Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Vel idag måtte den gamle Blaupunkten vike for litt nyere materiale gitt.

Dvs jeg kom over en omtrent ubrukt spiller med Aux ,USB og CD til omtrent gratis så måtte slå til .

Og forskjellen på lyd var jo formidabel .😀

Så nå er hver binda ting av stereo Alpine og de gamle tungdrevne høyttalerene ,får virkelig svingt seg nå .

Spiller:

5CD8331E-85D8-4583-A821-48D6E32E57A1.thumb.jpeg.2826c8df492e474f586c802bfc5df05e.jpeg

Men jeg holdt jo på såpass lenge med justering at når jeg skulle starte bil var der lite liv .

Men Tdsen leverte strøm :

E2734F18-2037-4E87-9F5A-6027A28AA506.thumb.jpeg.ac8900e3cefe23eac31c4de6a4a92365.jpeg

Og var ikke lenge den stod før den startet .

Var kjekt med en spiller med flere funksjoner .

Denne havner over i Treg18 når e28 skal bort til høsten .

MEN det snakker vi ikke om nå .

Kjente jeg ble kvalm 🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Mortenej skrev:

Grattis!

Viktig med god lyd og kjekt  å kunne koble til tlf og streame det som er å hente.

Takk 😀

ikke minst så fikk jeg jo en voldsom bedre lyd kontra spiller fra 2000😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk man tatt en vask etterfulgt av et lag med voks.

Null maskin og lakkrens da tiden ikke har vært der .

En skikkelig runde meg maskin osv tar jeg senere på sommeren .

Bilen ble ren og blank nå .

Enkelt og greit ferdig bilder :

93F5E01D-9E98-4387-9ACE-7F0B2AF3F2A1.thumb.jpeg.f5e74e8767354ca38cb37105492eac3c.jpeg

Dette:

FC791762-F882-4592-A961-BEE02846F68F.thumb.jpeg.836a38d42b7f8eb3562394439509dfd4.jpeg

Tilslutt disse:

5B7ADB21-B955-4D62-A913-1F0C02CF2259.thumb.jpeg.34dd9ba5a8381c6d01e9b7cba6287a7c.jpeg

 

8CC9A649-9F97-41C6-94C7-A6A206C7B29E.thumb.jpeg.0afc8cb62171a1b5ff1c0cac62e95aa4.jpeg

Dumt jeg ikke fikk tatt noe tre stegs her ,men denne uken har det ikke vært tid helt enkelt .

Uansett så er det en original lakk fra 1986 og da tenker jeg at litt riper tåler man 😀😀.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget fin den fargen altså 😍

He he du har jo sikkert forklart meg flere ganger hva som er hva ang voksing og forskjellige polerings-steg 🙈 Jeg kjenner at tørke-håndkleet "henger" mer på lakken  etter vask for tiden. Da jeg kjøpte bilen for halvannet år siden så var den nok relativt nypolert for det var bitte små dråper som la seg på lakken og det meste bare rant av. Så det jeg lurer på, er om det greier seg med en vanlig vask og så en vanlig polering ? Jeg har no rupes pads til maskin. Husker ikke i farta hvilken farge. Hvilken poleringspute av rupes ville du brukt til vanlig polering ? Og når du sier du har lagt på et lag med voks, er det sånn du har på ei fille og bare "vasker" over bilen med etter vask og tørk ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om tørkerhåndkle henger ,da er det dags for polering Tore .

Men før dette må den avfettes skikkelig og vaskes 😀

Angående polering så er det et hav av muligheter.

Skal du ha bort riper ,er grov pad og maskin en absolutt nødvendighet .

Skal du kun ha den blank og gi bæng i riper ,så holder det med polish både for hånd eller maskin.😀

Voks er noe du legger for hånd som en beskyttelse etter polering .

Men jeg vil fremme et forslag til deg Tore da du ikke er noe særlig fan av sånne jobber ettersom jeg har skjønt.

Få tak i ei maskin med noe pads til polering .

La oss si Rupes da .

Grønn Rupes til grønn pad .

Så jobber du over hele bilen og bruk flere pads da disse fyller seg med dritt osv altså gammel polish.

Så avslutter du feks med Fusso.

Denne voksen holder leeenge og du slipper sånne jobber ofte .

Kun vask og tørk .

Men etter sånn jobb ,må du være snill med avfetting som er sterk.

I og med du ikke bruker bil om vinter så er nok dette ikke noe problem .

Følger du disse stega som er særs enkle ,så har du blank bil og lett og holde ren.

Skal du til med fjerning av riper osv ,snakker vi en helt annen oppskrift som tar j....la lang tid og det vil du sikkert ikke 😀

Edit du kan selvsagt polere for hand ,men tar lang tid.😀👍

Fargen ja ,takk den liker jeg og 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Jan ☺️🙏 Nå blir det screenshot av teksten din sånn at jeg slipper å spørre flere ganger om dette 🤣🙈 Bilen er ganske bra for riper, så tenker en vanlig polering er greit nok. Ja også denne voksen da 👍 Polering er dessverre ikke min helt store interesse nei 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan absolutt anbefale Fusso, har hatt den en vinter nå.

La på i fjor høst og kun vaska bilen for hånd i vinter, se på s9 så ser du ny vaska F10 på tur. Kjørte jo denne opp og ned til østlandet i vinter på salta veier. fortsatt like lett å vaske.

Tar en ny runde hver vår og høst så holder dem seg ganske bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rudskogen med e28 ?

Vel da var jeg tilbake fra Rudskogen med masse inntrykk .

Rett og slett en perfekt helg på alle måter ,kunne det bli bedre ?

Nei det kunne det ikke ,eller jo det som ikke skulle skje skjedde .

Og tar alt fra begynnelsen .

Vel meg og fruen bestemte oss for å ta dette som en kosehelg på hotell .

Hun kunne besøke familien sin i Fredrikstad på dagen og jeg treffe de andre på Rudskogen .

E28 ble pakket klar og vi reiste avgårde 09 i et perfekt kjørevær.

Kunne det flottere ?

Herr og Fru Sveigis med minsten i baksetet ,ja dette luktet jo retrotrip til de grader.

Bilen slukte mil etter mil og alt var fryd .

Vi skulle innom og levere minsten i Sandefjord og valgte å kjøre gjennom Larvik sentrum.

Da vi hadde passert sentrum sier fruen :Denne bilen er så jækla deilig å sitte i ,PANG sa det og et smell som hørtes ut som et børeskudd.😩😩

Jaha ,hva i helvete skjedde liksom ???.

Inn på en lomme og joda ,her ligger e28en som lowrider fra Østfold ...

Skulle jeg nå le ,slå i stykker bil ,gråte ?

Ok,varmt som et helsike ,to i bil som ble litt lei seg da måtte jeg ta raske avgjørelser .

Jeg ser at bil ruller og bestemmer meg for at bil kjøres til Sandefjord .

Får parkert og ser hva som er skjedd.

Fjørbeinskåla er er rustet og fjøra datt gjennom demper .

Bare det å få skaffet dette på en fredag til en gammel e28 ,er umulig .

Så isteden for å deppe ,lånte vi svigers Ford Focus og den reddet hele helga .😀

Og sånn så den ut på fredag:

29C776C4-7216-42C9-A9BB-6933A4091ACD.thumb.jpeg.7ed0d542a08501168f549127b5f1b25b.jpeg

Fryktelig trist at dette skulle skje:

Stance e28:

D8A56B45-02CD-4658-A36B-11BCCD5A1700.thumb.jpeg.3a1dbab1edb6e8d864896dd4f6ca8d59.jpeg

Hvertfall på fredag så måtte jeg jo ta noen krisetlfer og Liffi hadde et komplett fjørbein som jeg kunne låne sånn at jeg kom hjem .

Og han skulle jo dit igår og da var mye gjort .

Traff han og fikk det og skulle montere det på bil når jeg var i Sandefjord idag.

Vel fikk jekket den opp men det stoppet der ..

Hylsen sitter dønn og fikk ikke rikket den .

Så det resulterte at Familien Sveigis måtte ta denne hjem fra Sandefjord:

FF3FF61B-402A-4271-9ABB-F4C18C7D9B82.thumb.jpeg.3c48afc3609ba8f04d3035e0973cdda8.jpeg

Så nå står e28 hos svigers og må bort til uken med verktøy osv.

Skal nå bestille nye dempere for selvsagt skal dette ordnes og det fort .

Men bortsett fra dette har jeg hatt den fineste helga jeg har hatt på lenge.

For makan til mennesker dere er både med hjelpsomhet og vennlighet ,tror jeg man må lete lenge etter .😀😀

Bmw folk er ikke som andre 😀👍

Og Liffi tusen takk for at kom med delen ,det ble jeg bare superhappy for .😀

Så summen av alt er følgende :

Jeg kom på treff ,traff de triveligste ,god mat god drikke så ja det gikk sånn jeg ville ha det dog uten bil .

Men så har jeg kjørt e28 M5 hele helga så ingen synd på meg .👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å se E28 så lav bak. Men det er da det er herlig å lese at BMW folket hiver seg rundt for å hjelpe til slik at bil blir kjørbar, selv om ikke det lot seg fikse.

Og tross alt fikk du ei opplevelses rik helg på Rudskogen, tenker det var kjekt. Synd det er så langt herfra og ned :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

trist å høre ! 

nå har du sjansen til å få montert et understell med lavere kjørehøyde type eibach/bilstein osv ;)

 

Ja helt ærlig så ble jeg dritsur på fredagen .Alt falt liksom i grus .

Hehe ja helt sant det ,men den er jo så god å kjøre originalt .

Men skal kjøpe gode støtdempere hvertfall.😀

Hadde det ikke vært for at bil blir så pinnestiv så kunne den havnet litt lengre ned på bakken .😀

20 minutter siden, Mortenej skrev:

Trist å se E28 så lav bak. Men det er da det er herlig å lese at BMW folket hiver seg rundt for å hjelpe til slik at bil blir kjørbar, selv om ikke det lot seg fikse.

Og tross alt fikk du ei opplevelses rik helg på Rudskogen, tenker det var kjekt. Synd det er så langt herfra og ned :).

Ja dritt er det så absolutt .

Ikke sant ?😀

Utrolige mennesker her .

Så vennlige og snille på alle mulige måter at en blir satt ut.😀

Helgen var perfekt på alle mulige måter og har bare hatt det perfekt .

Ja det er langt for deg ,men prøv å legge det opp som en ferietur .

Var mange som hadde gjort det skjønte jeg .

For det er jo så gøy å treffe disse man skriver med her inne .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, sveigis skrev:

Ja helt ærlig så ble jeg dritsur på fredagen .Alt falt liksom i grus .

Hehe ja helt sant det ,men den er jo så god å kjøre originalt .

Men skal kjøpe gode støtdempere hvertfall.😀

Hadde det ikke vært for at bil blir så pinnestiv så kunne den havnet litt lengre ned på bakken .😀

 

av min erfaring så har jeg  beholdt komfåren ved bruk av senkefjærer , men om det gjelder for akkurat e28 vet jeg ikke hva om det stemmer siden det er mye rart å få kjøpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjipt å høre om demperen, men kjenner jeg deg rett bretter du opp ermene og tar tak i dette uansett! Hørtes uansett som det ble en fin tur til tross for omstendighetene, og det er vel det viktigste 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...