Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Idag har jeg brukt dagen til litt smådill.

Tok å reiste til min lokale høgger her i Arendal for å sjekke om der var noen e34.

Noe var der så jeg var heldig og fikk tak i en original vindus antenne,så nå har jeg radio igjen.

Ellers har dagen blitt brukt på termostat bytte,div vann,vakuum og bensinslanger.

Imorgen skal jeg gå igjennom bilen under med tanke på drivstoffrør og evnt.bytte det som er råttent.

Gadd liksom ikke og ta bilde av dagens lille gjøremål,men jeg holder ihvertfall tråden løpende oppdatert.Skal til med bremser og tektyllering snart og da vil bildene og tekst poppe opp her. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har det skjedd litt de siste dagene.

Ny girkule er på etter som den gamle var sprukket/ødelagt i skinnet så det hjalp å få litt helhet innvendig.

Men det som ble den største forskjellen på bilen så langt var baklyktene.

Gjorde en handel med en meget hyggelig kar på forumet her før helgen.han sendte lyktene lynkjapt og igår var de hjemme hos meg.

Legger ut bilder hvordan den var før og etter med lyktene.(Ser ut som baklysa er på med de nye men blitzen tulla litt :wink: )

cokjb1liaem8xrl3vgr0.jpg

5yzw4bf0nxp1lbd9zkgy.jpg

Skal ta bedre bilder etterhvert,men synes de ble mye finere.Nå mangler kun rød bakplate så nærmer det seg.

Har og handlet olje,filter og plugger som skal monteres nå iløpet av kort tid.Deretter blir det en skikkelig motorvask med tilhørende polering/detailing til helga tenker jeg.Da med full bilde og tekst oppdatering!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg brukt dagen til å knekke luftekoden på denne bilen.Har slitt med en lekkasje på radiatoren som jeg fikset idag.Meeeeen det å få luftet denne luringen var som jeg fryktet.En driiiitjobb.Her ble alt prøvd ifra omtrent ha fronten to meter over bakken til å fylle opp hver synlig slange opp med vann for å

så skru fort på plass igjen :) .(Ja denne vanlige prossesen med lufteskrue på termostaten og fyll opp til det renner ut,skru igjen .ble og prøvd).Det det endte opp med var at jeg ruset bilen opp på 2500 omdr,Fylte og fylte og fylte opp frostvæske så formelig motoren druknet(Med lufteskruen oppe).Plutselig så kom varmen inni bilen igjen :) og temp måleren la seg på et annstendig nivå.

Bilen stod og sveiv en liten stund etterpå og ingen vann eller buldring i ekspansjonstanken var og høre!

så la oss bare håpe det varer.

Nå er det bremser som står for døren slik at jeg kan få kjørt litt med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte at jeg skulle oppdatere litt her.(Har ingen bilder da fotoapparatet var tomt for strøm)

Men har brukt gårsdagen til og gå igjennom alt av bremser.Der var alt av bremser nytt,men bilen har stått lenge så måtte slipe av rust på skiver.Tok og å pusset ned callipere og bremseskjold og lakket dette svart.Samtidig ble håndbremsdelene tatt opp og smurt opp.dette gjorde jeg på alt av bevegelige deler på calliperene også.Dette var godt og ikke minst nødvendig å få gjort.

Ser og at bremserørene under bilen i bakkant bør byttes ,så dette skal jeg ta nå.

Det blir endel jobb med sånne gamle biler,men moro er det når enn ser fremgang på det.

Når det gjelder rust så fant jeg noe dårlig krokan under det ene festet til bakstilling,så her må det sveises litt.Med andre ord det går saaakte men sikkert til visning på trafikkstasjon. :wink: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Glema :) .Alltid hyggelig med tilbakemeldinger.

Ja den bilen har en spesiell historie,ihvertfall for meg.

Derfor skal denne bilen passes på og kostes på slik at den blir bra.Og jeg jobber stort sett med den hver dag :wink: .

Etter å ha hatt 15 Opler iløpet av en 12 periode så gir det mersmak å holde på med noe annet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle legge en plan på litt bensin rør idag og gå til innkjøp av det.Samtidig gikk jeg igjennom eksosen igår og her må enn si at at karierren på dette er over :oops: .

Så er det noen som har eksosanlegg fra kat og bakover til denne bil så si ifra.Original eller effektanlegg spiller ingen rolle bare det er tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med litt update igjen her.

Torsdag bestemte jeg meg for å ta en service på bilen.

Så følgende ble gjort;

-Olje/filterskift

-Plugger

-Luftfilter

Bensinfilter bytter jeg samtidig som jeg skal bytte noen rør bak.

Legger ut et par bilder hvordan olja så ut og litt av delene jeg fikk på.

bfcfmnmwg66fzo2gcl6z.jpg

e45qnzb3ktp713fs25rt.jpg.

Etter dette sveiv bilen rent og pent.

Jeg bestemte meg for å kjøpe noen prøveskilt til dagen etter.Bilen har ikke vært på veien på 2,5 år så jeg var spent.

Så var fredagen her.Som sagt så har ikke denne bilen smakt asfalt eller luft under vingene på en stund,så nå var det på tide.Begynte forsiktig og lusket meg ned til nærmeste stasjon for å fylle litt bensin.Og allerede merket jeg hvor godt den likte og få luftet seg. :) .

Så bar det sagte men sikkert ut på veien i rolig tempo for og se at temp og alt holdt seg stabilt og bremser virket,og det gjorde det.Og jeg merket at pokker dette er jaggu moro.bare flyte avgårde med den fine sekser lyden til Bmw.Og etterhvert som jeg så at bilen fungerte dro litt lengre avgårde og fikk testet både bilen og dens potensiale og jeg må si en ting:Fy flate og imponert jeg er altså.Bilen gikk bra god og kjøre ikke noe alvorlig i det hele tatt :):) .Det mest gøye var draget på den.(Vant til å kjøre Zafira 1,8).Gikk klokkerent uansett hvor jeg kjørte.

Hadde 21 mil den dagen uten et fjuskeslag så jeg er veeeeldig fornøyd.

Legger ut noen få bilder fra test turen på fredag.mwmehi8km0dkweco9c6y.jpg

ikxnxt759kcequ6tdsmf.jpgeib0ps03xlso9h283cvz.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Kanskje på tide med en bitteliten update.

Har igrunn skjedd litt lite her ,men til lørdag blir det prøveskilt og litt rustsveising.

Har et par små rusthull på høyrekanal som må tettes.Kunne nok egentlig bare tettet de med litt glasfibersparkel,men jeg vil at ting skal være bra.Kommer og til å fylle kanalene med tyntflytende olje.

Hele sveise prosessen vil bli fullt dokumentert med bilde og tekst.

Ellers vil jeg si at bilen fungerer meget bra de få gangene jeg har brukt den.Og bensinforbruket synes jeg faktisk ikke heller er så brutalt.Men så har det kanskje litt og si at absolutt alt av slanger i motorom,samt plugger og div filter er blitt byttet og at ingen bremser henger på :) .'

Må også få med meg en artig episode jeg hadde på den lokale bensinstasjonen.Stod og ventet på tur for å fylle litt bensin på bilen.der stod det en mann og kikket.Jeg spurte om jeg stod i veien for han eller om jeg hadde tatt hans plass i køen:"nei,svarte han.Jeg står og lytter på fuglesang altså bilen din.For makan til lyd som Bmw 6"er finnes ikke så bare la bilen din stå og gå!!".

Sånt noe synes jeg er hyggelig å høre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...