Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Zeveren skrev:

Imponert over hvor bra døra di ble, godt jobba her! Tenker jeg må leie deg inn på.. hele min 😂 ser veldig bra ut! Har du nye dørlister til denne liggende? 😊

Det ble igrunn veldig bra så jeg nå når jeg var ute .

Klart at når man går helt inntil så ser man et skille ,men som nevnt når timg er montert og på bil ,så blir det greit 😊

Hehe ja det er nok en jobb som jeg tror jeg ikke kunne gjort for andre ,mye lettere å prøve og feile på sin egen .😊

Jada alt nytt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tok hverdagsgleden en brå slutt med e28 gitt .🤬🤬🤬🤬

En tur på morgenkvisten for å hente rekivista til e34 endte sånn:

4BE83B28-9BAE-4743-A3E7-E73C713AF280.thumb.jpeg.fd7bc40ba734562449cb0baed34494c5.jpeg

Altså knekt vippearm :

89179067-DA09-439A-80E1-233B3FFD17F4.thumb.jpeg.10d6a598e4e19b15eef2cc3a127731c1.jpeg

Så er mildt sagt litt.......Irritert .

Men nå får jeg besøk til søndag av en kamerat av meg som er mekaniker så skal vi finne utav tingene .

Løsninger er der uansett på tingene 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535i.Lyden av Norge er bedre enn lyden av knekte vippearmer.
3 hours ago, sveigis said:

Det var gøy å høre Danskii 😊.

Prøver å jobbe så godt jeg kan .

Og navnet er Jan fremdeles 😅😅

Jamen faderrullan da... Beklager den, Jan selvfølgelig! Gikk litt fort her i svingen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig. men det skjer noen ganger. Er kammen din utslitt eller har det bare vært ekstra belastning fordi du har trimkam?

Det er jo ikke vanskelig skruing selv om det går noen timer. Du bør jo vurdere og bytteventilstyringer og slike ting når toppen uansett må av. Jeg betalte ca. 17000 for og overhale min. Det var bytting av alle styringene på eksossiden og en ny ventil.

Jeg kjøpte inn komplett sett med 12 vippearmer som jeg ikke trengte å bruke. De kan du få overta for en rimelig penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Rune-K skrev:

Kjedelig. men det skjer noen ganger. Er kammen din utslitt eller har det bare vært ekstra belastning fordi du har trimkam?

Det er jo ikke vanskelig skruing selv om det går noen timer. Du bør jo vurdere og bytteventilstyringer og slike ting når toppen uansett må av. Jeg betalte ca. 17000 for og overhale min. Det var bytting av alle styringene på eksossiden og en ny ventil.

Jeg kjøpte inn komplett sett med 12 vippearmer som jeg ikke trengte å bruke. De kan du få overta for en rimelig penge.

Tar kort versjonen og sender pm til deg senere ikveld Rune .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dagen startet dritt ,fant jeg ut at jeg ikke kunne sitte og deppe .

Har jo trossalt en annen bil som jeg skal bruke om litt .

Og fortsettelse på lakk utbedring ble det idag og gidder ikke forklare noe da alt er lik prosedyre .

Grunning :

77D9F1EE-BB32-4ABC-957E-232434DB4EAC.thumb.jpeg.7636fb81ed51881c1b267dfa8250b9b2.jpeg

Så lakk:

BEAC345E-CF3C-4554-ADDE-954FC688EB5E.thumb.jpeg.1613b2ce7cd29a77e41fe14b6275e99b.jpeg

Og igjen ser man at det kan bli greit med litt tålmodighet osv 😊

Fersk lakk som skal tørke litt:

286DD5FD-072E-4824-8E39-026AFC1616D0.thumb.jpeg.b4887346e97cb5afe0435ee3a33ebc01.jpeg

Etterhvert som tingene var tørket ble alt satt på plass og da ble jeg fornøyd:

A8224F88-42B4-477E-BABE-1C964EF5998C.thumb.jpeg.58f23381ab704633dd533e592c5a6a39.jpeg

Er igrunn ikke mye fargeforskjell :

38569043-AACF-46D9-A201-F1B87E68A0BD.thumb.jpeg.403b5968ee3dda583b17bbc0f3aba8a3.jpeg

Tilslutt spylte jeg av bil og nå ser man at tingene står mer i stil :

A131B880-16B0-4D49-8A23-694397E3DEF8.thumb.jpeg.0e1c84dc17e79beedfc5a9e5ffcde683.jpeg

Dette skal og selvsagt slipes ned på lik linje som dør ,men her må jeg vente noen dager pga herding av lakk.

Dette gøy og jobbe med når det blir helt igjen .😊

Men over til dette pokkerskapet av en vippearm.

Jeg har nå fått roet ned pulsen og vært i dialog med endel folk her nede .

Som nevnt kommer der en bekjent av meg og skal se på alt ,så ser vi hvordan ting blir .

Uansett så skal den opp og gå igjen .

Det mest irriterende var at jeg skulle kjøpe noe kult til den nå ,men det utgår så voldsomt og ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535i.Lyden av Norge er bedre enn lyden av knekte vippearmer.Kvelds upd

Veldig bra lakk resultat Jan. Beviser at det er mulig for oss glade amatører :) Får håpe jeg får noe tilnærmet samme resultatet her iløpet av sommeren.

Utrolig kjipt med E28 og vippearmen. Håper du får fikset dette raskt så denne kommer opp å går igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, fxslin skrev:

Som vanlig veldig bra arbeid, den døra ble skikkelig bra.  Bilene dine lever godt hos deg ingen tvil om det :-D

Takk for det Nils 😊

Helt ærlig så ble det så bra som det kunne utifra de premissene jeg har .

Ja prøver hvertfall på at de skal ha det godt ,men så liker jeg godt å stelle på de ,hverdagsbalsam kaller jeg det.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Mortenej skrev:

Veldig bra lakk resultat Jan. Beviser at det er mulig for oss glade amatører :) Får håpe jeg får noe tilnærmet samme resultatet her iløpet av sommeren.

Utrolig kjipt med E28 og vippearmen. Håper du får fikset dette raskt så denne kommer opp å går igjen. 

Ja intet er umulig bare man bruker tid og vilje .

Det får du lett til bare du er tålmodig ,er fort når man står der at man tenker ,æsj dette ble stygt .

La lakk få tørke og tynne gjevne lag er stikkordet hvertfall for min del .

Og nok klarlakk så du har noe og pusse på .

Ikke snakk drit fuckings kjedelig dette 😊,men dette skal ikke ødelegge for meg ,har et hav av biler å kjøre så går fint .

Men igjen den skal opp og gå FORT 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den døra og bakluka fikk du bra til synes jeg, det ga meg litt motivasjon til det småtteriet som jeg skal til med på E60en 👍 Ellers så var det jo ergerlig at den vippearmen gikk, men det er jo sånt man får skrive på kontoen for gammel bil. Jeg vet iallfall at du lar deg ikke stoppe av dette, Horst er på veien igjen ganske snart 😀
Hvordan polerer du opp lykteglass i plast? Bruker du vanlig polish og vanlig pute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Den døra og bakluka fikk du bra til synes jeg, det ga meg litt motivasjon til det småtteriet som jeg skal til med på E60en 👍 Ellers så var det jo ergerlig at den vippearmen gikk, men det er jo sånt man får skrive på kontoen for gammel bil. Jeg vet iallfall at du lar deg ikke stoppe av dette, Horst er på veien igjen ganske snart 😀
Hvordan polerer du opp lykteglass i plast? Bruker du vanlig polish og vanlig pute?

Ja jeg ble fornøyd og kunne selvsagt brukt enda mer tid ,men gadd ikke pga her er det steder som ikke er helt synlig bestandig .😊

Den vippearmen var tiårets største dritt helt klart .

Hehe neida det skal ikke stoppe meg dette ,så regner med den er oppe og går snart .😊

Dvs det kommer en oppdatering på dette litt senere når jeg får noen beskjeder iløpet av ettermiddagen .

Lykteglass og plast ja .

På x5 så prøvde jeg kun med polering ,men det var ikke godt nok .

Her våtslipte jeg først ,så polering og voks men det må holdes vedlike med polering for hånd ,hvis ikke blir de matte igjen spesielt om du vasker ofte med sterk såpe Fredrik 😊

Skal forklare alt på mandag til deg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...