Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

17 mai og dagen der .

Som alle vet fikk jeg omsider landet sentrallås problemet ,noe som var godt å få gjort for det problemet holdt på og gå meg på nervene faktisk .

Når jeg våknet igår så var det det første jeg gjorde å gå ut for å se at den hadde holdt på strøm og der var strøm og null klikk osv i releer .

Og tenker at nå gidder jeg ikke bruke et sekund på å skaffe låsekasser / driver nå kjøres det uten sentrallås noe som jeg lett lever med muligens veldig lenge .

Man kommer til et punkt der man bare får så nok av sånt tull og bruke tid på det .

Hvertfall så var det jo 17 mai og et elendig vær .

Ingen barn hjemme og fruen jobbet med oppgaver til jobben sin .

Da tenkte jeg at etter all jobben på denne de siste to mndene ,var det vel på tide å få brukt bilen litt ?

Så jeg pakket med meg litt småting og kjørte ned på Esso for litt fyll av bensin .

Deretter bar det ut på tur i et ruskete drittvær ,men likevel koslig .😊

Med god musikk fra Spotify slukte e34en den ene milen etter den andre alt fra byer til småveier og E18 .

Og mens jeg kjørte tenkte jeg at nå er den der den skal være ,altså der en e34 bør være teknisk og kjøremessig .

Her har vi ikke vibrasjoner,ikke vingling frem og tilbake og lyder fra forstilling og div .

Dette takket være nye stabstag ,en liten stramming på snekke og nye dekk.

Nye topplager samt fjærer bak bidrar jo heller ikke til det verre .😊

Tok en stopp og knipset litt bilder :

6E8BF785-D7ED-4603-813B-8AD5F23BB543.thumb.jpeg.b4942ba7cfe8ff53fe00c60fb7eecb46.jpeg

Som dere ser nå så er bakenden endelig der den skal være og null sig :

99910C72-1A71-45E9-AE0E-CC9D776CDFDC.thumb.jpeg.e227da0e7a4840dacdd25abdd7d3c2fe.jpeg

Tiren gikk videre til noen nabobyer og litt inn i distriktene rundt her med særs rolig kjøring .

På vei nedover kjørte jeg innom vekta :

D9904860-B519-46C7-8451-34B023947F81.thumb.jpeg.71c6d06f79fb752c8c78597ff4c14b5e.jpeg

Så mens jeg kjørte ble jeg invitert på kaffe og turen ble avsluttet der.

19,8 mil totalt og bil fungerte fint .😊

Når jeg kom hjem satte jeg med ned og tenkte på alt som er gjort nå i det siste og jaggu har det blitt endel dere ,samt ekstremt mye tid .

Til gjengjeld har jeg nå en e34 jeg går såpass langt og sier at er knallbra teknisk der alt er i skjønneste orden .

Og det er en god følelse nå .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535i.17 mai og 18 mil
11 timer siden, Olaandref skrev:

Anstendig tråd du har her og ikke minst en flott E34, imponerende stykke arbeid på alle måter 👌🙂 Blir vel kake når du bikker 1000000 views i tråden 🍾🎂

Mange takk for det 😊.

Tross 315 000 gjennom 30 år i alle slags årstider ,så er den bra .

Det som er rart er at tråden nå er ni år og begynte egentlig bare sånn for gøy her da folk sa jeg burde registrere meg som bruker her.

Etterhvert så jeg at å være her ,ga meg inspirasjon til å fortsette arbeidet på denne og etterhvert de andre .

Takket være menneskene her inne ,hadde jeg aldri klart å komme i mål uten hjelpen her på mye ,ikke minst blitt kjent med folk som har blitt mine gode venner og 😊

Så må nok fortsette her så lenge jeg driver med bil .

Hehe ,ja jeg tenker når tråden er ti år så må det vel bli kake her tenker jeg .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man selvsagt brukt morgendagen idag på noe fornuftig ,nemlig Bmw😊.

Nye dekk skulle på felg til Tdsen og måtte jo få de avgårde .

Men ikke henger eller x5 hjemme så da bruker man 535 :

76FD456F-A8D6-4549-ACAB-FCB7FE6302B6.thumb.jpeg.25c009b861041137afc435f7d7fa62da.jpeg

Og selv om man har lyst interiør og det er helt laster man opp innvendig med hjul :

4534EC7D-FED5-441F-B320-1768A8417830.thumb.jpeg.fc7f22ff1fdc392240999468eacb8e0a.jpeg

Sikkerhet i høysetet:

F7FD2E33-DA18-439D-BB2B-1D2BD8D6B958.thumb.jpeg.0f23972e6c4af189f9858541c4f7af9c.jpeg

Og når man kommer kjørende sånn med dekk inni bil ,så er det jo alltid da noen som synes det er i vel overkant og frakte det sånn i et sånt interiør 😅.

Da er svaret alltid det samme :»Nok av vaskemidler og det er kun en bil».

Nå er de levert og og skal hentes når de er ferdige idag.

Noe som er gøy nå som man er ferdig med eu og en bil som er bra teknisk ,er fin og detalj arbeid.

Mange av listene på denne bilen samt klips er moden for utskifting .

Lister og klips som har sluppet ,er noe jeg hater og det har jeg virkelig tenkt å gjøre noe med .

Kan vise dere litt bilder her :

97473299-8A13-40FA-B3C6-60B4C27C49AD.thumb.jpeg.30005e696c2b3433599daf1dbe83299e.jpeg

Lister under ved skjerm begge sider er søppel .

List bak på dør er søppel :

18ACAF87-FC26-4DBE-97E4-2CB1E6E746D7.thumb.jpeg.00a8c9d0827d5f621ce427f2c693de58.jpeg

Og alle tre lister under dør det samme:

CA4B4B71-E4DE-426C-A116-465222038924.thumb.jpeg.e15ca44349c2b81c23b3d0c720657955.jpeg

Dette med nye klips skal jeg bestille nå en av dagene da jeg vil ha dette iorden .

Disse må av uansett da jeg skal fjerne masse smårust og få has på det.

Synes faktisk den fortjener det nå ,ikke minst at det ser 100 ganger bedre ut .😊

Selvsagt skulle denne bilen hatt full hellakkering ,men sjekket konto istad og der manglet 80000 ekstra til dette ,men var hvertfall nok til en lakkboks i fargen Islandgrønn pr dd😅.

Neida ,noe ny lakk blir det da venstre hjulbue bak skal byttes nå i vinter om jeg ikke sprenger budskjett på motor til e28 .

I mellomtiden er jeg lykkelig over å tenke på at jeg fikk tatt masse drittarbeid nå i vår på den og vil kun dulle med denne nå så langt jeg kan .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535i.Onsdags upd .
4 timer siden, sveigis skrev:

Mange takk for det 😊.

Tross 315 000 gjennom 30 år i alle slags årstider ,så er den bra .

Det som er rart er at tråden nå er ni år og begynte egentlig bare sånn for gøy her da folk sa jeg burde registrere meg som bruker her.

Etterhvert så jeg at å være her ,ga meg inspirasjon til å fortsette arbeidet på denne og etterhvert de andre .

Takket være menneskene her inne ,hadde jeg aldri klart å komme i mål uten hjelpen her på mye ,ikke minst blitt kjent med folk som har blitt mine gode venner og 😊

Så må nok fortsette her så lenge jeg driver med bil .

Hehe ,ja jeg tenker når tråden er ti år så må det vel bli kake her tenker jeg .😊

Det er litt det samme jeg tenker selv med å starte en tråd nå, det gir en ekstra motivasjon i at man nesten forplikter seg litt til å holde vedlike både bilen og tråden. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja egentlig veldig sant .

Er så irriterende når folk starter tråd ,jobber og legger ut bilder plutselig stopp .

Spør hvordan det går med prosjekt ,enten solgt eller kastet eller de fikk ikke nok kommentarer og gav blaffen .

Vel greit nok det men for min del har det vært greit å holde en tråd sånn at jeg vet sånn ca hva som er gjort oppigjennom på bilen mtp deler som er byttet .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, sveigis skrev:

Ja egentlig veldig sant .

Er så irriterende når folk starter tråd ,jobber og legger ut bilder plutselig stopp .

Spør hvordan det går med prosjekt ,enten solgt eller kastet eller de fikk ikke nok kommentarer og gav blaffen .

Vel greit nok det men for min del har det vært greit å holde en tråd sånn at jeg vet sånn ca hva som er gjort oppigjennom på bilen mtp deler som er byttet .

Det er på en måte en liten dokumentasjon og vise til når man en dag skal selge og, at man har bevis på ting som er gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var en del småtteri gjort unna og det er jo knall 😃 Godt å ha bilen klar for to nye år 👍 Går jo fint med gammelbil uten at sentrallåsen funker. Men kjenner jeg deg rett så fikser du vel det også etterhvert 😉 Min har utrolig nok fungerende sentrallås på fjernkontroll og fungerende alarm 🥳 Tro det eller ei 😂 20 mils tur er jo heller ikke å forakte ☺️ Jeg trenger også et par nye dørlister. Ja de midt på døra. De er vel ganske dyre mener jeg å huske. Men får vel krype til korset snart 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Ja da var en del småtteri gjort unna og det er jo knall 😃 Godt å ha bilen klar for to nye år 👍 Går jo fint med gammelbil uten at sentrallåsen funker. Men kjenner jeg deg rett så fikser du vel det også etterhvert 😉 Min har utrolig nok fungerende sentrallås på fjernkontroll og fungerende alarm 🥳 Tro det eller ei 😂 20 mils tur er jo heller ikke å forakte ☺️ Jeg trenger også et par nye dørlister. Ja de midt på døra. De er vel ganske dyre mener jeg å huske. Men får vel krype til korset snart 😅

Godt med alt enn får gjort ,ikke minst godkjent .😊

Med alt det tullet som jeg hadde med min nå ,så skal den sentrallåsen få være som den er ,orker ikke tanken på noe mer skruing på dette området nå en stund ,likevel som du sier så skal jeg fikse det da alt virker ved bytte av sentrallås aktuator og virker og den fjernstyrte delen .

Angående lister ,så blir det egentlig et godt løft i lommeboken men vil ha det iorden .😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man fått hentet litt mer bestillingsvare til e34.

Tar litt og litt så er man i mål.😊

Poser fra Tyskland er jo bare koslig:

EB07A7D1-4B5B-479C-8C51-CC6E6C5E2DDD.thumb.jpeg.17e6b02a42e9a1a7f89f14e7ce068e89.jpeg

Og oppi denne posen var der ny gummi til kontaktene i motor :

F554155D-C658-452D-9E87-FD5CE57A0B09.thumb.jpeg.b5aa7cb2ff588f4fac5c00e1e4751c67.jpeg

Disse ble jo oppspist av mus i høst og dette må vi ha iorden .

Ser ikke pent ut med sort el teip på kontaktene ,rett og slett stygt .

Men disse blir byttet når bil er hjemme igjen .

Datteren i huset hentet den visstnok igår og vet igrunn ikke når den er tilbake ,men tror hun koser seg da jeg fikk dette bildet her :

81E3E0D2-20DD-4C9B-8EBE-5CC97F1CC85C.thumb.jpeg.b35e8f127dbfca1593f84979e9d6b7ce.jpeg

Noen rynker på nesen da jeg låner den bort som jeg gjør ,spesielt til den yngre garde ,men tenker at herregud la jenta kose seg og ha det gøy .

Hun er forsiktig så jeg slapper av ,ikke minst jeg har gitt henne klare retningslinjer på ting noe hun følger .😊

I mellomtiden farter jeg rundt i 116en noe som er helt greit .

23F2BA2E-A2B7-4409-8972-EE27AA8FD8A3.thumb.jpeg.485bfdcf099beea28bbd5b826f784e21.jpeg

Nå er jeg igang med sluttfasen angående toppbygg på e28en og skal da dele alt dette med dere nå i begynnelsen av neste uke håper .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535i.Smådeler upd

Kos med lang tur 17 Mai :) Fikk gleden av det selv i år, desverre ikke med E34, Omtur via Otta og Geiranger på vei ned fra Trøndelag. kjekt å se falggborger langs veiene, og ikke minst alle veteranbilene som var ute å kjørte.

Bra du lar jentungen kose seg med go' bilen, du vet hva hun er go for bak rattet så får andre bare være skeptisk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur med bil kan være veldig gøy det spesielt rolige turer .

Da har du hatt en flott tur helt klart .😊

Ja jeg er ikke redd for å låne bort bil til henne da hun er særs forsiktig og ikke minst ,at jeg husker selv da jeg lånte spesielle biler i den alderen så var det det gøyeste jeg visste .

Så er det nok gøyere å kjøre en bil av og til med lyd kontra en serien for den er stille 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal dere omsider få en oppdatering på denne :

AB595934-D5B8-4A08-8854-07D9C1C4C0A6.thumb.jpeg.78416bc73f4a0edbc5b84251ff9bbf5f.jpeg

Det har nå gått fire uker siden vippearm gikk fløyten ,noe som var særs irriterende ,men sånt må man regne med på gammel bil .

Hvertfall så har jeg nå mellom e34 slagene brukt mye tid på planlegging ,tlf både til firma og medlemer her for prat og tips og nå har jeg landet på en plan som i teori skal følges om alt går .

Til neste uke ,skal den ene vippearmen byttes sånn at bil blir kjørbar / flyttbar og da vil noen sikkert spørre hvorfor ikke bytte alt med en gang ?

Og her får dere svar på dette 

Vi setter på en ny sånn at vi ser at det ikke har skjedd noe mer lengre ned i motor og at den faktisk sviver som den skal og gjør den ikke det ,kjøper jeg komplett motor original og putter i ,men satser på at det ikke har skjedd noe lengre nede .😊

Så til topp overhaling og nå kommer det litt gøye .

Om bil funker som den skal med en annen vippearm ,har jeg gjort avtale om ny toppbygg til denne .

Planen var å bruke den toppen jeg har og frese større ventiler i den osv ,men ved å sette på en b35 topp for jeg det ,samt det blir porting av innsug ,samt ny 282 graders trimkam fra KM .

Topp blir og selvsagt sjekket for alt og alt det som tilhører en overhaling av topp.

Men det store spm her er jo vippearmer altså nye på  den andre toppen .

Her tviles det noe voldsomt .

Noen sier stålvippearmer da disse tåler alt og har en mye bredere flate nede på kam ,andre sier til din kjøring med maks 5000 i året gå for originale da det holder lenge .

Problemet er jo at de koster 2000 mer komtra originale armer og holder jo til evig tid ,samtidig så kunne de 2000 vært kjekt og brukt på andre ting i motoren ,så er jo litt i tvil her 😊.

Og når jeg tenker meg om med alt nytt av oljerør osv og nøye med oljeskift ,så bør vel originale holde lenge ?

Jeg kjører jo fint hele tiden med den foruten noen toketak.

Så her må dere som kan dette gjerne komme med deres meninger om dette .

Og må bare si at jeg savner å sitte her :

052ECA96-A879-4333-A04A-E7A4F7F8CC2C.thumb.jpeg.3fc60a35706b5c53a67991fd93f4efc6.jpeg

Vri om nøkkel og kjenne man kjører gammel luksus ,fy pokker hvor jeg savner dette .

Men nå er der lys i tunellen og begynner å demontere til neste uke .

Så hvis alt annet går greit ,så kan jeg kjøre med den til ny topp er bygd og bare det er godt nok for meg .😊

Og e34 er ikke det samme for meg kontra e28 .

Selv om jeg nå har landet e34 ,så er savnet etter denne enormt .

Men nå går det rett vei hvertfall .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535i.Planer landet på e28
9 timer siden, Shattered skrev:

Deilig, håper ikke du selger denne i hvert fall! :D

Nei denne selges ikke ,og skulle jeg selge denne så måtte jeg fått 150000 mer enn den dyreste på Finn av e28 ,så da kan du jo ellers tenke deg at den blir .😊

Disse finner man jo ikke så mange av og har vært drømmen min bestandig av alle Bmwer .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...