Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Øreliten miniservice på e28.Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

16 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Gnistrende blankt med Autosol 🥳👍 Må ta listene på min også. Ser helt likt ut på min med de skjoldene. Godt å ha sånne kosejobber bare 👍

Ja det blir det ,men må alltid gå over med noe annet ettter Autosol.

Blir et svart slør jeg ikke er fan av 😀.

Ja her er det bare kose seg etterhvert når du er ferdig med storjobbene.😀

11 timer siden, SigurdE36 skrev:

Pent Jan! 

Dere begynner å få en meget  trivelig samling med classic BMW på tunet nå ;)

Takk😀

Ja der er hvertfall nok biler her nå Sigurd .

Neida er veldig gøy å vite at alle er oppe og går og tre av de skulle egentlig vært spiker 

Men nå lever de heldigvis .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, viggo E34 skrev:

blir jo for fin til å brukes snart e28n😯

strøkent:bmw:

Vel ,jeg må jo bruke den så mye tid jeg har brukt på den 😅

Men takk uansett Viggo.😀

Edit ,e28 og e34 forsvinner vekk nå snart .

Aaaaltfor mye biler ifølge visse.😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble veldig bra Jan.

Må gjennom det samme på min når jeg begynner med vask og shine. Har hatt vaske helg her og, men rakk desverre bare vask på E34, et par andre kjøretøy som desverre står foran i køa etter vinteren. Kjenner at E34 må ha mye kjærlighet. Her er lakken tørr og rufsette. Men ikke umulig å få til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mortenej skrev:

Dette ble veldig bra Jan.

Må gjennom det samme på min når jeg begynner med vask og shine. Har hatt vaske helg her og, men rakk desverre bare vask på E34, et par andre kjøretøy som desverre står foran i køa etter vinteren. Kjenner at E34 må ha mye kjærlighet. Her er lakken tørr og rufsette. Men ikke umulig å få til.

Ja det var hvertfall veldig nødvendig .

Aller helst skulle denne bilen vært levert med lakkerte fangere og sorte lister ,men dette kostet jo ekstremt i den tiden .😀.

Kjenner til det du nevner .

Angående lakk på e34 ,så er denne lakken hard og du kan gå på med virkelig grove og harde midler .

Bruk god tid så skinner den som en sol ,er bare å glede seg .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette glinser bare mer og mer :)

Litt oppfrisket kron og plast gjør myr for helheten. Jeg mener e28 535 var/er tøff med standardlooken slik din er. Det blir en sleeper. Jeg er av de som mener M535i stylingen ser ut som et ettermontert bodykit, selv om jeg selvsagt ikke hadde hatt noe imot å hatt en selv :) En 528i delebil jeg hadde, ble bestilt ny med m535i stylingpakken innvendig og utvendig. Men likte den klassiske looken bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Evopower skrev:

Dette glinser bare mer og mer :)

Litt oppfrisket kron og plast gjør myr for helheten. Jeg mener e28 535 var/er tøff med standardlooken slik din er. Det blir en sleeper. Jeg er av de som mener M535i stylingen ser ut som et ettermontert bodykit, selv om jeg selvsagt ikke hadde hatt noe imot å hatt en selv :) En 528i delebil jeg hadde, ble bestilt ny med m535i stylingpakken innvendig og utvendig. Men likte den klassiske looken bedre :)

Helt enig, mye av den plasten tar bort de originale linjene, se på E24 også. Den ble bare mer og mer vulger jo lenger opp på 80 tallet den ble produsert. De sene 70 talls modellene er mye finere selv om de ruster mye mer og har simplere understell. Veldig mange av M5ene ble jo også levert uten utvendig pynt og det sier jo litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune og Evopower :

Støtter dere hundre her .

Var EN grunn til at jeg ville ha disse sånn som denne er.

Liker de bedre uten plast og ser bedre ut synes hvertfall jeg .

En original M535 er pent ,likevel hadde jeg aldri montert dette på min .

Enkle er ofte det beste 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke så mye utav det jeg hadde planlagt idag med tanke på henting av div .

Ble heller ventende på Penecelin isteden .😩.

Mens jeg jeg ventet ,fant jeg ut at støv og dritt kunne vaskes av stor og liten grønn.

E30 har ikke blitt vasket siden jeg polerte og er 5 uker siden .

Den grønne ble vasket for 14 dager siden .

Ikke noe worklog men kun ferdig bilder .

Stor og liten :

D9F5A2E9-C9EF-49D7-9310-736A8B246845.thumb.jpeg.e2070d16109a0430940f1caa9a7051cc.jpeg
 

Fargen er blitt en annen etter polering:

6B6C00A9-10E3-4E92-9C06-3C68D862BFF4.thumb.jpeg.04877dd566aead835ac1d3ac4f5b7944.jpeg

Et til :

2F72B64A-925D-4335-81AD-15967EE19891.thumb.jpeg.33b3533874349cd2a5393a9fde97e686.jpeg

E30:

339A519A-34C7-4D3C-AD72-64FDB2C663E6.thumb.jpeg.6879104bb2cb08b0854bba936fcb218c.jpeg

Og dette:

E69192AE-F65E-434C-A1FB-E23B7A8BC750.thumb.jpeg.62ef9dbe278bf05d300c19c1b4ec616a.jpeg

Er nydelig å bare ta ut hageslange for enkel spyling .

Og Malachiten så kan man jo og speile den andre bilen .

Det var ikke lett før :

EC091F1D-85BF-44D6-95CC-3FB000D9A1C7.thumb.jpeg.a5b349409eb082c41a57fe2c5c76de5b.jpeg

Det var det jeg hadde på disse idag.

Men fikk gjort litt på e30 i ettermiddag og oppdatering kommer der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle ønske man hadde litt mer av denne intressen rundt polering å finpuss som du har🙈

må vel tvinge meg til å prøve meg litt forsiktig selv å, har no rustflekker jeg må prøve å pusse å lakke opp samt polere hele bilen:shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, viggo E34 skrev:

skulle ønske man hadde litt mer av denne intressen rundt polering å finpuss som du har🙈

må vel tvinge meg til å prøve meg litt forsiktig selv å, har no rustflekker jeg må prøve å pusse å lakke opp samt polere hele bilen:shock:

Ja det var det 😀

For å si det enkelt ,så ser en gammel bil mye bedre ut om man får ting rent og fint .

Ja det er bare å sette igang ,så blir det bra tilslutt .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig når en kan svinge hagesalngen og støvet bare renner av. Har det slik med bruks bilene her.

Med gammal bil blir det jo enda viktigere, blir seende så lett rufsete og sliten ut. Og ikke minst, rusta får mindra mulighet til å angripe når det er rent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mortenej skrev:

Herlig når en kan svinge hagesalngen og støvet bare renner av. Har det slik med bruks bilene her.

Med gammal bil blir det jo enda viktigere, blir seende så lett rufsete og sliten ut. Og ikke minst, rusta får mindra mulighet til å angripe når det er rent.

Ja det er sant.

Når man velger å ha sånne biler ,må man være ekstra nøye med vedlikehold .

Nå er det ikke lenge før den skal opp på bukker å få rustbehandling all over .

Elsker lukten av rustbehandlet bil 😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Øreliten miniservice på e28.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...