men det blir ikke på lenge fordi jeg vil fokusere på litt andre ting og nå fremover som reise og hus ting .

Gidder ikke å bruke alt jeg har på bil nå helt ærlig ,nå får den være som den er og det er mer enn godt nok foreløpig 😊

Den skjønner jeg veldig godt 😃 Viktig å ha fokus på andre viktige ting. Jeg har også dører som er reparert nederst og de er like pene etter to år. Det er såklart fordi jeg ikke bruker den på vinteren ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg alltid må gjøre etter en storøkt ,er å få ryddet bort gammel morro og få tømt bil .

Blir alltid et evig kaos når man holder på og må lagre ting i bil .

Sånn er typisk her :

7C676664-3B45-4190-B7D3-4EAD47DDC00E.thumb.jpeg.eec675cf5184f52988b5a363f27564b3.jpeg

Ikke noe bedre her :

E4706616-4BBF-4624-88AA-0BA139F6DB5D.thumb.jpeg.e0cc3c2f87ca1e06e5f64c0275d86bb7.jpeg

Men før dette ble gjort ,ville jeg avgårde å få fylt opp bensin på bilen .

Er meldt ruskevær nå og ønsker ikke å dra den avgårde i salt og møkk.

Når denne lyser på denne bilen her ,kommer man ikke langt :

80478965-8D57-4169-A721-3B8D68F70527.thumb.jpeg.6e3e1f77763fe1734f740a50b2945e29.jpeg

Liker denne lyssettingen her godt :

4B8B57B5-BA76-4168-BEAB-F02DA96CEA7F.thumb.jpeg.e8a2130df9d9ab62bab2f7b442207e6a.jpeg

Ferdig fylt opp :

447BB287-42CA-40A0-8C17-BDB8323214CD.thumb.jpeg.8cebe49e378a1f6e8ffbb259e7a534ed.jpeg

Så var det hjem og få sortert ut alt og kastet ting som ikke jeg skulle ha .

Ryddet og ferdig :

AFFA87E0-361C-40BC-986D-EED9EF283F2F.thumb.jpeg.91db5699e5b6d9de29fa46de1bc32048.jpeg

Foran :

6194307C-352D-4F2D-B2CF-D27C42152DED.thumb.jpeg.3237c782539877fcf91d8bb6bc708f6c.jpeg

Og da bak:

5659AC6E-F29D-4D09-BF31-ED6D6CE476B7.thumb.jpeg.0b31b37f33943244832c479090e23fd8.jpeg

Veldig mye triveligere .😊😊

Så har jeg irritert meg så sinnsykt over de EBay blinklysene på bilen at her måtte jeg gjøre noe .

Ebay som nå lever farlig :

8DCEDE18-E1B7-4B1A-9EB8-1900D6A486A9.thumb.jpeg.5bfcb98e84687c9eb5feb600937b6042.jpeg

Disse ble funnet frem type helt nye røykfarget :

4F957F39-3F1C-469C-9543-F860DC7D44D4.thumb.jpeg.39d8c75e086f61609b269aec897603cc.jpeg

Demontering av gamle :

2509B747-E043-41E3-B845-331BC7A02D25.thumb.jpeg.bf84bf6433c45cf496d74091d37beef5.jpeg

Etterhvert ble den ene montert og ser freshere ut med en gang :

832376BC-F038-4DD0-A426-71E5FA9CDE46.thumb.jpeg.a7388a8c2a3f34c4f545ecb3f0159d61.jpeg

På bildet er førersiden montert .

Så begge tilslutt :

21557EF7-7370-4A38-871E-BCDD1F345538.thumb.jpeg.1c93b76070f3941ee8f37932ed084a4e.jpeg

Close up :

56EDED06-E73C-4F81-B4B4-B574B2A535BE.thumb.jpeg.dc735ce524df5b216fdc53a65b3c4536.jpeg

Og for å forsikre meg om at ingen skulle få fatt på disse ,havnet de der de hører hjemme 021B41FF-6974-497D-B71A-A842592ABAD8.thumb.jpeg.7e7a9c516c3377419a47169847b6aa13.jpeg

I søpla 😊😊.

Så hva skjer videre nå ?

Jeg får jo ikke gjort noe særlig mer nå mtp reparasjoner ,dvs det er ikke mer å gjøre som omfatter neste jobb som skal settes bort .

Dvs da om alt nå går etter planen skal jeg levere bilen fortløpende om han er klar han som skal ta den .

Blir det litt utsettelse ,så tar jeg dørene og fikser de sånn at de og er fikset .

Er jaggu glad nå at jeg bet tenner sammen og fullførte alt nå i ukene som har vært .

Hadde ikke vært gøy å begynne på alt dette nå 😩😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535i.e34 . Ryddet og klargjort for neste steg.Upd

Misunner deg sørlandsklimaet, her er det enda en stund til jeg gidder å begynne skru mtp at gårdsplassen ser ut som en skøytebane. Og garasjen er okkupert av alskens sykler, gressklippere, motorer og slikt.

 

Den koppen du lagde til å ha på boltene. Hvilken misjon har den? Når fukt/salt og drit får herje med bolter så er det jo sjeldent selve hodet tar noe skade, det er gjengene som setter seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Morbus skrev:

Misunner deg sørlandsklimaet, her er det enda en stund til jeg gidder å begynne skru mtp at gårdsplassen ser ut som en skøytebane. Og garasjen er okkupert av alskens sykler, gressklippere, motorer og slikt.

 

Den koppen du lagde til å ha på boltene. Hvilken misjon har den? Når fukt/salt og drit får herje med bolter så er det jo sjeldent selve hodet tar noe skade, det er gjengene som setter seg?

Ja været har de siste par ukene vært helt greit ,men kaldt og .

Men når jeg startet på den så var det mye snø her og isvind ,noe som gjør at det å skru ute var utfordrende og som du nevner alt var som en skøytebane .

Angående de koppene så var det nettopp hodene som var dårlige her .

Det verste var at jeg kjøpte disse nye i 2016 fra Bmw og har aldri brukt muttertrekker på de ,kun solide piper med og latmanns arm nettopp for å unngå at de runder seg .

Gjengene setter seg gjerne og ,men før jeg begynte så sprøytet jeg inn rustløserspray da man kommer til ovenfra på disse .

Kombinert med varme så løsner de greit da 😊

Er forsøket verdt for min del så ser jeg etterhvert om det blir suksess ,det beste er at det er gratis.

 

13 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

Det der var av en eller annen grunn veldig morsomt :P

Er der de hører hjemme ikke på bil 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...