Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

9 timer siden, idapederse skrev:

Å, nei! 🙈 Krysser fingrene for at du finner noe annet i tide da 😅🤞🏻 mus er ugreit 

Ja håper det nå at dette vil løse seg ,dvs jeg har en fetter som skulle se hva han fikk til 😊

Enig mus er møkk 🤬

1 minutt siden, RF91 skrev:

Jan, ha litt olje på føleblada so slepp du at dei rusta. Alle føleblad eg ha brukt ha alltid hatt ein tynn oljefilm på kvart blad 🙂

Ja det var slett ingen dum ide nei 😊

Det blir morgendagens jobb etter kaffien på morrakvisten .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.9.2022 den 15.28, sveigis skrev:

Det nærmer seg lagring nå på bilene og da kan man igrunn bruke tiden nå på forebygging av ting .

Som dere har fått med dere ,så er jeg kjapt ute med rustbeskyttelse på bilene mine noe jeg akter å fortsette med .

Tyntstoff er aldri farlig å bruke ofte da dette trekker jo ned overalt .

Fant noen rester idag som jeg ville tømme og e28en fikk da smake dette .

Produktene :

3B66A908-C89E-40B3-AA0F-47390607F7FB.thumb.jpeg.ab5278b0e4f843e433a2ab3339224e0a.jpeg

Starter med koffertrom og dere ser jo her at allerede fra før ,er det mye :

B4D8575F-8F10-45F4-A5D2-30E20A19C393.thumb.jpeg.b9aeb3373f80842801230f936b57503c.jpeg

Dette er da på sidene ved hjulhusene .

Mye ble påført :

10315754-1AD9-40DF-8F90-32B86B04F859.thumb.jpeg.a0203cc3669f84827ff05194d2c4dea3.jpeg

Ingenting slapp unna :

0B65BC37-A6B7-4A05-AE38-594E7C4CC37F.thumb.jpeg.253bd3de0311d12670eae5b71ddaee26.jpeg

Denne operasjonen gjorde jeg jo i vår og ,det samme årene før det .😊

Har det gitt resultater ?

Det kan jeg vel si .

Det finnes ikke det fnugg av rust og dritt på sidene i koffertrom og alt er som det skal ,noe som er fint .

Vel mer skulle det bli og gikk over til passasjersiden :

8791A103-440D-4DAA-BE70-1DE9543D48F2.thumb.jpeg.1e262cb98b41b8a75f3bb8b8431cba8d.jpeg

Her ble alle hullene fylt opp så fortsatte vi bakover :

C0E7870E-00ED-48B0-93E7-C3231D662DAE.thumb.jpeg.31bc3e41adecc9ab87351ccbd278e9ef.jpeg

Påfyll pågår :

55C17AC1-F6FB-4F8A-A3E4-225060DE7D17.thumb.jpeg.41d8931578ddcd61bb749dc16f10b65a.jpeg

Løfte litt på tepper sånn at man kommer til innvendig i kanal :

55DCB3F5-EC1F-43BA-A186-48AA48496FBF.thumb.jpeg.47ec7f5de50255760c6aec4c25d80524.jpeg

Etter to bokser tilsammen i koffertrom og passasjerside ,så anså jeg meg som ferdig og fornøyd med det .😊

Førersiden hadde jeg ikke nok til ,så drar med meg en boks sauefett eller noe nå en av dagene .

Egentlig det samme på denne da den er så godt beskyttet fra før .

Løfting av tepper foran ,viste at alt er tørt og fint and no rust .

Har i den senere tid fått en voldsom pipelyd når takluke er igjen og fant svaret :

08B0C753-B4FC-42F1-AC4A-3B002447ECDF.thumb.jpeg.ba1cc196b5f7390d5cbc37a31456013b.jpeg

Løs pakning .

Dette ble fikset særs enkelt med å kun gnu den skikkelig på plass :

F719B22E-FDB3-4BEF-A0AD-7B0FA08F6B43.thumb.jpeg.c7fffa3c64a4372a9f715c8d90ba6e8c.jpeg

Testkjørte luken opp og ned ,frem og tilbake og pakning var der den skulle være .

Fikset og på plass:

719F09FB-ECD1-4C50-AF16-09D803622487.thumb.jpeg.f95dbc63869d6851d35941dd2bf2cd15.jpeg

Hverdagsbilde tilslutt :

2DA76EE1-1C37-47F5-9B6C-7296BDF719F7.thumb.jpeg.dade0bb759386ad956876424d571e88e.jpeg

Så kan jeg legge ved et bilde her :

56D42FED-F55D-47AA-A1BF-B8E075ADA2C1.thumb.jpeg.15c0f18e093951ce16c9c16df69d12b0.jpeg

Dette er en halv søppelsekk med spraybokser .

Alle disse er brukt i år fra januar til dags dato på alle bilene😊

Alt fra lakk ,beskyttelse ,rustløser osv osv .

Når man driver med eldre biler ,så ser man fort hvor mye det går av sånne ting .

8426B979-763A-4254-B246-DCE0A893F8D5.jpeg

Noen av disse stoffene som er bedre enn andre? Tenkte å kjøpe inn Fluid film, men det er jo en del sorter å velge i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Olaandref skrev:

Noen av disse stoffene som er bedre enn andre? Tenkte å kjøpe inn Fluid film, men det er jo en del sorter å velge i.

Huff tjaa egentlig veldig vanskelig spm føler jeg her @Olaandref 😊

De bastante svarene som kommer med at Fluidfett er best ,eller Mercasol er best osv osv fnyser jeg av egentlig .

Jeg har alltid sagt eller erfaringsmessig sett at ,sørg alltid for å få på ting som er så tynt som mulig på plasser som kanaler ,rammevanger og dører da dette penetrerer skikkelig og ikke legger seg som en hinne over evnt rust .

Når dette har trukket til seg kan man evnt legge over voksbasert som holder fukt og vann unna .😊

Men Fluidfilm er kjempeprodukter synes jeg til å ha inni kanaler og plasser man ikke ser .

Derimot så vil jeg ikke ha det under bil pga det er klissete og blir mye klin når man skal skru .

Men skal sende et bilde til deg ,så skal du se hvordan denne fluidfilmen kryper for det er ekstremt .

Igjen :

Dette er hva jeg føler som passer best for meg og er ikke noe fasitsvar dette jeg nå har skrevet .

Likevel så har det holdt seg alt jeg har av biler med dette jeg har brukt oppigjennom .

Men ja Fluidfilm kan du bruke på hele bilen feks e34 ,men da ville jeg ventet til du var ferdig å montere bil .😊😊

Ps bare lov å ikke bruk sort understellsmasse fra Biltema ,den blir som smeltet skosåler og kapsler rust og fukt inn .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sveigis skrev:

Huff tjaa egentlig veldig vanskelig spm føler jeg her @Olaandref 😊

De bastante svarene som kommer med at Fluidfett er best ,eller Mercasol er best osv osv fnyser jeg av egentlig .

Jeg har alltid sagt eller erfaringsmessig sett at ,sørg alltid for å få på ting som er så tynt som mulig på plasser som kanaler ,rammevanger og dører da dette penetrerer skikkelig og ikke legger seg som en hinne over evnt rust .

Når dette har trukket til seg kan man evnt legge over voksbasert som holder fukt og vann unna .😊

Men Fluidfilm er kjempeprodukter synes jeg til å ha inni kanaler og plasser man ikke ser .

Derimot så vil jeg ikke ha det under bil pga det er klissete og blir mye klin når man skal skru .

Men skal sende et bilde til deg ,så skal du se hvordan denne fluidfilmen kryper for det er ekstremt .

Igjen :

Dette er hva jeg føler som passer best for meg og er ikke noe fasitsvar dette jeg nå har skrevet .

Likevel så har det holdt seg alt jeg har av biler med dette jeg har brukt oppigjennom .

Men ja Fluidfilm kan du bruke på hele bilen feks e34 ,men da ville jeg ventet til du var ferdig å montere bil .😊😊

Ps bare lov å ikke bruk sort understellsmasse fra Biltema ,den blir som smeltet skosåler og kapsler rust og fukt inn .

Vi har brukt litt Fluid film ute i havet, det har fungert fint der, men det tørker ikke, så jeg skjønner godt det du skriver om å skru på deler som er innsatser i dette. Ser at den har ca halve prisen av Mercasol, så det er ikke noe å si på prisen heller. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Olaandref skrev:

Vi har brukt litt Fluid film ute i havet, det har fungert fint der, men det tørker ikke, så jeg skjønner godt det du skriver om å skru på deler som er innsatser i dette. Ser at den har ca halve prisen av Mercasol, så det er ikke noe å si på prisen heller. 🙂

Ja mye billigere er perfekt til sitt bruk foruten det vi begge nevner her med tørking .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har man vært en tur med e34 .

Litt pga mer test at den holdt på temp ,ikke minst få luftet den noen mil .

Er rart med det ,men i år har den blitt brukt skremmende lite ,nesten ekstremt og .😩

Blir liksom automatisk at man setter seg i den blå og tar den ,akkurat som at den grønne er utenfor eksisistanse .

Vel hvertfall tur ble det og først noe den elsker :

23CB8B80-285D-4174-8956-538070FDCCB9.thumb.jpeg.06b3ef9f33cb9c506d72b8a4f6ddb38b.jpeg

Så avgårde opp til min nærmeste vrakplass :

58ED4AA2-69CE-49DB-917C-EE8DEB8F6C5F.thumb.jpeg.01f4e89de1cba583d43e43f399accf95.jpeg

Passer jo fint og ta en bevandring her og se hva folk kaster på godt og vondt ,ja er mye vondt .

Man merker at det har skjedd en voldsom forskjell på dette med å kaste .

Her står biler som er hele ,men heller kanskje en dårlig eu lapp,da er det bare å få kvittet seg med bilen og kjøpe ny /nyere .

Stod en Golf der oppe som så hel ut og der lå komtrollseddel i konsoll .

Noen foringer ,fjærer og bremserør .

Jada få kastet det ,verste var at bil så jo fin ut .

Dette hadde ikke skjedd før !

Nei vi er bortskjemte idag inkludert meg selv😊.

Men artig å gå å se der og fikk litt hakeslepp når jeg så denne :

09F983B2-115D-4831-9B86-41E62CFF49F1.thumb.jpeg.3241b9dd7706b9e762f7c8ba1ae642a4.jpeg

En helt komplett ambulanse jo som der stod Aust Agder Fylkeskommune på .

Sjekk inni :

3B5FB5D2-3BBA-45A6-BCAE-B82143DED7C8.thumb.jpeg.65a2129de1e0d4d250330260691b32ed.jpeg

Nesten for godt til å være sant :

E7A2B051-92D2-46FF-9337-B8A3F4053390.thumb.jpeg.ffd7e7d0169b73366161a282ad1bfbfc.jpeg

Med seng og greier til og med ferdig reid opp:

CFC2D58C-2D70-4FE6-A5D0-F0DB487E017F.thumb.jpeg.87802e3de942e0248d51266d72fd78fc.jpeg

82BD87DF-5A40-4A19-9FF0-0C2504A68557.thumb.jpeg.da1bbd709218f2292d8ab3597aef0419.jpeg

Dette :

0203B516-C09A-476C-9CEA-E282849038B2.thumb.jpeg.3dfc3bb08b379107069609564c1b3f8c.jpeg

Denne var utstyrt med 6er bensin og 5 trinns manuell .

Bare den fem trinns kassen er et yndet objekt for Merce entusiaster ,da de fleste 124 var automat .

Blir litt sånn rar inni meg når jeg ser sånt som dette .

Liksom bare det og kaste alt her .

Dette vet jeg jo hadde vært populært blant mange veteranentusiaster som fikser sånne biler 😊

En annen ting jeg tenker når jeg så denne ,skal lure på hvor mye skjebner denne har vært gjennom .

Her har det nok vært alt fra lykkelige fødsler til de grumsomste ting 😩.

Men jeg måtte videre  og plutselig stod der en sånn gitt :

446DB230-FC27-4710-84B8-2FFA49528607.thumb.jpeg.0fdeac2a5b2a3276ef06ff27f566fe6f.jpeg

En 518 som har gjort sitt pga rust .

Her var det ingenting som jeg kunne bruke egentlig .

Det eneste som jeg glemte å sjekke var om der gummimatter der og men faen da dere ???🥵🥵🥵

Jeg skulle jo sjekket listene på utsiden jo og innstegslistene !!!

Da blir det tur igjen imorgen .😊

Noe jeg og stusser over er hvor mange forsåvidt hele e39er som går på huggeren ,det synes jeg var aller trist egentlig .

Skal ta et bilde av en som som har sømløse kanaler og ser bra ut om jeg reiser opp imorgen .😊

Men sant skal sies Gud bedre hvor mye dritt og der står og som er greit å få luket bort .

Etter en runde ble jeg ferdig og fikk med meg et kjølerele til x5en ,sånn type kjekt og ha bare .

Så var det på tide og sette seg inn i denne :

FFD8613E-5E14-4C3A-B441-25CD99EBAA39.thumb.jpeg.7fd903bdc4d345a375e79bb64a13a344.jpeg

Som ikke skal vrakes enda sånn jeg skjønner det 😊

Isteden for rett hjem ble det litt kjøring for å få brukt den litt og den funket fint nå heldigvis .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535i .Upd/Pics.Huggeri besøk.

Det er ikke mange huggerier igjen som man fortsatt kan rusle rundt å titte selv, gamle jobben min har kuttet det helt ut og jeg skjønner de godt. Når jeg jobbet der så var de stort sett en plage. Mange av de ødela for mer enn de kjøpte. Litt synd da det er en egen stemning på gamle høggerier.

Det er fælt hvor fort tiden går. Når jeg sluttet som høgger høsten 2002 så fikk vi inn den første E39 dagen før jeg sluttet. Det var gull på den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Rune-K skrev:

Det er ikke mange huggerier igjen som man fortsatt kan rusle rundt å titte selv, gamle jobben min har kuttet det helt ut og jeg skjønner de godt. Når jeg jobbet der så var de stort sett en plage. Mange av de ødela for mer enn de kjøpte. Litt synd da det er en egen stemning på gamle høggerier.

Det er fælt hvor fort tiden går. Når jeg sluttet som høgger høsten 2002 så fikk vi inn den første E39 dagen før jeg sluttet. Det var gull på den tiden.

Nei ytterst få man kan det ,men får nå lov enda her .

Absolutt det er jeg enig i det å vandre rundt på hoggerier .

Det skjønner jeg godt det du sier angående ødelegging og herping .

Nå skal sant sies at her jeg var så slukes bilene fort nå i denne hoggermaskinen som de har.

Var som han sa at han orket ikke å lengre å demontere deler da de enten var forsøkt demontert av andre og var ødelagt ,så det meste ble presset flatt kjapt og gale der nå .

Er nå man og skjønner at e60 er gamle da disse stod som e34 gjorde for 10 årsiden der .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slik MB W124 ambulanse hadde bare vært så kul som lett campingbil til å dra på stranden med her i Danmark, men den må være i litt bedre stand enn den du så. Jeg blir forøvrig stadig litt mo i knærne når jeg ser fine W124 eksemplarer. Dette er veteranbiler nå, men Mercedes-Benz har aldri vært finere (kanskje med et lite unntak av W126 og virkelig gamle klassikere).

Med de renteøkningene vi kan se frem til utover vinteren vil jeg tro at ganske mange kommer til å tenke seg grundig om før de kjøper en ny bil. Ikke bare blir vi signifikant fattigere pga en høy inflasjon, men i tillegg kommer store renteøkninger. Dette er ren gift for de aller fleste når det gjelder privatøkonomien og dermed er det bare å stramme inn beltet. Jeg tenker at mange vil få store problemer med å betale regningene.  

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel litt som å banne i kirka, men jeg tror faktisk at det som skjer nå, med blant annet høye strøm, drivstoff, material og matpriser kan være en grei vekker for mange. Ikke minst rentene som stiger. Det har blitt en syk bruk og kast mentalitet, personlig tror jeg vi har mistet en del av de kvalitetene det norske samfunnet en gang ble bygd opp av. Jeg tror veldig mange har godt av å lære verdien av ting, at man må ta mer vare på det vi har. Ingen trær vokser inn i himmelen, dessverre.

Men misforstå meg rett, jeg er ikke glad i økte priser selv. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Olaandref skrev:

Det blir vel litt som å banne i kirka, men jeg tror faktisk at det som skjer nå, med blant annet høye strøm, drivstoff, material og matpriser kan være en grei vekker for mange. Ikke minst rentene som stiger. Det har blitt en syk bruk og kast mentalitet, personlig tror jeg vi har mistet en del av de kvalitetene det norske samfunnet en gang ble bygd opp av. Jeg tror veldig mange har godt av å lære verdien av ting, at man må ta mer vare på det vi har. Ingen trær vokser inn i himmelen, dessverre.

Men misforstå meg rett, jeg er ikke glad i økte priser selv. 🙂

Synd det skal svi så hardt for de som har lite fra før, enslige, pensjonister og uføre. De får det tøft.

Nå er det mange ting på en gang, høye energi priser, renter, inflasjon og høyere matvare priser.. det kommer til å slå bena av både folk og bedrifter dessverre.

Så ja, gjenbruk kan få et nytt liv nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er klart det er enorm sløsing med ressurser å hive en 10-15 år gammel bil pga relativt små feil, men det er blitt såpass dyrt med både deler og verksted her i landet nå at det ikke skal mye til før regnestykket ikke går opp kontra å bare kjøpe noe annet for de samme kronene.

For mange er nok dette også den beste løsninga da mange biler på et tidspunkt bare blir en "money pit" man ikke kommer seg ut av. Har kunder som har brukt 100-150k på 5 år og bilen er nå verdt maks 30k...

Har bare den siste uka sendt to 10-11 år gamle biler med ca 100k km til hugging. Begge disse med flere kjøreforbud (3er feil) på PKK...

Norge, ikke minst i vinterhalvåret er knalltøft for bilene. Og når mange verken understellsbehandler, vedlikeholder eller vasker bilene sine noensinne går det som det må gå...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fredrik skrev:

En slik MB W124 ambulanse hadde bare vært så kul som lett campingbil til å dra på stranden med her i Danmark, men den må være i litt bedre stand enn den du så. Jeg blir forøvrig stadig litt mo i knærne når jeg ser fine W124 eksemplarer. Dette er veteranbiler nå, men Mercedes-Benz har aldri vært finere (kanskje med et lite unntak av W126 og virkelig gamle klassikere).

Med de renteøkningene vi kan se frem til utover vinteren vil jeg tro at ganske mange kommer til å tenke seg grundig om før de kjøper en ny bil. Ikke bare blir vi signifikant fattigere pga en høy inflasjon, men i tillegg kommer store renteøkninger. Dette er ren gift for de aller fleste når det gjelder privatøkonomien og dermed er det bare å stramme inn beltet. Jeg tenker at mange vil få store problemer med å betale regningene.  

Det som imponerte meg med denne ,er jo at den er komplett jo ,til og med vaskekluter og helsetepper .(Minsten har en enorm interesse for ambulanser og kan alt av detaljer på disse ,nye som gamle )😊

Enig med deg Fredrik ,en 124 som er bra er nydelige biler og fra den tiden da de var som best .

Summen av alt for min del ,er at jeg liker gamle Mercer veldig veldig godt .

Så et fellesvar til dere alle her :

Ja i den tiden vi lever nå ,vil det virkelig komme utfordringer for de aller fleste tenker jeg ,og kan nok tenkes at folk tenker seg mer om dvs de fleste bør gjøre det før det skal kastes ting for et godt ord .

Ser jo selv her hjemme nå for min del ,pga en ryggoperasjon ,snart to og fire knesopersjoner er jeg for tiden ikke i arbeid .Og inntekten min står ikke i stil til utgiftene dvs jeg har så jeg klarer meg helt klart ,men kan ikke fråtse i hytt og gevær som før alt dette med prisøkning på alt kom .

Nå må jeg liksom tenke litt mer fremover på tingene ,likevel så klager jeg ikke 😊,er mat på bordet hver dag ,regninger blir betalt og vi koser oss men det er jo og takket være at jeg er gift med ei som har en god og sikker jobb .

Hadde jeg vært alene så kan jeg si det enkelt ,da hadde ikke vært 4 Bmwer her nei og ikke noe tråd her .

Da hadde det blitt tråd på NAV hjelpen 😂😂.

Neida synes synd på de som virkelig sliter nå og det er nok flere enn mange aner .

Ser forresten du skriver @Lars89 at det er blitt så dyrt på verksted mtp deler osv ,og det er sant og .

Da takker jeg høyere makter for at jeg gjør det meste selv og kan bestille deler fra nett .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, sveigis skrev:

Det som imponerte meg med denne ,er jo at den er komplett jo ,til og med vaskekluter og helsetepper .(Minsten har en enorm interesse for ambulanser og kan alt av detaljer på disse ,nye som gamle )😊

Enig med deg Fredrik ,en 124 som er bra er nydelige biler og fra den tiden da de var som best .

Summen av alt for min del ,er at jeg liker gamle Mercer veldig veldig godt .

Så et fellesvar til dere alle her :

Ja i den tiden vi lever nå ,vil det virkelig komme utfordringer for de aller fleste tenker jeg ,og kan nok tenkes at folk tenker seg mer om dvs de fleste bør gjøre det før det skal kastes ting for et godt ord .

Ser jo selv her hjemme nå for min del ,pga en ryggoperasjon ,snart to og fire knesopersjoner er jeg for tiden ikke i arbeid .Og inntekten min står ikke i stil til utgiftene dvs jeg har så jeg klarer meg helt klart ,men kan ikke fråtse i hytt og gevær som før alt dette med prisøkning på alt kom .

Nå må jeg liksom tenke litt mer fremover på tingene ,likevel så klager jeg ikke 😊,er mat på bordet hver dag ,regninger blir betalt og vi koser oss men det er jo og takket være at jeg er gift med ei som har en god og sikker jobb .

Hadde jeg vært alene så kan jeg si det enkelt ,da hadde ikke vært 4 Bmwer her nei og ikke noe tråd her .

Da hadde det blitt tråd på NAV hjelpen 😂😂.

Neida synes synd på de som virkelig sliter nå og det er nok flere enn mange aner .

Ser forresten du skriver @Lars89 at det er blitt så dyrt på verksted mtp deler osv ,og det er sant og .

Da takker jeg høyere makter for at jeg gjør det meste selv og kan bestille deler fra nett .

Stusset litt på at den ambulansen var levert inn med alt det utstyret, men den har gjerne stått der noen år. Var vel et par oksygen flasker på ene bildet der og, trodde det var strengere rutiner for innlevering av slikt. Men en artig tidsreise for de som liker biler. 👌🙂

Må understreke at jeg syns veldig synd på de som uforskyldt sliter, de jeg sikter til er de som har litt ekstra, som av den grunn har levd litt over evne. Blant annet deler av hyttefolket, som jeg fikk langt opp i halsen også under pandemien, det er vel fort de samme folkene som gnåler om strømstøtte for hyttene sine i dag. Slikt blir jeg rett og slett kvalm av. Men nå får det holde med klaging her i fra. 🙂

Vi må gjerne ta en liten "bilekspedisjon" neste gang jeg er i området Jan, spennende med slike turer. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Olaandref skrev:

Vi må gjerne ta en liten "bilekspedisjon" neste gang jeg er i området Jan, spennende med slike turer. 🙂

Det skal vi absolutt ,her er litt av hvert her og å se på 😊

Senest akkurat nå har jeg vært på en liten titt på en bil som er fikset opp i det skjulte 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...