Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

28 minutter siden, norbakken skrev:

Denne har gått meg hus forbi! Gratulerer så masse og velkommen i e28-klubben. Gleder meg til å følge veien videre 🙂

Takk 😀

Dette blir nok moro håper jeg selv om jeg har mye småjobber på den ,men det går.

Største jobben er nok rust i gulv ,men det går 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, sveigis skrev:

Takk 😀

Dette blir nok moro håper jeg selv om jeg har mye småjobber på den ,men det går.

Største jobben er nok rust i gulv ,men det går 😀

Hvis din oppgave er å polere, og så blir gulvrusten tatt hånd om av andre, så tipper jeg det går ganske fint 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da må jeg se å få ut fingern og si Tjohooo og grattis så mye med drømmebilen din 🎉🎼

Gleder meg masse at du har kommet over denne 😃 Mtp alt du har hatt å gjøre med firråtredven din og ikke minst tds’n så er det jo på tide at du finner en bil som ikke krever like mye ressurser som de andre. 

Nå kan du heller kose deg med et godt eksemplar av den bilen du aller helst vil ha 😃 

Ser jo virkelig ut som en bra sak dette her og som du sier så er det ikke noe stress med å få det ferdig. Så da er det bare å ta med kaffekoppen og la kreativiteten få rule og ta ting som det kommer 👍

Ja dette unner jeg deg av hele mitt hjerte 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppstart for første gang på mange år .

Ok ,da var dagen ,altså den dagen da jeg skulle forsøke å få liv i denne bilen.

Og det skulle jaggu ikke være lett og starter forfra:

En flott soldag uten vind ,dannet grunnlaget for skruing idag og flyttet enkelt over batteri fra e34en og i den blå.

Sjekket olje og gikk inn og forsøkte å starte ,men så dødt at der hadde vært mer liv på en kirkegård .

Nå er det sånn at jeg orker ikke med feilsøking på ditt og datt ,så hvorfor ikke ringe en som virkelig kan sakene sine ?

Og hvem er det tro ?

Jo en kjent bruker her ved navn Morty 999.😀

Det ikke han kan om disse ,er ikke verdt å huske en gang.

Via tlf ,sjekket jeg om der var strøm til coil ,ja det var der ,men null gnist..

Ja vel sa han,gå inn i hanskerom og sjekk en pin der og mål der og.

Ingen spenning der heller .Fanken ...Og jeg som haaater ledningsfeil og strøm.

Da sier han at det er noe med startsperre /alarm,dette må koples om eller vekk.

Så fikk jeg beskjed om å finne den og den kontakten .

Jaha tenkte jeg i alt dette kaoset her liksom :

4311C38D-F14D-4A17-A9F4-277955BC12FA.thumb.jpeg.14669d9a57b5ff812ab736473bfec8ee.jpeg

Skulle altså følge kabler fra denne boksen og opp til noen stikker :

FBEF041E-FDA4-4025-9999-4E7359E3A229.thumb.jpeg.0b004eb25ebd024f9a966a06c6f9154e.jpeg

Og det gjorde jeg ,og for en amatør som meg på dette ,var dette utfordring ,altså gjennom dette dritet her :

A0F7A98C-E8CB-4688-91A5-9723A98BA45E.thumb.jpeg.efb0493906e0e7b0b9e6590e5658b703.jpeg

Etter banning ,fant jeg omsider kontakten som jeg skulle koble om ,husk alt går nå via telefon .😀

Nå skal den starte sier Morty ,og vrir om nøkkel og nå skjer der noe som ikke har skjedd på mange år ..Den tenner men går kun på to til tre sylindere  ,banker og ryker noe grassat 😀😀.

Uansett den startet takket være en spesialist.

Lot den gå og fikk beskjed om å la den gå ,banke med skrujern på dysene og holde den på rundt 1500 omdr.Sakte men sikkert ,våkner den til liv og går på flere sylindre ,allikevel fryktelig sur .

Etterhvert går den seg bedre og bedre til og dette synet er jo flott:

E4D77870-1AB4-4759-A88E-FC88654AFFA7.thumb.jpeg.47c64c3245470a4dc0db433904a5fb3c.jpeg

Altså som dere ser så lever den igjen ,jippi 😀😀.

Men her er endel som ikke stemmer enda .

Starter ,men går ikke på tomgang og er sur.

Når jeg ruser den ,henger den på turtall og smeller på en måte ved luftfilter /mengdemåler.

Pendler på på alle sylindrene men virker som den kommer seg når jeg ruser den .

Men like før jeg skulle sette den i gir ,datt den ned på 2-3 sylindere og dauet.

Prøvde å starte igjen men ,det ville den ikke .

Så min teori er :

Kanskje tom for drivstoff/dårlig bensin selv om jeg fylte på 5 liter.

Fordelerlokk som tuller 

Luftmengdemåler .(Hadde noe av de samme symptomer på min e28)

Pluggene ser jo ut til å være nye ,så de er det nok ikke .

Summen av alt er ,den lever og jeg merker at den er toppen er frisert som eier sa.😀

Denne er sinna kontra e34en,reagerer som pokker og nervøs .DET liker vi .

Men denne jobben hadde jeg aldri klart uten hjelp så en stor ,stor takk til Morty her på forumet .😀

Takk.

Litt bilder :

4AABCE20-F449-4AD0-9CC3-262C7D38155F.thumb.jpeg.78ac3e1b90cbe3771c922a7a7cf97fd7.jpeg

Gleder meg vilt til å gå løs på en lakk som dette :

10E2F206-F966-4149-B506-7AAED5C36716.thumb.jpeg.8c8e91d4ad9f323a4d46bd458599f1f3.jpeg

Og dette tilslutt :

611E23C4-34B0-4129-AFEC-78E32CD74C50.thumb.jpeg.426847886f353dd2cd527a2be1f56d1a.jpeg

Summen av alt av dagen er en utrolig lettelse og skal nok komme til bunns i hvorfor den er sur og ikke går skikkelig .

Ps ,Gud bedre hvor det ryker av en bil som har stått så lenge .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuuu !! Grattis med fyr på diverse plugger 😂👍 Digg å ha folk på laget som kan hjelpe 😃 Disse folka er engler og gull verdt !!

Jeg har noen av de jeg også og det gjør alt så mye mer motiverende å holde på 😃 Dette kommer til gå seg til.

Men hva kan ha skjedd som gjorde at ledninger måtte flyttes på ? Mystisk 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg siterer begge innleggene her Lorris og sier først tusen takk.😀

Dette er en bil jeg har elsket fra første stund og gleder meg til å gå løs på den i kaffipause tempo .Nice and easy😀

Så jo nå starter den og det er greit nok og faktisk digg 😀

Angående de ledningene så er kortversjonen følgende :

Startsperre/kjørecomputer har tullet seg til ,sånn at den stenger strøm og ikke vil starte ,dette er koplet bort altså startsperre og nå går den.

Så nå vet jeg hvordan man stjeler en e28 😀😀😀😀😀.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sveigis skrev:

Jeg siterer begge innleggene her Lorris og sier først tusen takk.😀

Dette er en bil jeg har elsket fra første stund og gleder meg til å gå løs på den i kaffipause tempo .Nice and easy😀

Så jo nå starter den og det er greit nok og faktisk digg 😀

Angående de ledningene så er kortversjonen følgende :

Startsperre/kjørecomputer har tullet seg til ,sånn at den stenger strøm og ikke vil starte ,dette er koplet bort altså startsperre og nå går den.

Så nå vet jeg hvordan man stjeler en e28 😀😀😀😀😀.

Så bra 👍 He he, greit å kunne knekke en E28 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro med oppstart 😀 gjør nokk mye bare å få gjennom fersk bensin, 535turbon bare hosta å harka å spytta å smalt den og å den hadde stått bare 2år🙈 fikk på 20L fersk 98 å fikk kjørt litt så kom det seg betraktelig😉

Regner ikke det blir no problem for deg å kjøre denne bort for sveising:bmw:

Ser veldig bra og lovende ut 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...