Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Lysfiks.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

26 minutter siden, M-jakob skrev:

Men hva er planen med alle bilene nå🤪 Blir E30 vinter bil og E28 sommer bil? Og E34 vår og høst bil hehe

Nei si det...😀

Helt ærlig så blir begge 5erne mer eller mindre satt bort dvs mindre bruk ,så skal e30 ta over.😀

28 blir mer sånn kosebil mens e34 skal få seg et løft teknisk og få starte pensjonstilværelsen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg parkert e28en der jeg har vinterlagring og helt ærlig deilig.

Fem biler hjemme er mye gitt😀.

Det beste nå er at når jeg vil ut med e28 får e34 den plassen .
Så alt ialt veldig godt.

Ikke minst e28 står innendørs og har det helt flott .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

bare å få klint opp en OBwiik hall eller garasje så du får alt under tak :D

 

Hehe ja😀

Nei der skal opp garasje etterhvert her ,men det kommer litt an på naboene som er her .

Vi bor i rekke og noen sier de er med ,andre ikke pga mulig de selger osv .

Og jeg har ikke lyst til å flytte heller pga noen gamle biler.

Forresten tror dere jeg angrer noe grassat på tilbudet jeg fikk av min kjære mor i 2012?

Hun ville jeg skulle overta barndomshjemmet hennes .

Masse skog ,svææær låve og lagringsplass hvertfall til 25 biler bare bak huset.

på låven  fire biler osv ,men huset var råttent .

Jeg sa blankt nei ,og ja der er stunder jeg prøver å bite meg i nakken av anger 😩😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal det faktisk handle om e34en på denne oppdateringen ..

Denne bilen fikk jo løftet seg noen hakk tidligere i vår i form av litt rustfjerning .

Etter det har den fått litt service og fungert som vanlig bil .

Det har vært dårlig med skikkelig vask og shine på den pga den forbannede lille  urokråka av en e30 har krevd all fritid .

Var som å ha en kolikkunge i gården ,den gav seg aldri med ting og tro meg jeg har hatt kolikkunge i hus .

Men nå er den ferdig og jeg kunne fokusere fullt på en aldri så skikkelig vask og shine på e34en .😀

Noe worklog på hvordan jeg gjorde det gidder jeg ikke da dette er blitt visst mange ganger .

Derimot får dere ferdigbilder .

Interiøret var det mye jobb med .

Her lå det jekkestropper ,kappskiver og drit ,men etter en grundig oppvask og lett skinnrens var den tilbake .

Og versegod ferdigbilder av interiør:

867C1D3F-82EB-4124-86C0-1475FDCF1F32.thumb.jpeg.8503f331fac5beb062aad5b107117591.jpeg867C1D3F-82EB-4124-86C0-1475FDCF1F32.thumb.jpeg.8503f331fac5beb062aad5b107117591.jpeg

Fint med 28 årgammelt interiør når det er rent:

03B42FF7-652C-4C72-A074-15F5638A8F70.thumb.jpeg.21eb8fdf130c2840bf6d706a24ac9a56.jpeg

Baksete og områdene der:

8DEF6DE3-0B50-41C4-BC27-5910BCCB22B7.thumb.jpeg.5688ce691b437a0dc11daed9962ed859.jpeg

Førermiljø:

B93C83F5-B48E-4DCF-9666-FA4688B5B6FC.thumb.jpeg.576a7a498a6e5422fa5c258d8613110a.jpeg

Utvendig ble det lagt vekt på detaljer denne gangen.

Eisenmann fikk seg en runde med diverse ::

5BB555DB-248D-4211-A590-40557540DFEC.thumb.jpeg.20757c1604e71aabcd2a1dd141dc44ec.jpeg
 

Ellers ble det diverse plast og gummi fornyer på bil .

Front:

ECD51D2A-267E-4074-A675-B34D92796B7C.thumb.jpeg.8ed61c227249c1869071f12e2130c8d3.jpeg

Bakpart :

C77CD227-0283-41A2-ADA4-13405710748B.thumb.jpeg.405e5a6f6bda7b41972be24021826066.jpeg
 

Og disse:

B514DC97-DD95-4E19-A039-152B6A702C03.thumb.jpeg.a2ed625cba8cf49dd5dc9bbcecfbceb2.jpeg

EEF4E696-BDBC-44AE-89CF-81F9F1E9208A.thumb.jpeg.a4ce4a491b537fa623d7f38c780625a7.jpeg

Føltes veldig riktig å få denne opp og gå shinemessig .

Er jo det som er fordelen når ikke e28en er hjemme,da får denne bilen pleie .

Hadde jo selvsagt garantert brukt tiden på e28en om den var hjemme.

Man skal aldri glemme hvem som var opphavet til Bimmers for min del,det var jo Island e34en og da fortjener jo denne likt stell som alle andre .

For passer man ikke på så er det slutt og da er det for sent.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Daniel. skrev:

Kjekt at E34n får litt stell også :D

Selv om du har alle disse andre flotte BMWene så er det nok alltid Islandsgrønn 535 jeg vil forbinde med deg😅

Ja denne måtte det nå helt klart og er mye lettere når ikke den andre er her😀

Hehe ja du er ikke den eneste som sier det .

Det er liksom e34en som de fleste forbinder meg med og håper det fortsatt vil være det .

For det er liksom den som har vært selve barnet mitt bilmessig .😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt klart E34en jeg forbinder med deg Jan. Det var jo den bilen som gjorde at vi ble godt kjent tilbake i 2012, da vi begge var ferske E34 eiere 😀 Og jeg tror mange folk i nærmiljøet vårt kjenner oss igjen med E34. Alle hilser på meg når jeg kjører min, fordi jeg har hatt den så lenge og at det er en bil som skiller seg ut. G30en går det tolv av på dusinet, den forsvinner i mengden. Da må jeg virkelig vinke eller blinke med lys om jeg ser kjentfolk, for de ser ikke meg i den bilen 😂 Og når jeg kjører E34en på Fevik, så hilser fremmede folk på meg...fordi de tror sikkert at det er deg 😅 Folk flest ser ikke forskjell på våre biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Det er helt klart E34en jeg forbinder med deg Jan. Det var jo den bilen som gjorde at vi ble godt kjent tilbake i 2012, da vi begge var ferske E34 eiere 😀 Og jeg tror mange folk i nærmiljøet vårt kjenner oss igjen med E34. Alle hilser på meg når jeg kjører min, fordi jeg har hatt den så lenge og at det er en bil som skiller seg ut. G30en går det tolv av på dusinet, den forsvinner i mengden. Da må jeg virkelig vinke eller blinke med lys om jeg ser kjentfolk, for de ser ikke meg i den bilen 😂 Og når jeg kjører E34en på Fevik, så hilser fremmede folk på meg...fordi de tror sikkert at det er deg 😅 Folk flest ser ikke forskjell på våre biler

Husker jeg gikk inn på jobben din da og vi ble kjent og et godt og solid vennskap har vi fått 😀.

Er nok som du sier at de kjenner oss igjen pga bilene .

E34 langs veiene er ikke hverdagskost kontra nyere biler som feks F og G serien .

Når det gjelder hilsning osv ,så har jo jeg alltid hatt biler med sære farger og de fleste kjenner meg igjen unntatt i e61en .

Den forsvant i mengden ,noe ikke x5 gjør igjen .

Den er veldig blå og er ingen andre her hvor jeg bor 😀.

Haha sier du det ?😀

Er jo ikke så mange med e34 så kan være det du sier angående Grimstad /Fevik og områdene der .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savnet og trangen .

Jeg parkerte jo e28 forrige uke ,nettopp for å få bedre plass og ikke minst kunne klare å fokusere på andre ting her nå i tiden fremover.

Menneee det gikk ikke så greit desverre .

Våknet idag på morgenen av en sang på radioen .

Denne sangen er synonymt med e28en og så bakgrunnsbildet på paden.

Akkurat da kjente jeg en slags sorg inni meg ,ble liksom litt sånn sur.

Nei vet du hva ?Hvorfor i helsike skal den stå der oppe?.??

Det er sommer ,fint vær osv osv ,DU skal hjem til meg ferdig snakka !

Sendte ei melding til fruen at grønn skal erstattes med blå særs kjapt og sånn ble det.😀

Når jeg åpner låveporten og ser fronten ser mot meg ,er det akkurat som et nybilkjøp ,og like gøy er det å starte den opp.

20 min senere hva står i gården?

Jo denne:
 

D9B19B78-CBBD-45EC-A62D-D78ED89B52B3.thumb.jpeg.215a3264d1fe042d27e740daada8aa8f.jpeg

Rett og slett godt 😀.

E34 står nå der e28 står ut uken og helg ,så blir det bytte .

Blir litt sånn nordsjøordning på de .

Godt med m30 til hvert skift 😀😀.

Hvertfall så ble det et lite treff og noen mil fra der jeg bor noe som var særs koselig .

Mye fint men ble kun kjappe bilder .

Noen ganske få :

AA58309E-6DBF-4838-B8FD-50ED5D3FA055.jpeg.c8c3de4254348145ae572b8cbce826f3.jpeg

Volvo med v8 og denne var pen ja :

D5D1569B-D4D3-40ED-9B5E-7D30530356F5.jpeg.b52b33a94a1f2f4f057a5b01c8ce04c5.jpeg

Og for amcarelskere trenger jeg vel ikke si noe :

FF0F3CE2-BAF2-4D3D-96F9-5AB10EC1200C.thumb.jpeg.a79e17c042008dd1acc1a3a7128cdca9.jpeg

Noe som var spesielt her blant yankee eliten var at denne e28en vekket interesse hos veldig mange og ble fryktelig mye prat ,noe som er gøy .😀.

Folk måtte se under panseret ,sitte inni og de fleste sa det samme :

Han som kjøpte denne ny i 1986 hadde penger .

Husker bare hvor dyr ....osv osv alt annet var ..

Alt ialt en kjempefin kveld med mye flott både europeisk og amerikansk .😀

Er sånne treff jeg liker best ,blandet med mangfold for samme int nemlig bil .

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette er koselig lesing :) det å nyte bilene er bra. Tipper trangen til e28 er der ja.. Kjekt med biltreff da, den Chevelle stasjonsvogn i bakgrunnen er på finn og absolutt en bil jeg kunne tenkt meg om man ikke skulle hatt bmw :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Evopower skrev:

Ja dette er koselig lesing :) det å nyte bilene er bra. Tipper trangen til e28 er der ja.. Kjekt med biltreff da, den Chevelle stasjonsvogn i bakgrunnen er på finn og absolutt en bil jeg kunne tenkt meg om man ikke skulle hatt bmw :)

Ja fikk nok og tenkte ,den må brukes så godt det er mulig .😀

Hjelper lite å ha sånt stående om det ikke blir brukt ,da kunne jeg like gjerne kvittet meg med den .

Chevelle er knallkult og skulle lett hatt en .

Min amcar drøm er svart 57 senket ,med en fly forbanna Big block motor og luftunderstell.

Fikk hvertfall kjørt nesten 20 mil igårkveld ,noe som var veldig greit .😀

Men nå er det ikke bønn forbi ,nå må jeg ha bensinpumpe bytte på den .

Det bråker og skriker som besatt under bilen fra pumpen og henger mer og mer på høyere turtall.

Ny fødepumpe i tank har jeg ,men må skaffe en annen under bil .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bimmerlorris skrev:

Fine bilder og ja, det bor en yankee-drøm her også 😍 Men skal man ha kjøreegenskaper annet enn rett fram-kjøring så......😅👍 Ha en fin søndag Jan 🥳👍

Takk ,ja en amcar hadde vært kult og hatt selv om jeg har en x5 😅

Den er jo lagd i USA så er vel det nærmeste jeg kommer .

Takk i like måte .😀👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg egentlig tatt en avgjørelse på noe her .

Jeg hadde jo egentlig tenkt og droppe sånn «avanserte» treff før jeg var ferdig med e30en.

Og hva mener jeg med avanserte treff?

Jo det å kjøre litt langt ,med overnatting osv osv .

Alt sånt er jo deilig men ikke gratis og jeg er sånn at holder jeg på med noe så skal alt være ferdig ,så kan man kose seg 😀.

Etter å ha fått mange meldinger både her og på mSn om jeg måtte komme på treff ,begynte jeg å tenke..

Hvert forbannet år har jeg holdt på med en eller annen form for bil og har måtte si nei til ting som jeg liker .

Og nå tenkte jeg følgende ,e30 haster ikke med mtp skilt .

Om den venter til sensommer har null og si .

Man lever kun en gang og er viktig  å ta del i ting som er gøy.

Så igår booket jeg hotell og tenkte ,reis avgårde og kos deg og drit i om du må utsette litt på e30en .😀

Så om 14 dager reiser jeg på Bmw dagene på Rudskogen fra fredag til søndag.😀

Noe som skal bli deilig .

For sånn i bunn og grunn er det ingenting som haster her og har nok av biler som jeg kan bruke .

Men hvilken bil jeg tar ,det bestemmer jeg på morgenkvisten når jeg drar .

Er først og fremst ute etter å treffe folk og fe og bryr meg ikke så mye om hvilken bil som brukes.

Men det lander nok helst på e28 .

Og håper jeg ser og treffer mange av dere da.😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Lysfiks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...