Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Lysfiks.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

45 minutter siden, Daniel. skrev:

Mye pent der :) Vittig hvor liten E30 ser ut ved siden av F01.

Det var der og mye fine motorlyder ikke minst .😀

Ja det er utrolig hvor liten den er i forhold ,helt utrolig .

Ser jo ut som en lekebil på siden .

Men skal ta bilde av e30 på siden x5 og .Da ser x5 ut som sånn Big Foot bil som skal hoppe over e30en .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da dukket de opp hjemme ,nemlig Bilstein B6 dempere bak :

75AA3E89-0DB5-4068-9407-015EAAEDE521.thumb.jpeg.900a20e67f40f73e414b17230fd8988a.jpeg
 

Og det som er så gøy er når selger har en vare som faktisk er som beskrevet og i type perfekt stand 😀

Her ligger de komplett med bruksanvisning osv :

1047AA80-4250-4739-8129-CCF9673795C6.thumb.jpeg.f0a658dadbb01c7884ef0096155d3994.jpeg

Å få på disse tror jeg vil bli særs bra på den.

Tenker og å se om traversforinger er hundre ,hvis ikke byttes de og .

Liker å tenke at denne skal være i god stand .

Har planlagt en liten tur avgårde med den om en stund ,så da må vi ha Bilstein på.

Men får ikke montert disse enda ,da x5 skal prioriteres aller aller først .😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/1/2020 at 2:52 PM, sveigis said:

Da ble et lite lokaltreff i regi av Bmw car club AVD Agder .

946559D8-80E5-4065-B457-14D2A3A701C8.thumb.jpeg.1a41c8fca656c818a4ca05d8eb9f9de8.jpeg

 

Hvis hukommelsen min er korrekt var den E34en Alpina sin pressebil ifbm lanseringen? 

Litt artig at jeg hadde akkurat den bilen der som bakgrunnsbilde på PCen på 90-tallet:

 

 

7a12571258b24dbf11429f1109fbe284.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferie og lite som skjer.

Fikk vasket begge veteranene idag ikke noe mer enn det :

06B4B001-C156-4633-8431-E67C2CEEEE86.jpeg.1a4bbd53e6ab9ed4527e2ec8eb518c25.jpeg

Rene igjen :

FA6B05BA-EAEC-41F7-A109-CDE894839551.jpeg.61cfde4087d998e8090cf334b5a2090d.jpeg
 

I og med Tdsen ikke er på lag for tiden ,må Mini ratte litt e28 og ikveld hadde vi oss en tur sammen :

FAE14925-B5DF-4D29-9C43-A155BB750154.thumb.jpeg.ecb331a836f885a864a60be4ee9f534a.jpeg
 

Noe som var koslig .

Er jo deilig å være passasjer og av og til .😀

Men dere skjønner at hun ble sliten av noe hard clutch og orket ikke å rygge bil på plass😀:

665F12C0-C6DA-47DB-80BB-20398A1E81B0.jpeg.06b45948b6fd97f4d8f297e6498fe415.jpeg
 

Sånn er det når man er vant til Tds og automat .😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Werther skrev:

 

Det er et eller annet som skjer med meg når jeg ser unge kvinner som ratter E28.

 

Har du nr hennes?

Hehe :mrgreen:

Hahaha😀😀😀

Ja det er rart det der 

Nummeret har jeg ,men du får nesten søke henne opp selv ,tror ikke jeg hadde blitt populær om jeg hadde gitt det ut til hvem som helst sånn sett.😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha...ungdommen nå til dags, orker ikke å rygge bilen de siste tre meterene på plass 😂😂 På tide å trene beinpress, clutchen på denne er jo akkurat sånn en clutch skal være. Dagens biler er blitt så lettkjørte at det er ikke gøy en gang. En Ford Focus med automatgir er jo så lettkjørt at selv en 5 åring kan kjøre den uten å havne i grøfta.

Jeg hadde en E90 325d med manuell som jeg mener er blant de siste BMWene hvor man "kjørte" bil. Den hadde hard clutch og girskiftene var harde men presise, men man måtte ta godt tak og rappe den til venstre for å legge inn revers. Folk som så bilkjøring kun som transport fra a til b klaget alltid på dette. Den var også passe tung på rattet med plenty feedback. Ikke overassistert slik alt er i dag. Tror ikke jeg har kjørt noen BMW nyere enn 2015 med manuell 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Haha...ungdommen nå til dags, orker ikke å rygge bilen de siste tre meterene på plass 😂😂 På tide å trene beinpress, clutchen på denne er jo akkurat sånn en clutch skal være. Dagens biler er blitt så lettkjørte at det er ikke gøy en gang. En Ford Focus med automatgir er jo så lettkjørt at selv en 5 åring kan kjøre den uten å havne i grøfta.

Jeg hadde en E90 325d med manuell som jeg mener er blant de siste BMWene hvor man "kjørte" bil. Den hadde hard clutch og girskiftene var harde men presise, men man måtte ta godt tak og rappe den til venstre for å legge inn revers. Folk som så bilkjøring kun som transport fra a til b klaget alltid på dette. Den var også passe tung på rattet med plenty feedback. Ikke overassistert slik alt er i dag. Tror ikke jeg har kjørt noen BMW nyere enn 2015 med manuell 😅

Ja utrolig ikke sant ?😀

Men angående formen hennes ,så tror jeg den er på topp.

Det lille mennesket løfter og skrur så hun ligger flat om dagene og trener som fy 😀

Nei dagens ungdom er for godt vandt og en eldre bil med annerledes clutch enn originalt ,gjør det ikke bedre .

Å endelig skrev du det jeg håpet på angående e90 Fredrik .

Jeg har jo lånt en e90 av en kamerat og den er dønn iorden men jeg synes den er uforskammet hard på rattet / styring ,skal de være sånn altså ?

Har ikke turt å spørre noen som har disse 😅.

Isåfall må jeg si at e30 uten servo er like lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vel alt av BMW ofte har vært tunge på rattet, E34en er jo også det. Men særlig E39en jeg hadde var tung på rattet, på Bavaria sa dem at disse bilene bare var sånn. Men det er jo en del av det med at man skal føle kontakten med underlaget gjennom rattet. BMW styring har alltid vært veldig fin når man kommer opp i fart. På F10 så ble det jo en del kritikk fordi styringen var for vag, men den var ikke tung på rattet slik tidligere BMWer var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan det se ut som at jeg omsider har fått fatt på noe som er klin umulig å finne ,nemlig skvettlapper foran til e28 .

Var en som mente han hadde dette liggende og hvis han har dette ,da blir jeg veldig glad😀

Selv om den ikke blir brukt høst og vinter ,så er dette noe som er særs kjekt å ha på bil.

Ellers ikke noe nytt her ,den funker som den skal så alt bra .

Men noe som er rart når man er ute og kjører spesielt på E18 ,så er det alltid noen som ligger og presser bak og skal leke.

Skuffelsen er jo stor når jeg blinker dem forbi eller slipper pedal.

Har fått så mye fartsbøter i år at nå kan jeg ikke mer 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMWer skal være litt tunge på rattet. Føler veien gjennom rattet veldig bra på E39en faktisk. Jeg blir så imponert de få gangene jeg lufter min.. Blir jo til at man kjører altfor fort, men det er jo så gøy å pushe svinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, FredrikE24 skrev:

BMWer skal være litt tunge på rattet. Føler veien gjennom rattet veldig bra på E39en faktisk. Jeg blir så imponert de få gangene jeg lufter min.. Blir jo til at man kjører altfor fort, men det er jo så gøy å pushe svinger.

Ja merker det er en annen styring på Bmw kontra andre biler .

x5 derimot ,den er kjempelett på rattet ,nesten sånn amcar lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.7.2020 den 13.24, sveigis skrev:

Jeg har jo lånt en e90 av en kamerat og den er dønn iorden men jeg synes den er uforskammet hard på rattet / styring ,skal de være sånn altså ?

E9x er generelt tung på rattet. Spesielt de med vanlig hydraulisk servo slik jeg har i 335en min :)

325en jeg hadde før denne var el. servo + servotronic. Denne var lettere på rattet, men fortsatt tung nok til at det ga (etter min mening) god følelse når man kjørte :) Denne ble jo og litt tyngre/stivere i større hastigheter (nettopp på grunn av servotronic).

Manuell kassen og clutchen var og god på denne.

Litt rart å tenke på at det er over et år siden jeg har kjørt bil med manuell nå 😬 Ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Lysfiks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...